Koiravihaajat kärsivät tunne-elämän ongelmista
Lähipiirissäni on ollut muutama koiria sydämestään vihaavaa tyyppiä. Muutaman yhdistävän piirteen olen heissä kaikissa havainnut: he kaikki tuntuvat olevan todella pahasti lukossa emotionaalisesti.
Koiraviha on heille eräänlainen suojamuuri - kuori, jolla he suojautuvat epävarmuutta vastaan. Koira ja koiran alkukantaisuus saattaa pelottaa monia ja tuota pelkoa yritetään sitten peitellä vihalla ja muilla negatiivisilla tunteilla. Eräs tuntemistani koiravihaajista on jopa avoimesti kertonut tuntemustensa olevan jonkinlaista reaktiota lapsuutensa tunnekylmyyteen.
Sanotaan mitä sanotaan, koiran ja ihmisen välinen side on yksi monista elämän hienoimmista kokemuksista. Surullista, että niin monet jäävät siitä paitsi pelkojensa ja ennakkoluulojensa vuoksi. Useinhan eläinrakkaus ja tapa, jolla eläimiin suhtautuu periytyy lapsuudenkodista ja sieltä opitusta mallista.
Kommentit (36)
ja odottaa seuraavaa provoon menijää
mutta en erityisemmin niistä pidä, jotkut koirat ovat äkäisiä, pelottavia, suuria, tai turhan tirpakoita.
Koirat haisevat ja haukkuvat liikaa. On ollut muutama kiva koiratuttu ja jopa itsellä ollut koira, mutta noin ylipäätään olen enemmän kissaihminen.
kaivaa sipseja ja limua esiin ja odottaa seuraavaa provoon menijää
Toi anopppi-miniä -koirakeskustelu taisi nostaa aika monen tunteet pintaan :D
niin kyllähän hän haluaa ottaa kontaktia vaikka koiranpentuun. Inhoaminen ja vihaaminen on opittua, yleensä vanhemmilta, ikävä kyllä.
konservatiivisia, muutosvastaisia ja säntillisiä, usein porvareita. Tykkäävät käskyttää ja eivät ole taiteellisia.
olen koiraihminen ja kuvailit luonteeni aivan nappiin!
Tunne-elämäkin voi toki olla lukossa, mutta ennen kaikkea inho johtuu siitä että ne haisevat pahalle. Liekö johtuu allergiasta mutta kumminkin.
Painajaiseni olisi että joku koiraihminen toisi koiran omaan kotiini.
Millainen ihminen on koiravihaaja? Eli miten nämä "oireet" ilmenevät?
En tunne ketään, joka vihaisi koiriaa. Itse tykkään koirista, mutta en kuiitenkaan ottaisi itselleni koiraa.
Äitini taas on hieman allerginen koirille, eikä näin ollen pidä koirista. Ei siis rapsuttele koiria huvikseen, eikä muutenkaan pidä niille seuraa. Mutta jos esimerkiksi veljeni koira on käymässä, niin kyllä äitini antaa sille ruokaa ja käyttää ulkona pissalla. En kuitenkaan laskisi äitiänikään koiravihaajaksi.
Kuka voi siis oikeasti sanoa että vihaa koiria!?
Koiraihmiset ovat konservatiivisia, muutosvastaisia ja säntillisiä, usein porvareita. Tykkäävät käskyttää ja eivät ole taiteellisia.
Ei ainakaan se tuttavaperhe, missä äiti on lesbo ja isä on sukupuolta vaihtanut ex-nainen :D kaksi lasta, kaksi koiraa, professoreja, humaaneja ja boheemeja.
koiraihmiset tiedetään. Verrattuna vaikka kissan pitäjiin.
paljon enemmän kuin koirista. Päälle hyppivistä ja kouluttamattomista koirista en pidä. Isoja koiria pelkään (lapsuuden trauma), mutta pikkuiset koirat on kivoja. Meille ei tosin kotieläintä tule.
Tunnen kyllä yhden niin vomosen päälle koiraihmisen kuin olla voi. Inhoaa lapsia eikä siedä oikein aikuisiakaan. Mitäs tuo kertoo hänestä?
jos ihminen inhoaa eläimiä niin kyllähän se kertoo tunnekylmyydestä, ei voi mitään. Itse en voi sietää ihmisiä jotka inhoaa eläimiä, en halua sellaisten kanssa olla missään tekemisissä, koska ovat yleensä kyllä aika idiootteja suoraan sanoen.
jos ihminen inhoaa ihmisiä niin kyllähän se kertoo tunnekylmyydestä, ei voi mitään. Itse en voi sietää ihmisiä jotka inhoaa ihmisiä, en halua sellaisten kanssa olla missään tekemisissä, koska ovat yleensä kyllä aika idiootteja suoraan sanoen. Jos koira on tärkeämpi kuin ihminen niin silloin haluaa vain toisen, joka nöyränä seuraa ja häntä heiluu vaikka olisit kuinka tyhmä tahansa. Halutaan pyyteetöntä palvontaa ja rakkautta, kun ei itse osata sosiaalisia taitoja tai kyetä ihmistenn väliseen kommunikointiin.
Hiukan sama kuin tekisi lapsen, jotta saisi pyyteetöntä rakkautta, mutta koiraihmiselle sekin olisi liian monimutkaista ja joutuisi opettamaan muutakin kuin hae, istu ja kuole. Ja erityisesti nämä jotka paskottaa koiriaan ja eivät edes viitsi kerätä jätöksiä niin jäisivät sinne kotiinsa sen koiransa kanssa.
MUTTA, jos pitää verrata ihmistä joka inhoaa eläimiä ja viatonta eläintä niin mielelläni olen tunnekylmä ja inhoan sitä ihmistä! Koska eläin on viaton, eläimiä vihaava ihminen ei! Ja sellaisten ihmisten kanssa en halua olla tekemisissä, koska sellaiset ihmiset ovat idiootteja.
ja niiden aiheuttamista traumoista ap
on kyllä jotenkin säälittävää porukkaa. Lapsellisia vouhottajia... koira sitä ja koira tätä. Varsinkin koiranäyttelyihmiset on naurettavia! Lisäksi kaikki koirat haisee pahalle, nuolee takapuoltaan ja haistelee toisten koirien jätöksiä ja takapuolia. Sitten sillä paskasella kielellään nuolee ihmisten naamaa. HYI YRJÖ!
koiravihaajat kärsivät koirien puremista ja niiden aiheuttamista traumoista ap
kuin haistelemattomia koiran perseitä ;D
kuin haistelemattomia koiran perseitä ;D
konservatiivisia, muutosvastaisia ja säntillisiä, usein porvareita. Tykkäävät käskyttää ja eivät ole taiteellisia.