Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuohuviiniä ristiäisissä?

Vierailija
05.11.2010 |

Mitäpä olette mieltä jos kastamisen jälkeen nostetaan maljat?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan uusi perheenjäsen iso juhlan aihe :) Tuskin maljasta kukana känniin tulee ja alkaa riehumaan...

Vierailija
2/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokainen saa juhlia niin kuin tahtoo, mutta enpä ole kirkossa nähnyt hääparin nostavan maljaa onnekseen, sen aika on vasta hääjuhlassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain pidä sopivana liittää alkoholia (edes noin vähää määrää) lapsen juhlaan.

Samasta syystä maljat ei sovi mielestäni rippijuhliinkaan.

Vierailija
4/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlaan kuuluu yleensä maljannosto ja maljapuheita, myös ristiäisissä. Tosin kirkossa ei olla tietenkään nosteltu vaan vasta sen jälkeen juhlapaikalla, ihan niin kuin häissäkin.

Tehkää vaan niin kuin itse haluatte ja niin kuin teidän suvun traditioihin sopii.

Olen ollut myös yksissä kotiristiäisissä, joissa nostettiin malja. Meillä vaan on niin iso suku, että ensin on ollut kastetilaisuus kirkossa ja sen jälkeen ollaan siirrytty ruokailemaan ja nostamaan ne maljat, pitämään puheita ja antamaan lahjoja sitä varten vuokrattuun juhlatilaan.

Vierailija
5/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä tuore isä käydä ostamassa Virosta lastin kaljaa juhlistamaan toukan nimeämistä.

Vierailija
6/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tarjotaanko lapsille limpparit kuohuviinilaseista vai joistain muista laseista? Joo tiedän, tyhmä kysymys.

Vierailija
7/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuohuviini- tai samppanjamaljat aina juhlavissa tilanteissa, joten ristiäisissä ilman muuta myös. Molemmat lapset on kastettu kotona, ja eivätköhän ne kirkossakin kastavat nosta maljoja vasta juhlapaikalla...

Lapsille antaisin kuohuviinilasista limsaa, jos ovat jo sen verran isoja, että osaavat sellaista lasia käsitellä.

Vierailija
8/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse ainakin mielissäni jos saisin lasillisen. Onhan se kuitenkin suuri juhlapäivä.

Vierailija
9/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienille tavallisista.

Meillä oli vaan yleisesti juhla uuden tulokkana kunniaksi, ei tarvinnut noudattaa mitänä traditioita vaan saatiin juhlia just niin kun haluttiin ;)

niin tarjotaanko lapsille limpparit kuohuviinilaseista vai joistain muista laseista? Joo tiedän, tyhmä kysymys.

Vierailija
10/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä tuore isä käydä ostamassa Virosta lastin kaljaa juhlistamaan toukan nimeämistä.

ja kaljan kittaamisella ole hippasen eroa.

Vierailija
11/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu ristiäisiin ollenkaan.

Vierailija
12/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän muksun nimiäisissä on sitten kuohuviiniä, ihan sen takia, että mun yksi täti voisi asiaa paheksua. Lapsellista, tiedän, mutta olen niin kyllästynyt hänen nipotukseensa alkoholista. Äitini on kertonut, että kun hän oli nuori, niin viiniä ja tupakkaa kului, ja hurjia juhlia järjestettiin, mutta vanhemmiten hän on alkanut semmoiseksi viinapoliisiksi että sieppaa. Tätini on toisaalta ihana, sivistynyt ja paljon kokenut, mutta toisaalta hän on ilmeisesti unohtanut, että kaikki ihmiset eivät halua tehdä kuten hän.

Vierailija
13/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samppanjaa. lapsille omenamehua samanlaisista laseista. pienikin lapsi on aivan onneissaan, kun saa juhlalasin käteensä (anttilasta saa euron skumppalaseja, jos pelkää, että menee rikki).

mies on pitänyt vielä maljapuheenkin, jossa on tietysti kehunut ihanaa vaimoaan ;)

Vierailija
14/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hui, myös minä (äiti) otin lasillisen! Ensimmäisen melkein vuoteen ;), eli älkää heti juopoksi haukkuko :).

Vierailija
15/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlavasta tilaisuudesta kyse. Meilläkin nostettiin maljat nimenantotilaisuudessa.

Vierailija
16/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiäisiin. Ei niin muodollista ja tapahtuu yleensä kotona?

Vierailija
17/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Jerry meni nyt ekalle luokalle ja oltiin koko perhe ja isovanhemmat saattamassa häntä kouluun ekana päivänä. Otettiin juhlan kunniaksi lasilliset Fresitaa koulun pihalla. Lapsille tarjosimme Muumilimua.

Ja ihan Villeroyn laseista kaikille.

Vierailija
18/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä mikään äiti-Madonna ole lapsen syntymän myötä tullut???

Vierailija
19/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasi kuohuvaakin on varmaankin ok. Itse jotenkin en halunnut lainkaan alkoholia tarjolle, vaikka yleensä viinit yms. kuuluvat meillä juhlaan.

Vierailija
20/103 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainiosti sopii, niin äidille kuin vieraillekin! Olen myös osallistunut ristiäisiin, jossa oli kunnon juhlat myöhemmin illalla (ristiäiset järjestettiin, kun vauva oli jo reilun puoli vuotta). Onhan se hyvä syy juhlia ja aina riittää näitä jeesustelijoita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä