Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kuumeessa ekaa kertaa, auttakaa pliis.

Vierailija
03.11.2010 |

Kuumetta oli puoli kasilta 39, nyt kun kävin katsomassa nukkuvaa tyttöä, oli hän ihan todella kuuuma ja hikinen ja "huohotti" niinkuin nyt kuumeessa sitä huohotetaan. Tyttö on 1v 10kk.

Kysymys: miten huolehditte veden juonnista yön aikana kuumeisen lapsen kanssa? Onko tarvetta herättää juomaan? Miten nopeasti tuon ikäinen kuivuu? Illalla hän ei halunnut juoda kuin kulauksen maitoa. Panadol liuoksen sain menemään.

Kertokaa muitain vinkkejä, mitä pitäsi tehdä ja ottaa huomioon, ei ajatus kulje... Kiitos jos jaksatte vastata!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin 40 asteessa eikä sitä muuten saa alas, niin pakko on silloin riisua! siinä on kouristuksen riski jo malkoisen suuri.

- ei 17

Koita itse olla kalsareillasi kuumeessa!!!

Ihan hullua, kyllä kevyttä vaatetta tarttee olla, pitkähihasena.

Itse menen paksun peiton alle ja silloinkin hytisyttää, yöööök!

20

Vierailija
22/24 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi, kun 9kk pojalla oli vauvarokko ja korvatulehdus yhtä aikaa ja kuume yli 39, että akuuttitilassa voi antaa panadolia 6h välein, ettei kuume pääse kokoa ajan nousemaan niin kamalan kovaksi. Ja sanotaan, että jos laittaa kylmällä vedellä kastellut sukat jalkoihin, niin se ikään kuin vetää kuumetta alemmaksi ja lämpö tasaantuu päästä alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä, ja pyytäkää myös toista kuumelääkettä, pronaxenia lisäksi. Voi käyttää panadolin ohella ja on tehokas.

Vierailija
24/24 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikki edes saa.

Minä tiedän yhden joka saanut kouristuksen.

Mutta 39 kuumetta pidetään ihan tavallisena. Ei silloin kyllä alasti nukkuminen ole hyvä: kuumetta alentavaa lääkettä napaan ja jo helpottaa ja jos ei niin lääkäriin.

Jos kuume menee 40 yli niin silloin hyvä mennä ulos tai suihkuun. Mutta muutenkin voi mennä sitten lääkäriin jos lääkkeet ei tehoa.

20