Onko muita kenen perheessä EI sairasteta?
Olen nyt kavereiden päivityksiä jne lukenut ja monella on lapsi/lapset sairastaneet mielestäni todella paljon.
Joka ikinen viikko on joku perheestä sairaana ja lääkärissä ravataan.
Aloin tässä miettimään tarkemmin ja tajusin ettei meillä olla KOSKAAN sairaana.
Lapsi on nyt 4v ja sairasti n 1,5 vuotiaana yhden vatsataudin joka kesti kaksi päivää.
Yksi pieni flunssa ilman kuumetta ja ihan vauvana silmätulehdus.
Palasin töihin kun lapsi oli 2v ja pelkäsin joutuvani olemaan poissa töistä lapsen sairastelun vuoksi.
Meillä lapsi ei ole ollut kertaakaan sairaana pk aikana, enkä minä.
Täytyy koputtaa puuta, että näin jatkuisi.
Onko muita?
Kommentit (24)
sairastaviin. Olen väliin aika ihmeissäni kun tutuilla aina joku lapsista sairaana ja on lääkärikäyntiä yms..
Näköjään toiset vaan sairastelee enmmän.
Muakin toisaalta hirvittää kun 2v ja 5v lähtee päiväkotiin et mites sitten käy. Olen ollut todella pitkään kotona (yli 10v)
Nyt tietenkin saadan kaiki taudit ;)
Meillä ei ole kenelläkään lapsella allergiaa. Helpottaa elämää kummasti. Yhdellä on astmaepäily.
Tsemppiä teille joilla sairastelevat lapset. Se on tosi raskasta jos kokoajan joku kipeenä.
ollaan vähän sairastelevaa porukkaa.
Just tajuttiin miehen kanssa, että meidän esikoista (3 v.) ei ole ikinä tarvinnut vielä lääkärissä käyttää. Joskus on ollut kuumeessa yhden päivän, mahatautejakaan ei ole ollut ikinä -vielä. Käy päivittäin aamupäiväkerhossa, mutta ei ole sieltäkään saanut esim. paikkakunnalla riehuvaa enterorokkoa. Kuopus on vähän päälle vuoden ja onkohan pari kertaa ollut nuhaa, siinä kaikki.
Itse olen myös lapsena ollut kuulemma terve, ei ole ollut yhtään korvatulehduksia tms. mutta mies on pienenä sairastellut enemmän, ja nyt aikuisena sairastelee noita flunssia jonkin verran (on opettaja alakoulussa, niin ei sinänsä mikään ihme). Lapset ovat varmaan saaneet sitten minun geenit.
Joo, tyytyväisiä saadaan olla.
Minä myös pelkäsin kuinka käy kun aloittaa lapsi päiväkodin. Varauduin olemaan poissa töistä usein, kuten useimmissa perheissä on.
Kertaakaan ei ole tämän 2vuoden aikana tarvinnut olla, vaikka päiväkodissa oli lappuja milloin sikalensusta, vatsataudista jne, ei meille ei ole tullut ensimmäistäkään tautia.
Ja ei ole ylimääräisiä rokotteitakaan.
Toivotaan hyvän tuurin jatkuvan :)
ap
Mun koululainen ei ole tänä syksynä ollut vielä kertaakaan pois koulusta!
Työt?
Esim. meillä kylmässä saattaa olla enempi sairaslomia kuin lämpösessä olevat.
Jos toisessa perheessä on useampi lapsi niin tottakai se NÄYTTÄÄ siltä että aina ollaan kipeenä kun joku on vuorollaan sairaana.
Tämä on yhtä rasittava aihe kuin ne jotka kehuu: Mä voin syödä mitä vaan enkä koskaan harrasta liikuntaa -kun todellisuudessa ne syö perin hyvin (vaikka pari pätkistä söisikin) mutta vastaavasti kuntoilee normaalisti ja kuluttaa päälle myös extra syömiset -tiedostomatonta: ehkä tai sitten itsepetosta, kyllähän läskit tekee tätä samaa: miten mä oon näi läski ku eilenki söin vaan tomaatin ja join 5 litraa teetä!?
Hanki elämä.
Ei tarhat ole tautipesäkkeitä.
Lapsien tavassa leikkiä on eroja.
yms yms.
Kai sitä nyt ihminen saa kysellä onko muita joilla ei sairasteta.
Jotkut sairastavat, jotkut ei. Ihan asiallista kysyä täällä.
Ja miten niin NÄYTTÄÄ, että perheessä ollaan aina kipeänä, jos sanotaan, että meillä sairastetaan 3viikkoa putkeen, silloinhan se ei NÄYTÄ vain sairastelulta vaan ollaan rehellisesti SAIRAANA.
Tuo syömis esimerkki on naurettava: Mitäpä vippaskonsteja keksit siihen ettei sairasteta?
just aloin oikein miettimään,niin vanhin lapseni joka on 6luokalla ei ole ollut pois koulusta koko aikana kun korkeintaan 5pvää =) aika hyvin!
