Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin oppia tehokkaammaksi ja järjestelmällisemmäksi?

Vierailija
29.10.2010 |

Tänään oli tarkoitus tehdä perusteellinen kaappiensiivous. Nyt kello on melkein 12 ja istun aamukahvin kanssa lukemassa tätä typerää palstaa yöpuku päällä, ja lattiat lainehtivat kaikkea sitä tavaraa, jonka eilen ehdin jo kaapeista tyhjentää. Inhoan itseäni, kun en saa aikaiseksi mitään. Jos olisin tarmokkaasti aloittanut aamukahdeksalta, olisi ne pahuksen kaapit jo järjestyksessä.

Voiko tehokkuutta oppia? Entä järjestelmällisyyttä? Ongelma kun on myös siinä, että vaikka saisin ne kaapit siivottua, kohta ne näyttää taas samalta. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen asioiden hoitamisesta olen aloittanut. Siivouspäivä kerran viikossa, siivoan vaikka itkien mutta se on silloin. Laitan tavarat takaisin paikoilleen HETI, esim. Kokkauksen, pyykkäyksen, leikkien jälkeen( lapset tekevät oman osansa onneksi) tiettyyn kellon aikaan teen tiettyjä asioita esim. Lasten ollessa päiväunilla, väsään illallisen jota syömme myös lounaaksi seuraavana päivänä, sitten syöksyn sohvalle että saan pikkutorkut itsekin. Siivoilen jatkuasti ohi mennen jotain paikkoja, ettei pääse kaaokseksi. Tämä on tosi tylsää, mun mielestä, koko ajan pitää tehdä jotain. Päivät menevät kuin siivillä, mutta kaikki on illalla tehtynä mitä aioinkin. Olen kyllä perhepäivähoitaja, joten päivät tosi rytmitettyjä

muutenkin.

Vierailija
2/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aina kun on touhottanut homman loppuun niin hyvät kahvit/ teet/ lehti.. On mitä odottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna itselleni esim. lupaa avata tietokonetta ennen kun sotkut on siivottu.

Tai palkitsen itseni, eli jos olen siivonut yhden kaapin, saan ottaa yhden palan/yhden rivin suklaata, sitten siivoan taas, ja kun seuraava hylly/kaappi on siisti, taas pala suklaata.

Järjestyksessä kaapit pysyvät kun niitä siivoa säännöllisesti, ei ole valitettavasti oikotietä. Sekä laittaa tavarat sinne aina siististi.

Auttaisko nämä vinkit?

Vierailija
4/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeitä lyhyitä juttuja. Äläkä yliarvioi suorituskykyäsi tyyliin:

- aamupäivä: täydellinen kaappien järjestely

- puoliltapäivin: kaikki kodin ikkunat pestynä.

Jaa siis noin 0,5 tunnin juttuihin ja niitä sopivasti, ei liikaa. Sitten mietit miten palkitset itsesi :)

Vierailija
5/5 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni :)