Joulukorttien kierrättäminen, noloa vai ekologista?
Meillä on eräs tuttavapariskunta jolta saa joka joulu kortin. Rouva askartelee aina edellisvuosien, vuosiluvuttomat kortit niin, että leikkaa osoitepuolelle kartonginpalasen, joka peittää kortin ja kirjoittaa sitten uudet terveiset :)
Noloa vai fiksua?
Kommentit (31)
Anglikaanisesn kirkon joulumyyjäisistä jokavuosi.
Jos siitä kortista leikkaisi kuvioita ja liimaisi ne uudelle pahville, niin se kelpaisi kyllä. Mutta ymmärsin tämän niin, että se tyyppi vaan peittää vanhan osoitteen uudella. Ilmeisesti peittää myös vanhan lähettäjän, vai jättääkö siihen näkyviin sen t. Pirjo -tekstin, jonka edellinen lähettäjä on laittanut? VAi tajusinko mä ihan väärin tän homman?=
Eihän vanhat kortit tokikaan kaikki siihen sovellu, joten aina pitää uusiakin askarrella, mutta kyllähän tuossa jo vähän ekotekoa on tuossakin. Kyllä meiltä lähtevät kortit nimittäin aina on jotain muutakin kuin pelkkä taustakartonginpalanen.
Ne on ne parhaimmat muistot, lahjat unohtuu suurin osa.. korteista jää ikuinen muisto!
Eihän vanhat kortit tokikaan kaikki siihen sovellu, joten aina pitää uusiakin askarrella, mutta kyllähän tuossa jo vähän ekotekoa on tuossakin. Kyllä meiltä lähtevät kortit nimittäin aina on jotain muutakin kuin pelkkä taustakartonginpalanen.
Panet siihen kartonkia, mahdollisesti lisäkoristeita jne., joten mikä siitä tuotoksesta tekee ekologisen? Kulutat siihen varmasti enemmän paperia, liimaa ja teollisesti valmistettuja koristeita kuin tavalliseen uuteen korttiin.
En nyt sano, että ne korttisi olisivat rumia tai hölmöjä, voivat olla hienojakin.
Sanonpa vaan, ettei siinä OLE MITÄÄN EKOTEKOA.
Panet siihen kartonkia, mahdollisesti lisäkoristeita jne., joten mikä siitä tuotoksesta tekee ekologisen? Kulutat siihen varmasti enemmän paperia, liimaa ja teollisesti valmistettuja koristeita kuin tavalliseen uuteen korttiin.En nyt sano, että ne korttisi olisivat rumia tai hölmöjä, voivat olla hienojakin.
Sanonpa vaan, ettei siinä OLE MITÄÄN EKOTEKOA.
Ihan samaa mietin minäkin! Mun mielestä siis todella noloa.
mutta jos siihen kortin taakse liimataan sen kortin kokoinen pala kartonkia, kirjoitetaan vastaanottaja+jouluterveiset, lyödään postimerkki kiinni ja tirvastaan siihen ennen viidettätoista päivää lähtevään joulukorttikuoreen niin eikö se nyt ole ekologisempi vaihtoehto kuitenkin, kun jättää ne uudet kortit ostamatta eikä heitä niitä joulukortteja roskiin?
mutta jos siihen kortin taakse liimataan sen kortin kokoinen pala kartonkia, kirjoitetaan vastaanottaja+jouluterveiset, lyödään postimerkki kiinni ja tirvastaan siihen ennen viidettätoista päivää lähtevään joulukorttikuoreen niin eikö se nyt ole ekologisempi vaihtoehto kuitenkin, kun jättää ne uudet kortit ostamatta eikä heitä niitä joulukortteja roskiin?
Miksi se olisi ekologisempi vaihtoehto? Ei käy mun kaaliin. Siksikö, ettei se alkuperäinen kortti mene roskiin? Ihan samankokoinen kartongipala siihen menee kuin mitä uusi korttikin olisi.
Minä tuunannut vanhoista korteista uusia jo monta vuotta
Minä ostan vanhoista korteista tuunattuja uuia kortteja, ja tulot menee hyväntekeväisyyteen. Ostan niitä Anglikaanisen kirkon joulubasaarista. Olen ostanut niitä jo vuosia.
Jos siihen liimaillaan samankokoinen kartonki, yhtä ekologista tai epäekologista se on kuin uudenkin kortin lähettäminen.