Mitä mieltä siitä, että nukutan lapseni (2v.) joka ilta rattaisiin...
ja sitten nukahdettuaan, siirrän omaan sänkyyn? On niin rauhaton iltaisin, että ei vaan pysy omassa sängyssä, jos yritän saada nukahtamaan sinne. Jossain vaiheessa yritin useita kuukausia saada pysymään sängyssä. Kannoin vaan aina takaisin sänkyyn kymmeniä ja kymmeniä kertoja illassa. Sitten vain en enää jaksanut (yksinhuoltaja) sitä joka iltaista taistelua. Rattaisiin nukahtaa aika nopeasti ja sitten kannan illalla jossain vaiheessa sänkyyn. Välillä kyllä joskus huutelee äitiä. Käyn sitten silittelemässä, jos äityy kovasti itkemään.
Kommentit (8)
eipä tuo lapsi tuosta pilalle mene. Olisin ehkä kauhistellut tuota vielä neljä vuotta sitten (kun itselläni oli kaksivuotias) mutta nyt uskon että näitä arjen pelastajakikkoja kannattaa käyttää.
Miksi meidän pitäisi mitään superäitejä olla, sellaisia jotka tekisivät kaiken oppikirjojen mukaan. Jos rattaisiin nukuttamalla saat omaa aikaa edes hitusen iltoihin niin hyvä.
yhtään mitään.:) Jos toi toimii, niin hyvä niin. Mä en ole edes yh, ja silti makoilen lapsen vieressä joka ilta, koska hän nukahtaa sillä tavalla helposti ja nopeasti. Mulle lapsen nukkuminen ei ole kasvatuksellinen asia. Lasta kasvatetaan päivällä kun kaikki ovat virkeitä ja pystyvät oppimaan, mut iltaisin mä menen siitä missä aita on matalin. Ihan omien hermojen vuoksi.:)
sun pitää kyllä jossain vaihes opetta lasta sänkyn. Et sä voi loputtomiin nukutta sitä vaunuissa, ja kuinka nopeasti sä saat homman hoidetuun, sitä on parempi. Jaksamista!
Tuohan osoittaa luovuutta ja ajattelukykyä. Jätä omaan arvoonsa nämä "et voi loputtomiin sitä ja tätä", tuskinpa lapsi kovin montaa vuotta rattaisiin tahtoo nukahtaa. Meillä on olleet mysö monet keinot käytössä, refluksi-lapseni kun ei ole helppoa nukahtaa.
Ole tyytyväinen itseesi:)!
Olen aina välillä miettinyt, että olenko huono äiti, kun en saa lastani nukkumaan omaan sänkyyn. Minulla on myös 4v. lapsi, joka NYKYÄÄN nukahtaa kiltisti omaan sänkyyn. Olen aikaisemmin nukuttanut molemmat niin, että olen maannut heidän vieressään. Aina on ollut molempia vaikea saada iltaisin nukkumaan. Jossain vaiheessa vain totesin, että en vain yksinkertaisesti jaksa. Ei ollut yhtään omaa aikaa iltaisin ja melkein joka ilta nukahdin itsekin siinä lapsia nukuttaessa. Nyt tuntuu, että jaksaa paljon paremmin, kun on pari tuntia omaa aikaa, ennen, kuin menen itsekin nukkumaan. :)
2,5-vuotiaana alkoi nukkua ihan omaan sänkyyn (piti opettaa, mutta kesti vain kolme iltaa)
Joku toinen kantaa lasta. Ihan samaa.
Onnee vaan!
Ei liity mitenkään siihen että olet YH vaan se että toi nyt on toiminu teillä ja nyt kersa sitten vaatii ton ja mamma menee ja tekee, aivan sama mulle! :D
toimit hienosti, kun et huudata.