Mä olen kait jotenkin epäonnistunut teinitytön kasvatuksessa
Kun joka asiasta naristaan.
Nyt viimeksi meinas aivan kärsivällisyys loppua kun oltiin Helsingissä käymässä, hotelli 1km päässä rautatieasemalta ja sinne oli niiiin pitkä matka. Selitin että hotelliyö rautatieaseman vieressä olis maksanut 3 kertaa enemmän, että kaupunkilomalla&shoppaillessa yleensä joutuu kävelemään aika paljon. Muttakun valivalivali. Aivan takuulla en tuon narisijan kanssa lähde mihinkään New Yorkiin, lomalla kuuluis olla kivaa
Kommentit (13)
Vähän vaikea oli pysyä positiivisena, onneksi onnistuin kuitenkin ajoittain.
ap.
Thaimaan-lomalla, että on liian kuuma ja aurinko paistaa silmiin ja miksi ei voida ottaa taksia jne. Totesin sitten toisena päivänä rauhallisesti, että seuraavan kerran kun ollaan varaamassa matkaa, miettii tarkkaan onko hankkinut rahaa aurinkolaiseihin ja omiin taksikyyteihin vai jääkö ennemmin mummon luo loman ajaksi. Toiste en maksa 1600€ siitä että lähdet mukaan valittamaan ja pilaamaan toisten loman. No, ainakin silä kerralla auttoi ;)
Jos sataa, valitetaan ettei aurinko paista ja kun se paistaa, se paistaa liian kuumasti, suoraan silmiin ja kaikki on muutenkin ihan pask**
kiertäessä teini valitti että ei ole yhtään mitään mielenkiintoista, ei Henkkamaukkaa, ei Stadiumia yms
kiertäessä teini valitti että ei ole yhtään mitään mielenkiintoista, ei Henkkamaukkaa, ei Stadiumia yms
Saan näistä kovasti tsemppiä.
ap
mutta itse teininä Kanarialla karkasin vanhemmiltani tervetuliaisilltasta, kun hermostuin, etten halua lähteä jokaiselle retkelle! Lähdin kävelemään hotellille, ihan vieras paikka siis mullekin, oltiin juuri samana päivänä vasta saavuttu perille, mutta jotenkin löysin takaisin hotellille. Vanhemmat olivat yllättäen vähän hiilenä, kun olivat olleet vähän huolissaan, mihin hävisin. Olin 13v.
Jos on vaikka nättejä tyttöjä niin myykää lomakohteessa parittajille ja saatte sekä lomarahat takaisin että tytön pois kotoa. Kaikki voittaa, paitsi se teini, mutta eihän sillä mitään väliä ole muutenkaan.
Jos on vaikka nättejä tyttöjä niin myykää lomakohteessa parittajille ja saatte sekä lomarahat takaisin että tytön pois kotoa. Kaikki voittaa, paitsi se teini, mutta eihän sillä mitään väliä ole muutenkaan.
Sulla ei taida olla omia teini-ikäisiä lapsia, sitä rakastaa lastaan kuitenkin vaikka olis kuinka kaikkea vastaan. Kahden teinin äitinä tiedän mistä puhun.
Sulla ei taida olla omia teini-ikäisiä lapsia, sitä rakastaa lastaan kuitenkin vaikka olis kuinka kaikkea vastaan. Kahden teinin äitinä tiedän mistä puhun.
Toisaalta ajattelin rakastaa ja suojella lastani vielä teini-iässäkin ja kohdella ihmisenä. Olen tullut siihen tulokseen että teineilläkin on tunteet ja mielipiteet eivätkä ole pelkkää aivotonta saastaa. Vanhempiensa kotoa pois heittämät ja hylkäämät teinit kokevat kovia ja siksi laitoinkin tuon sarkastisen kommentin niille jotka todella miettivät lapsensa hylkäämistä.
Toisaalta ajattelin rakastaa ja suojella lastani vielä teini-iässäkin ja kohdella ihmisenä. Olen tullut siihen tulokseen että teineilläkin on tunteet ja mielipiteet eivätkä ole pelkkää aivotonta saastaa. Vanhempiensa kotoa pois heittämät ja hylkäämät teinit kokevat kovia ja siksi laitoinkin tuon sarkastisen kommentin niille jotka todella miettivät lapsensa hylkäämistä.
Se etten mä viekään narisevaan teiniä Newyorkiin, on hylkäämistä. SE jatkuva narina on kyllä saastaa ja aivan turhaa. Oikeilla mielipiteillä on merkitystä
Se etten mä viekään narisevaan teiniä Newyorkiin, on hylkäämistä. SE jatkuva narina on kyllä saastaa ja aivan turhaa. Oikeilla mielipiteillä on merkitystä
Se että jättäisit lapsesi yksin New Yorkiin rahattomana ja itse lentäisit iloisena takaisin Suomeen olisi hylkäämistä. Minusta ei oikein ole järkevää ajatella että nyt kun lapsi ilmaisi negatiivisen mielipiteensä jostain jos vaikka väsytti tms.muuten otti päähän niin se olisi aina ja ikuisesti täysi paska ja kitisijä. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu ja varmasti kokonaisuudessaan tykkääkin reissusta ja voisi jopa tykätä Nykin reissustakin. Voitko olla varma että lapsesi oikeasti valittaa aina ja taukoamatta ja kaikesta?
Mutta lähdet väärällä asenteella reissuun. Muista että teini voi olla pahantuulinen vaikka olisitte maailman kalleimmassa lomakohteessa ja kakaraa kuskattaisiin jopa vessaan hevosten vetämillä kultavaunuilla.
Nauti sinä reissusta ja anna mukulan pilata omansa, mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti.
Kohtele häntä joka aamu kuin näkisit hänet maailman ensimmäisen kerran.
Tiedän että tuo ei kannusta tietenkään lähtemään lapsen kanssa mihinkään mutta se on sitten hänen valintansa.