Lapsi 1 v on kotihoidossa. Silti sairastetaan kuukauden välein. Vaikka jätänkin kaikki perhekahvilat yms väliin :(
En osaa sanoa miksi emme sairastu vaikka päiväkodissakin riehuu kaikki pöpöt.
Kaipa se on hyvää tuuria. Voinhan tietysti yrittää jotain syitä keksiä, mutta tuuria enemmän veikkaan.
Meillä pestään kädet vain kun tullaan sisälle, eli ei olla joka hetki pesemässä.
Emme jätä menemättä mihinkään sairastumisen pelossa.
Aina ei ole niin terveellinenkään ruokavalio jos on kiiruspäivä, eineksiä saattaa kulua viikossa muutaman kerran.
en nyt usko tämän tähän liittyvän mutta en imettänyt kuin 3kk.
Öö, meillä imuroidaan kerran viikossa tai kahdessa, pientä villakoiraa pyörii, mutta ei kuitenkaan ole paskaista.
Äh, hyvää tuuria se kyllä on meillä. Sanoin vain nuo syyt siksi, koska aina yleensä noita asioita korostetaan, miten hyvä käsihygienia jnejne, ei ainakaan meillä ole terveyteen vaikuttanut
En osaa sanoa miksi emme sairastu vaikka päiväkodissakin riehuu kaikki pöpöt.
Kaipa se on hyvää tuuria. Voinhan tietysti yrittää jotain syitä keksiä, mutta tuuria enemmän veikkaan.
Meillä pestään kädet vain kun tullaan sisälle, eli ei olla joka hetki pesemässä.
Emme jätä menemättä mihinkään sairastumisen pelossa.
Aina ei ole niin terveellinenkään ruokavalio jos on kiiruspäivä, eineksiä saattaa kulua viikossa muutaman kerran.
en nyt usko tämän tähän liittyvän mutta en imettänyt kuin 3kk.Öö, meillä imuroidaan kerran viikossa tai kahdessa, pientä villakoiraa pyörii, mutta ei kuitenkaan ole paskaista.
Äh, hyvää tuuria se kyllä on meillä. Sanoin vain nuo syyt siksi, koska aina yleensä noita asioita korostetaan, miten hyvä käsihygienia jnejne, ei ainakaan meillä ole terveyteen vaikuttanut
lasta. Kuopus ei ole sairastanut vielä kertaakaan ja esikoisenkin sairastelut voin laskea yhden käden sormilla (hän on nyt 4v) ja suurin osa noistakin oli noin kahden vuoden iässä. Poika käy kerhossa, jossa joku on koko ajan kipeä.
Mutta tosiaan, luulen että se on vain hyvää tuuria.
Meillä on resuttu ties missä ihan lasten ollessa vastasyntyneitä asti. Mitään erityisiä hygieniatoimenpiteitä ei noudateta - tutit laitetaan lattialta takaisin suuhun, kotona on suht saastaista, käsiä ei pestä ennen ruokailua eikä pihalta tullessa. Meillä ei pueta liikaa - lapset saavat itse päättää, pitävätkö hanskoja, pipoja yms. ulkona vai eivät. Kaikkia lapsia on imetetty lähes kaksi vuotta, täysimetystä viisi kuukautta. Lapset mennee päiväkotiin 3 ja 2.5-vuotiaina. Syömme terveellisesti ja monipuolisesti, ei eineksiä ollenkaan, ei limuja tms.
Tulos: Kolme lasta: 7, 4 ja 2. Yksikään lapsi ei ole syönyt elämässään yhtään antibioottikuuria. Kaksi vanhimmaista ei ole ollut yhtä ainutta päivää päiväkodista poissa sairauden takia. Jokunen nuha-pieni köhä joskus ollut. Pari yhden yön vatsatautia joskus ollut. Kaksi vanhinta päiväkodissa - ei sairasteluja aloittamisen yhteydessä.
Lapsi 1 v on kotihoidossa. Silti sairastetaan kuukauden välein. Vaikka jätänkin kaikki perhekahvilat yms väliin :(
Yhdesti ovat olleet sairaana tänä syksynä. Vois sanoa kuiten että noin kaks kertaa vuodessa ovat kuumeessa/oksennustaudissa.
Sitä muuten olen ihmetellykin kun viimeks meillä on oksennustautia ollut yli kaksi vuotta sitten! Ja kavereilla kyllä on sitä ollut..
Tarhassa lapset ovat olleet viime vuoden syksystä, ovat nyt 3v. ja isompi pian 6v.
Sueprsiistejä ei meilläkään olla, käsidesiä ei käytetä kotona, käden pestään kun tullaan sisään (eikä aina muisteta silloinkaan.. =)), siivous noin kerran viikossa johon kuuluu imurointi, pölyt ja lattian luutuu pikaisesti.
Imetin molempia noin 3kk.
