Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko teillä tytöt kertoneet kuukautisista?

Vierailija
02.11.2010 |

Mun vanhin tyttö on pienestä pitäen ollut sellainen ettei ole kertonut asioistaan oikein mitään. Nyt 12 vuotiaana on alkanut puhumaan ihan erilailla, mutta ei vieläkään hirveästi. Löysin äsken hänen roskiksestaan tamppoonin asettimen ja mietin, että olisiko hän jättänyt mulle kertomatta kuukautisten alkamisesta. On kehittynyt jo tosi paljon, joten hyvin vois olla ajankohtaista. Harmittaa kuitenkin tosi paljon, jos ei ole mulle kertonut. Mäkään en kertonut omalle äidilleni, mutta meillä oli tosi huonot välit ja hän ottikin mun kuukautiset puheeksi kysymällä, että varastanko mä hänen siteitään. Tämä tuntuukin tosi pahalta, kun mä olen halunut olla aivan toisenlainen kuin äitini ja pitää hyvät välit lapsiini.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ap lapseltasi suoraan, onko menkat alkaneet ja sitten pidätte juttutuokion.

Vierailija
2/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on ihan normaali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä juteltiin kyllä jo etukäteenkin.

Vierailija
4/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat lukeneet postisn mukana tulleet esitteet asiaan liityen.Olen näyttänyt mistä löytyy kuukautis siteet ym.enne kuin on ollut ajankohtaistakaan.Ovat kyllä heti kertonnet asiasta minulle reilusti kun menkat alkaneet.meillä tytöt 12 ja 13 ja molemmilla on ollut kuukautiset vuoden verran.Kannattaa kysyä reilusti asiasta :)

Vierailija
5/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en kertonut, en muutenkaan osannut kertoa äitilleni asioita

Vierailija
6/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvän äidin pitäisi ottaa mielestäni asia puheeksi jo ennen kuukautusia. Siis ihan luonnollisesti keskustella niin kuin muistakin arkipäiväisistä asioista, että tyttö uskaltaa sitten lähestyä kun on tarvetta.

Kamalaa ajatella että 12-vuotias joutuu tuota asiaa salailemaan äidiltään, kun se on kuitenkin tuossa kehitysvaiheessa vielä niin herkkä asia ettei siitä yleensä kavereillekaan hirveästi puhuta.

Ja mistä 12-vuotias saa terveyssiteet ym jos ei kerro äidille? Viikkorahoilla?

Vierailija
7/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvän äidin pitäisi ottaa mielestäni asia puheeksi jo ennen kuukautusia. Siis ihan luonnollisesti keskustella niin kuin muistakin arkipäiväisistä asioista, että tyttö uskaltaa sitten lähestyä kun on tarvetta.

Kamalaa ajatella että 12-vuotias joutuu tuota asiaa salailemaan äidiltään, kun se on kuitenkin tuossa kehitysvaiheessa vielä niin herkkä asia ettei siitä yleensä kavereillekaan hirveästi puhuta.

Ja mistä 12-vuotias saa terveyssiteet ym jos ei kerro äidille? Viikkorahoilla?

Vierailija
8/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kehdanneet heti mennä itse ostamaan siteitä joten minä ostin aluksi.

Vierailija
9/9 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 12-vuotias osaa kotoa etsiä

Ja hyvän äidin pitäisi ottaa mielestäni asia puheeksi jo ennen kuukautusia. Siis ihan luonnollisesti keskustella niin kuin muistakin arkipäiväisistä asioista, että tyttö uskaltaa sitten lähestyä kun on tarvetta. Kamalaa ajatella että 12-vuotias joutuu tuota asiaa salailemaan äidiltään, kun se on kuitenkin tuossa kehitysvaiheessa vielä niin herkkä asia ettei siitä yleensä kavereillekaan hirveästi puhuta. Ja mistä 12-vuotias saa terveyssiteet ym jos ei kerro äidille? Viikkorahoilla?

Ei meillä ole siteitä kotona, käytän tamponeja itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän