Te joilla on omat tilit (ja pihi mies)
Miten olette jakaneet kulut sen ajan kun olet itse ollut kotona lapsen kanssa ja vain mies on ollut palkkatöissä?
Kommentit (23)
laina ja muut asumiseen liittyvät kulut/ postin kautta tulevat yhteiset laskut (maksetaan yhteiseltä tililtä, jonne siirrämme kk:ttain saman summan). Äitiyslomalla ollessani maksoin vain hivenen vähemmän yhteisesti menoista kuin työssäollessa, mutta se sen vuoksi, että äitiyslomarahani ei ollut paljon miehen palkkatuloa huonompi. Ja itse asiassa kulujen jako meni minun ehdotukseni mukaisesti.
Ns. ylimääräiset ostokset kuten lapselle vaikka jokin lelu tai juhlavaatteet jäävät kyllä minun harteilleni niiden pakollisten käyttövaatteiden lisäksi. Ehkä se lapsilisä ei täysin noita korvaa, mutta toisaalta tämä sopii meille, sillä palkkani hieman miestäni parempi, joten tasaantuu tällä hieman. Ruokaostoksia makselen varmaan jonkin verran enempi, koska käyn yleensä kaupassa. Jos olemme yhdessä, niin mies maksaa.
Tulotasomme on kuitenkin hyvä eikä talous ole tiukilla, niin ehkä näiden asioiden vuoksi lapsen menojen tai ruokaostosten tasajako ei ole niin oleellinen.
"En vaan voi kunnioittaa tuollaista miestä ja ISÄÄ yhtään, anteeksi vain :("
Arvaa onko mulla hauskaa laskea joka helvetin senttiä? Nytkin mietin joululahjoja, että montako euroa on varaa laittaa haisemaan. Lapset tarvitsisivat vaatetta vaikka millä mitalla.
Muuten hyvä mies, mutta raha-asiat on sellanen juttu, mistä en jaksa enää riidellä. Miehen päätä on toivotonta tässä asiassa kääntää.
Onpahan luonnetta kasvattanut tämä meininki eikä pääse kukaan siipeilijäksi haukkumaan... :(
mies perustelee sen, ettei osallistu lasten kustannuksiin? Jos kerran kaikki muukin puolitetaan?
Ne lapsilisät nyt on varmaan "pieni paha" tuossa tilanteessa :(
Anteeksi, en tosiaan halua tuottaa suurempaa mielipahaa. Voimia sinulle kovasti!
meis tienaaa tuplaten sen mitä minä äippälomalla.
Mies maksaa vuokran, auton lyhennyksen, sähkön, oman puhelimen, lähes kaikki vakuutukset, ja omat juttunsa. Ja mies antaa minulle kampaamoja yms varten rahaa.
Minä joskus jonkun vakuutuksen ja omat jutut,oman puhelimeni, netin, ruuat ja päivittäistarvikkeet. suurimman osan,95%, lasten jutuista, paitsi jos mulla ei oo rahaa niin mies maksaa, mukisematta,pitää asiaa itsestään selvänä.
Kun palaan takaisin töihin niin tienaan heman vähempi kuin mieheni. uskoisin että edelleen kulut jaetaan aikalailla kuin nytkin.