Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. luokkalainen tyttö, siniset hiukset..

Vierailija
27.10.2010 |

Tyttäreni luokkakaveri on kuulemma värjännyt hiuksensa sinisiksi. Millanen vanhempi antaa tehdä noin?

..ai niin joo, kyllähän mä hänet tunnenkin....

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko olemassa sinistä kestoväriä?

Kertokaa heti merkki niin ostan itselleni. En vain ole sellaista koskaan löytänyt.

Siksi vähän epäilen, että ap.n tapauksessa kyse on vain näistä värillisistä suihkeista.

mun pojalla oli viime kesänä sininen tukka, joten kyhllä sitä ihan kampaamoissa on

Vierailija
22/49 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset väriaineisiin ja kiharalle, kainalon dödöä, kaulallesuihkaus parfyymia, naamaanpakkelit naamaan yms. niin eiköhän ala pitkät eliniät laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille ei suositella hiusvärejä! Ne sisältävät p-fenyyleenidiamiinia (PPD) ja sen johdannaisia jotka imeytyvät ihon läpi ja allergisoivat herkästi (ja lapsilla vielä herkemmin). Itse en missään nimessä suosittele hiusten värjäystä lapsille, onneksi kukaan ei ole koskaan liikkeeseen tullut pyytämäänkään. Enkä anna omienikaan värjätä.

Toinen kampaaja

Vierailija
24/49 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin luonnollinen sävy tai raidat menee, mutta siniset värit, rastat, meikit ym sitten myöhäsempään teini-ikään. Olen vanhanaikainen, myönnän.

Vierailija
25/49 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio voi tapahtua nuorellekin. Ei tarvitse vuosikymmeniä värjätä.

http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/04/hiusvarilla-kasvot-muodotto…

Katsokaa siis myös Daily Mailin kuva.

Tässä kuva, mitä voi tapahtua, kun hiusväriä laitetaan iholle.

http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/03/polttomerkityt-lapset.html

Vierailija
26/49 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 11-vuotiaana ekan kerran värjäsin kaverin kanssa hiukset. Väri tosin oli vain ärhäkkä punainen.

Vierailija
27/49 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.undergroundstore.fi/kuopio/

tuolta on lapseni ostaneet shokkivärejä, eivät haise pahalle. Sininen haalistuu aika nopeasti.

kestoväriä?

Kertokaa heti merkki niin ostan itselleni. En vain ole sellaista koskaan löytänyt.

Siksi vähän epäilen, että ap.n tapauksessa kyse on vain näistä värillisistä suihkeista.

Vierailija
28/49 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö, jolla on korvakorut. Millaiset vanhemmat silläkin on.

kyllä minäkin sain jo 5 vuotiaana korvakorut ja sain rustokorun kun olin 10 vuotias:D hiukseni värjäsin ensimmäisen kerran toisela luokalla, ja shokkivärit sain kun täytin 11. T.12 vuotias tyttö :D

Vierailija
29/49 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen tyttönsä sai värjät hiuksiaan kun meni kouluun ("kun tyttö niin halusi"), oma tyttöni on kolmisen vuotta nuorempi. Meillä kuin muussakin tyttöporukassa alkoi kauhea monkuminen, että kyllä meidänkin tarttee saada väriä päähän kun X:kin saa. Olen itse tiukkis äiti, olen opiskellut toksikologiaa ja kemikaalien ominaisuuksia ja kävin tyttöni kanssa hyviä keskusteluja asiasta. Mutta tietty monkuminen jatkui. Vuosi sitten juttelu ja ihailu X:n hiuksista loppui kuin seinään. Kävi ilmi että X:lle oli puhjennut hiusväriallergia. Että näin.

Vierailija
30/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän vanhmpaa, joka antaa 9-vuotiaan värjätä hiuksiaan, piste, mutta jos ne tökötit laitetaan päähän, mitä väliä on sillä, tuleeko blondi, brunette vai smurffi?

Vierailija
31/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä maku tytöllä.

Vierailija
32/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on tytöt jo 7 vuotiana käyttäneet leikeissään niitä suihkevärejä hiuksiin, millä saa jos millaisia värejä.

Ja ihan kuule pidän itseäni tavallisen hyvänä äitinä.

Vierailija
33/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkevärit ja muut vastaavat kevytvärit ovat minustakin ihan ok minkä ikäiselle vaan, eivät ne sen kummempia ole kuin äidin huulipunalla leikkiminen.

Kestovärit ovat kuitenkin sen verran tujuja kemikaaleja, että pidän vähän epäilyttävänä sitä, että noin nuori saisi svanhemman luvalla sellaisia ottaa.

Vierailija
34/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kemikaalit ovat tujuja ja imeytyvät päänahan läpi verenkiertoon.

Mutta suihkevärit nyt on ok, lasten leikkiähän se on.

Vierailija
35/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokkivärit ovat ns. puolikestovärejä.

Vierailija
36/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun lapsi niin halusi"

Vierailija
37/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan pelkkää urbaanilegendaa. Enemmän kemikaaleja saa normaalista ruoasta (jopa luomuruoasta) ja päivittäiskosmetiikasta (saippua, shampoo ja hammastahna). Eikä se, että joku on synteettinen kemikaali myöskään tarkoita, että aine olisi vaarallisempi kuin joku luonnontuote. Luonnontuote se kärpässienikin on.

Lasten hiustenvärjäys on musta niitä typerimpiä tapoja arvottaa jonkun äitiyttä. Joo, ja mulla on poika, joka ei edes halua värjätä hiuksiaan, mutta mulla on myös vähän suhteellisuudetajua.

Vierailija
38/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä kieltämättä aika hurja, mutta kukin tyylillään. Vosi sitä kamalampaakin olla kun hiusten värjäys. Meillä tyttö 12.v on vonkunut hiusten värjäämistä ja minä vielä mietin. Kuitenkin muistelisin, että itse sain värjätä hiuksiani jo 11 vuotiaana, että kaipa sitä on taivuttava. Mutta väritoivomus onkin ruskea. Sinistä jotuisin varmaankin miettimään hieman kauemmin ;-)

Mistä muuten tiedät, että kyseessä on kertoväri?

Vierailija
39/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olikin semmoinen mikä lähtee parissa pesussa pois.

Vierailija
40/49 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat eivät saa värjätä muistaakseni alle 15-vuotiaiden tukkaa, koska kemikaalit ovat tujuja ja imeytyvät päänahan läpi verenkiertoon.

Mutta suihkevärit nyt on ok, lasten leikkiähän se on.

'

vai oisko suorastaan agraaritarina. Tummoista sääntö ei todellakaan ole. Onhan väreissä vahvojakin aineita, mutta esim permisaineet ovat vahvempia. Ja ei ne mihinkään verenkiertoon imeydy. Niiden vaarallisuus perustuu iho-oireisiin eli allergiaan ja sit hajuun, joka saa jotkut voimaan tosi pahoin.

T. parturi-kampaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi