Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotissynttärit, ja tyttö tahtoo kutsua päiväkotikavereita joiden vanhempia emme tunne.

Vierailija
30.10.2010 |

Miten siis toimitaan, laitanko näille tytöille vain kutsun lokerikkoon?

Pitääkö kutsua vanhemmatkin, siis koko perhe vai vain se lapsi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun vain lapselle. Jos päiväkodin politiikka sen sallii, niin lokeroon voi kutsun varmasti laittaa. Kaikissa päiväkodeissa tätä ei kuitenkaan katsota hyvällä...

Vierailija
2/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelkkä lapsi kutsuttiin, tietenkin. 5-vuotiaat yleensä ovat jo reippaita, eivätkä kaipaa vanhempiaan "synttäriavustajiksi".

Sitten voisi olla eri juttu, jos kutsutuissa myös pieniä, esim. 3-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vanhemmat eivät ehkä halua päästää lasta juhliin, jos he eivät tunne teitä.

Voihan kutsuun kirjoittaa "ps. isä tai äitikin voi tulla mukaan, jos haluaa."

Miten siis toimitaan, laitanko näille tytöille vain kutsun lokerikkoon? Pitääkö kutsua vanhemmatkin, siis koko perhe vai vain se lapsi?

Vierailija
4/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kutsuttu synttäreille joiden vanhempia en tunne.

Vierailija
5/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana on kuitenkin, että me miehen kanssa vahdimme lapsia ja järjestämme ohjelman, aikuisten kahvittamiseen ei juuri aikaa olisi. Etenkään tuntemattomien!

Meillä on myös 2-vuotiaat kaksospojat, joten ymmärtänette kiireen :)

ap

Vierailija
6/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kutsuttu synttäreille joiden vanhempia en tunne.

ehkä niihin vanhempiin voi tutustua? Tai ei ole pakko lastaan päästää juhliin, jos ei taho...

En mäkään ole aikaisemmin kaikkia lapsen päiväkoti- tai koulukavereiden vanhempia tuntenut, mutta siinahan sitä on tutustuttu matkan varrella... Kenen kanssa se lapsi sitten saa olla?

Vierailija
7/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa oli jo tullut uusia kavereita, mutta ei näiden vanhempiin vielä ollut ehtinyt tutustua.

Kaikki kutsutut lapset tulivat silti synttäreille. Siinähän sitä mukavasti tutustui, kun vanhemmat toivat ja hakivat lapsiaan.

Vierailija
8/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole ikinä kaikkien päiväkotikavereiden vanhempia tuntenut eivätkä he minua. Kutsuttu on silti (5-vuotiaasta lähtien) ja siinähän sitä tutustuu, kun lapsia viedään ja tuodaan.

Muistakaa laittaa kutsuun kännykkänumeronne, johon voi ilmoittaa tuleko lapsi vai ei.

Vierailija
9/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös synttärit ole hyvä tilaisuus tutustua? Jos ei halua jättää lastaan tuntemattomaan paikkaan, niin kutsuun vastatessaan on hyvä syy jutella vähän pidempäänkin ja tutustua. SIis yleensähän ilmoitetaan ennakkoon pääseekö vai ei... Jos näkee ko. lapsen vanhempia päiväkodilla, niin on hyvä syy aloittaa jutustelu tai sitten puhelimitse. Ja itse voisin käyttää lapsen arkuutta "tekosyynä": "onko mahdollista jäädä hetkeksi, XX ei ole oikein tottunut olemaan uusissa kyläpaikoissa itsekseen..."

Me olemme useisiin synttärikutsuihin laittaneet, että vanhemmat voivat jäädä halutessaan kahville, mutta harva on jäänyt. Jotkut ovat jääneet hetkeksi hakemaan tullessaan. Monet käyttävät mieluummin ajan omien asioiden hoitamiseen.

Itse en olisi katsonut hyvällä jos 5-vuotiaani olisi kutsuttu synttäreille joiden vanhempia en tunne.

Vierailija
10/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuntemattomia" lapsia, siis sellaisia kenen vanhemmista minulla ei ole mitään tietoa. Ja kaikki kutsutut ovat myös tulleet. Siinähän sitä niitä vanhempiakin tapaa. Ja kyllä päästän myös omat lapseni tällaisiin juhliin.

Vierailija
11/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia ei tarvi kutsua. Mutta tuodessa ja hakiessahan tutustut sopivasti muihin vanhempiin.

Vierailija
12/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päiväkodissa kerätty lista, jossa on niiden lasten vanhempien puhelinnumerot ja osoitteet, joita saa kutsua synttäreille. Kaikkihan eivät vanhempainiltaan ehtineet ja kaikkiahan ei voi oppia tuntemaan, vaikka ohimennen hakiessa tai viedessä näkisikin.

Oma poikani oli juuri kutsuissa, joissa oli kutsuttu koko ryhmä! Vanhempia ei tietenkään kutsuta enää tuon ikäisille (ei kutsuttu minun 4-vuotiaanikaan synttäreille) mutta yksi oli niin ujo, että isä tuli mukaan juhliin. Siinä lähinnä oman poikansa kanssa meni menossa mukana eikä halunnut kahvia eikä kakkuakaan. :) Kyllä fiksut vanhemmat osaavat soittaa ja kertoa, jos lapsi ei uskalla tulla ilman vanhempia tai jos on jokin muu syy, miksi on hyvä, että vanhempi olisi mukana.

Itse näen synttärit hyvänä opetteluna itsenäistymiseen. Oma 4-vuotiaani arasteli ekoille kutsuille menoa ja suostui hyvillä mielin menemään, kun lupasin, että voisin olla mukana. Sitten kun vein hänet, totesi vain, että heippa. Ei kaivannut minua lainkaan eikä ole sen jälkeen arastellut edes vähän tuntemattomienkaan synttäreille menoa (päiväkotikaveri, jota tuskin tunsi). Itse hidastelen vähän lähdön kanssa, jos en vanhempia tunne, niin ehdin nähdä, miten lapsi sujahtaa osaksi kaveriporukkaa.

Vierailija
13/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kutsut lokerikkoon mikäli mahdollista. Sehän on kivaa askarrella niitä yhdessä tytön kanssa. Kutsuun tietenkin puhelinnro, mihin ilmoittaudutaan. Silloin voit kuulostella ja mikäli lapsi on ihan hirveän arka niin voit tarjota mahdollisuutta, että toinen vanhemmista jää tueksi.

Jos ja kun lapsi jää juhliin yksin niin vanhemman tuodessa pyydä puhelin nro vielä varuiksi, sillä tuoja voi olla eri vanhempi kuin hakija. Kyllähän ne lapset toisensa päiväkodista tuntee.

Muista vaan ettet kutsu liikaa lapsia. Tai jos kutsut paljon täytyy aikuisia olla enemmän kuin 1-2.

Vierailija
14/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meidän lapsi on ollut useaan kertaan päiväkotilasten synttäreillä, joiden vanhempia en tunne. Tai en osaa yhdistää nimeä ja naamaa. Eikös se näin päin ole suurempi riski kuin, että kutsuu muutaman lapsen omaan kotiinsa???