Miksi minulla on PCOS? Miksi mä saan aina kaikki kökkötaudit
sitäkin on vain 5-10 prosentilla naisista. Miksi minun täytyy aina olla joka asiassa se 5 prosenttia tai yksi prosentti, joka saa aina kaiken kuran niskaansa?!?!?
Kommentit (16)
niin ja auttava tekijä lapsen saamiseen oli ehkä painon pudottaminen normaaliin. Sain sitten raskausaikana diabeteksen, johon pco-naisilla on suurempi riski sairastua. Tokaa kertaa sairastan nyt raskausdiabetesta siis, ja seuraavassa raskaudessa (jos semmoista ikinä tulee) joudun todennäköisesti insuliinipistoshoidolle.
5
Mutta sain silti sitten lapsen ihan luomuna, ja toinen on tulossa. Kauan tehtiin ekaa, mutta toka yllätti kun esikoinen oli 5kk. Niinkin voi siis käydä, vaikka lääkärin mukaan olin malliesimerkki pcos-naisesta.. Ylipainoa oli pari kiloa, karvankasvua vähän liiaksi, tosi rakkulaiset munasarjat ja harvat ovulaatiot, keskenmenoja ja niinpoispäin. Enää se ei harmita kun tuon lapsen sain, mutta kyllä asiasta kuullessa piti itkeä muutamakin itku.
jolla nuo kaikki mainitsemasi asiat menevät sen huonomman kaavan mukaan.
ap
Täällä toinen samanmoinen. Tosin ottaisin mieluusti nuo ylimääräiset karvankasvut, vaikka vääriin paikkoihin. Minulla yksi keskenmeno ja PCO vei suuret määrät hiuksia, ennen niin kauniit hiukset, nyyh!!! Takaisin ei ole tullut. Lapsia onneksi kaksi, mutta ei ne helpolla ole saatu.
mutta olen niin tympääntynyt laihduttamisen vaikeuteen, karvankasvuun, akneen, hormonihoitoihin. yök yök yök yök! Olen niin kateellinen naisille, jotka eivät tarvitse hormonihoitoja ja kuukautiset tulevat silti tarkasti. Ja ottaa päähän ne jotka neuvovat poistattamaan karvoja kosmetologilla. Jos tietäisitte, mikä apinanaama olen, niin ette edes ehdottaisi...
Mutta sain silti sitten lapsen ihan luomuna, ja toinen on tulossa. Kauan tehtiin ekaa, mutta toka yllätti kun esikoinen oli 5kk. Niinkin voi siis käydä, vaikka lääkärin mukaan olin malliesimerkki pcos-naisesta.. Ylipainoa oli pari kiloa, karvankasvua vähän liiaksi, tosi rakkulaiset munasarjat ja harvat ovulaatiot, keskenmenoja ja niinpoispäin. Enää se ei harmita kun tuon lapsen sain, mutta kyllä asiasta kuullessa piti itkeä muutamakin itku.
jolla nuo kaikki mainitsemasi asiat menevät sen huonomman kaavan mukaan.
ap
Minäkin kuulun siihen varsin pieneen raskausdiabeetikkoprosenttiin, ja jos en tosiaan jo tässä niin seuraavassa raskaudessa (jos siis raskaudun tai haluan raskautua edes) saan ne insuliinit. Sitä kautta kuulun varsin vahvasti aikuistyypin diabeteksen saavaan prosenttiin.
Mutta no, ei auta loputtomasti velloa. Harmittele ap aikasi, mutta koita sitten löytää jotain muuta mistä sitten voit olla vastavuoroisesti onnellinen.
on kaksi mielenterveyshäiriötä, joista toista on eri lähteiden mukaan 2 % ja toista muutamalla prosentilla väestöstä ja kuulemma yhdessä nämä esiintyvät alle prosentilla. Ja olen siitä harvinainen vielä, että lääkkeet eivät tehoa. Lisäksi on kaksi ei-niin- vakavaa fyysistä kroonista tautia (iho- ja kilpirauhassairaus). Ei minullakaan paras mäihä ole.
kökkötauteja muillekin.
Minulla on nivelrikko ja ms-tauti. Tosi kökköjä molemmat, mutta on niitä vieläkin ikävämpiä. Ei meillä sairailla ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää elää mahdollisimman hyvää elämää niissä puitteissa mitkä meillä on.
Kun lähipiirissä on 2 diabeetikkoa, 2 syöpäpotilasta ja 4 ms-tautipotilasta.
Ja minusta pco ei edes ole sairaus,virallisestikaan.
Kun lähipiirissä on 2 diabeetikkoa, 2 syöpäpotilasta ja 4 ms-tautipotilasta.
Ja minusta pco ei edes ole sairaus,virallisestikaan.
sairaus, ei normaali terveydentila.
syöpä, endometrioosi, ms-tauti, diabetes.
Minulla on diagnosoitu pco ja en edes huomaa sitä, ainoastaan minulla todettu rakkulaiset munasarjat ja lievää karvankasvua. Raskaaksi olen tullut helposti, ei paino-ongelmia. En todellakaan koe olevani "sairas"
Lähde: Wikipedia
HUOM! Se, että munasarjoissa on kystoja tai –rakkuloita ei tarkoita sitä, että naisella olisi PCOS, eikä jo diagnosoiduilla naisilla ole välttämättä monirakkulaisia munasarjoja. Vaikka lantionalueen ultraäänitutkimus on tärkeä diagnostinen keino, se ei ole suinkaan ainut. PCOS:n määrittäminen voi olla vaikeaa, sillä potilailla voi olla hyvinkin erilaisia oireita, jotka esiintyvät eri tavoin. Tästä syystä tätä sairautta pidetään nimenomaan oireyhtymänä eikä tautina, vaikka usein näkee nimitystä “polykystinen munasarjatauti”.
kesy "tauti" itse asiassa, ainoa harmillinen juttu, että joillakin aiheuttaa lapsettomuutta, ei kaikilla kuitenkaan. Hoitoja myös löytyy tautiin runsain mitoin. Ei minun elämääni ainakaan ole kauheasti ko. tauti haitannut. Tsemppiä.
Mutta sain silti sitten lapsen ihan luomuna, ja toinen on tulossa. Kauan tehtiin ekaa, mutta toka yllätti kun esikoinen oli 5kk. Niinkin voi siis käydä, vaikka lääkärin mukaan olin malliesimerkki pcos-naisesta.. Ylipainoa oli pari kiloa, karvankasvua vähän liiaksi, tosi rakkulaiset munasarjat ja harvat ovulaatiot, keskenmenoja ja niinpoispäin.
Enää se ei harmita kun tuon lapsen sain, mutta kyllä asiasta kuullessa piti itkeä muutamakin itku.