Etunimiä, jotka käyvät tytölle ja pojalle?
Ja vaikka olisi poika nimeltä Päivi tms., niin nimiä, jotka löytyvät nimipäiväkalenterista eriteltynä miehen tai naisen nimeksi, ei hyväksytä.
Kommentit (23)
jos niitä annetaan tarpeeksi paljon ja tietysti jommalle kummalle sukupuolelle määriteltynä. Yleensä yleisimmät nimet vakiinntuvat jommalle kummalle sukupuolelle, eikä niitä sitten voi laillilisesti antaa toiselle sukupuolelle. Hyvä niin. Annettavan nimen täytyy olla siis vielä harvinainen.
ALEKSIina
PAULIina
JANIela
KAROliina
Ja samantyylisiä löytyy lisääkin.
Hyvin menee pojalle ja tytölle nämä nimet.
luulen, että ainakin Usva on tytön nimi. Suomessahan ollaan hirveän tarkkoja näistä.
esim. Toni menisi tytöllä läpi, jos sen voisi perustella vaikkapa toisen vanhemman kotimaan nimikäytönnöllä. Mitenköhän lienee Mikin tai Sas(h)an laita
Rauni on kyllä ihan rehellisesti sekä miehen että naisen nimi.
Tunnetuin lienee Rauni Mollberg, joka on mies, mutta mä tunnen 3 Raunia, jotka vissisti on naisia.
Sit mun mielestä Eemi-nimeä olen kuullut sekä tytöillä että pojilla, samoin sellainen hirvitys kuin Teri.
Siitä oikein huokuu, että missä arvossa lasta pidetään. Tunnen kotipaikkakunnaltani muutaman yli 80-vuotiaan Lahja-nimisen miehen ja sitten pari vähän nuorempaa Lahja-nimistä naista.
Vellamo, Niila...
On sellaisia nimiä aika paljon.
on kyllä miehen nimi. Saamelainen nimi.
on myös melko tasaväkinen nimi molemmilla sukupuolilla.
Ja hassua, että joku mieltää Karoliinan poikatyttönimeksi xD
Karoliina on tunnettu jo 1800-luvulta alkaen, kun taas Karoa on annettu vasta 1940-luvulta alkaen.
Esim. Toini -miehiä on alle 30, naisia taas lähes 20 000
Saini -miehiä on alle 15, naisia n. 1000
Lähes jokaisesta nimestä löytyy taatusti molempia sukupuolia, mutta ap taisi hakea vähän tasaväkisempää otantaa.
Päivi -nimisiä poikia ei ole muuten yhtään :D
Nykyään kuitenkin varmaan mielletään ihan naisen nimeksi enemmän. Mutta alunperin taitaa olla suomeen tullut miehen nimeksi. Mr. Finland 2003 Mirka Moisio. Minä itse olen Mirka.
Varsinkin kun suomalaiset nimet ovat kovin sukupuolisidonnaisia ja näitä oikeasti _hienoja_ unisex nimiä on todella vähän!
Englanninkieliset unisex nimet on taas ihan eri juttu. Niissä on tosi paljon hienoja ja persoonallisia nimiä. :)
Mutta suomalaisista, Miten oisi Pyry?
Eikö tämä unisex homma mene jo liian pitkälle? Kyllä nimestä pitää erottaa, onko kysymyksessä mies vai nainen!
Toivottu
tämä nimi kertoo aika paljon..:)
seuraavat nimet voisi olla kummalla tahansa. Siis samaan tyyliin kuin tuo aiemmin esitetty Toni:
Kari (Kaari), Jasmin, Jani
Että tuskin ne siellä osaa sen paremmin kuin täälläkään.
Varsinkin kun suomalaiset nimet ovat kovin sukupuolisidonnaisia ja näitä oikeasti _hienoja_ unisex nimiä on todella vähän!
Englanninkieliset unisex nimet on taas ihan eri juttu. Niissä on tosi paljon hienoja ja persoonallisia nimiä. :)Mutta suomalaisista, Miten oisi Pyry?
Eikö tämä unisex homma mene jo liian pitkälle? Kyllä nimestä pitää erottaa, onko kysymyksessä mies vai nainen!
http://www.babynameguide.com/categoryunisex.asp?strCat=Unisex
Omat suosikit:
Corey, Charlie, Kara, Jaden ja Casey
Että tuskin ne siellä osaa sen paremmin kuin täälläkään.
Englanninkieliset unisex nimet on taas ihan eri juttu. Niissä on tosi paljon hienoja ja persoonallisia nimiä. :)Mutta suomalaisista, Miten oisi Pyry?
<a href="http://www.babynameguide.com/categoryunisex.asp?strCat=Unisex" alt="http://www.babynameguide.com/categoryunisex.asp?strCat=Unisex">http://www.babynameguide.com/categoryunisex.asp?strCat=Unisex</a>
Omat suosikit:
Corey, Charlie, Kara, Jaden ja CaseyEttä tuskin ne siellä osaa sen paremmin kuin täälläkään.
Ei kelpaa Lahja, Sulevi, Vellamo, Pauliina, Niilo, Toini, Lenni, Toivo, Niilo, Toimi, Vaula, Outi, Rauni, Päiviö, Vieno, Karoliina, Pyry eikä edes se Kaino.