Itselläni on flunssa ehkä pari kertaa vuodessa, ei vaadi lääkärikäyntiä, pari päivää voi töistä olla tarvittaessa pois omalla ilmoituksella. Migreeni iskee muutaman kerran vuodessa, sama juttu kuin flunssan kanssa, mutta en kyllä muista, milloin olisin ollut koko päivän pois töistä sen takia.
Miehellä on flunssa ehkä kerran kahdessa vuodessa. Pieniä polvi- ja selkävikoja sillä on toisinaan, mutta ei ole niiden takia sairauslomaa tarvinnut.
Lapset (7 ja 9v) sairastavat flunssan ehkä 1-3 kertaa vuodessa kumpikin, usein yhtä aikaa tai peräkkäin. Vesirokon sairastivat peräkkäin muutama vuosi sitten, silloin jouduttiin olemaan enemmän töistä pois, mutta kahteen viikkoon saatiin tuokin pois päiväjärjestyksestä.
Pojalla on ollut yksi antibioottikuuri silmä- ja korvatulehdukseen, tytöllä myös yksi kuuri virtsatien tulehdukseen. Oksutauteja meillä on ollut tosi harvoin ja selvitty yleensä yhdessä päivässä.
Tosin lapsi on vasta 3 kuukautta, mutta toivon että on perinyt äitinsä vastustuskyvyn :) Mulla ei ole koskaan ollut mahatautia, kuumetta ehkä kerran kymmenessä vuodessa (olen 30), ja hyvin harvoin mitään muutakaan. Sektiosta ja nilkan leikkauksesta paranin supernopeasti, vaikka kummankin aikaan oli mätäkuukin pahimmillaan.
Katkeralle seiskalle ja muillekin tiedoksi, että en mitenkään väitä olevani parempi ihminen tai eläväni enemmän "oikein" kuin muut. Mulla vaan sattuu olemaan reippaasti toimivat valkosolut.
Yleensä lapsi on kipeänä pari pv vuodessa, vanhemmat samoin. Lapsella ei ole koskaan ollut esim. korvatulehdusta tai ripulia, oksennustauti muutaman kerran (oksentanut 1-5 kertaa, ei koskaan kestänyt puolta päivää pidempään).
Lapsella ollut vesirokko, tehokkaasti kesälomalla, kesti viikon. Molluskoja tuli tänä vuonna, ne katosivat 2 viikossa.
kiinnostaa tietää että otatteko paljon "ylimääräisiä" rokotuksia? Vai vain perus rokotukset? TAi ei rokotuksia ollenkaan.
Itse olen laittanut merkille että niissä perheissä sairastetaan paljon missä otetaan paljon rokotuksia. Aina kun vain joku rokote saadaan se otetaan.
Poika on nyt 3,5-vuotias ja tällä viikolla ollut kuumeessa. Edellisestä sairastumisesta (lievästä kuumeesta) yli 1,5 vuotta aikaa. Hoidossa ollut 1,5-vuotiaasta ja sielläkin on ihmetelty, miten häneen eivät mitkään sairaudet tartu. Yksi korvatulehdus oli vauvana, yhden ainoan kerran elämässään oksentanut ja siis pari kertaa elämässään ollut kuumeessa.
Meillä on otettu kaikki mahdolliset rokotukset, myös kaikki mahdolliset saatavat ylimääräiset rokotukset. Syömme ihan tavallisesti, myös einksiä toisinaan.
Olemme miehen kanssa superterveitä, emmekä ole kumpikaan sairastaneet myöskään lapsina käytännössä ollenkaan. Mietin, että voikohan tämä olla osittain geneettistä?
yhtään "ylimääräistä" rokotusta, vain ne normit neuvolan kautta.
En ole ottanut itsellenikään, sikainfluenssan aikana kävi mielessäni pitäisikö, jätimme kuitenkin väliin ja jatkoimme elämään niinkuin ennenkin. Ei lisätty mitään käsienpesuja jne, ei tullut tauti meille edes päiväkodista.
Korostan silti, etten leimaa muita hysteerisiksi jotka pesevät joka välissä käsiä, siivoavat päivittäin jne, joillekkin taudit tulevat helpommin, joillekkin ei.
ap
Keskimmäisellä on ollut yksi korvatulehdus, yksi vatsatauti ja urheilusta johtuvaa polvivaivaa. Vanhimmalla on ollut pari kolme korvatulehdusta. Kuopuksella yksi korva-, kurkku- ja silmätulehdus. Lisäksi vesirokot ja ehkä räkätauti per vuosi. Lapset ovat nyt 15-19-vuotiaita.
Olin 2006 sairaslomalla 2 päivää, syksyllä 2009 sikalentsussa viikon. Meidän 3 lasta on 15 vuodessa sairastaneet yhteensä suurinpiirtein saman verran kuin työkaverin lapset puolessa vuodessa. Hän on itse ollut 2 vuoden aikana paljon enenmmän sairaana itsekin kuin minä 20 vuodessa. (Ja silti kehtaa aina miettiä että miten kikkailisi ettei tulisi palkattomia päiviä) Joten voisin väittää että kuulutaan aika vähän sairastaviin.