Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies ei tunnu tekevän juuri mitään kotona

Vierailija
26.10.2010 |

Meillä on yksi pieni vauva, jonka imetys ja yleinen viihdytys sitoo mua aika paljon. Välillä on pakko nukkua päiväunetkin, kun väsyttää niin paljon. Sektion takia pitää ottaa varovasti, esim. imurointi oli ekan kk:n kielletty.

Mies ei tunnu tekevän mitään. Kävin vauvan kanssa ulkona ja mies istui sen aikaa koneella. Kun tulimme kotiin, mies lähti kaverilleen.

Mä oon koko ajan sidottuna vauvaan ja mies jatkaa entistä elämäänsä. Harmittaa - suorastaan vituttaa!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitä mihin oli tottunut. Valitettavasti sitä saa mitä tilaa: jos hankkii lapsen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei osaa/halua puhaltaa yhteiseen hiileen, niin tuolta tuntuu.

Vierailija
2/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletatko vain että mies ilman muuta tarttuu toimeen kuin toimeen ihan ilman sanomista?

Jos olet häntä pyytänyt eikä siitä huolimatta tee mitään kotitöitä, niin sitten olisi kyllä pienen keskustelun paikka: mitä mies luulee perhe-elämän olevan, sitäkö että elää kuin poikamies täyshoitolassa vai niin kuin aikuinen mies ja isä perheensä parissa yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin kulttuureissa se on itsestäänselvää että synnyttänyt nainen saa apulaisen ensimmäisen 6 viikon ajaksi

ja se ei tarkoita sitä että nainen on yksin miehen kanssa.

Miesten on vaikea innostua niin pienestä vauvasta. Vauva on kiinni liimautunut äitiin.

Joidenkin kulttuurien mukaan se on vastuutonta jättää äiti yksin ja vielä mies hoidettavana!

Lähetä mies pois ja paikalle jonkinlainen piika, ainakin vähäksi aikaa.

Vierailija
4/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies luulee perhe-elämän olevan, sitäkö että elää kuin poikamies täyshoitolassa vai niin kuin aikuinen mies ja isä perheensä parissa yhdessä?

nainen on se joka näkee vaivaa hänen puolesta. Passailee jne jne

Vierailija
5/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä apua. Ei ne mitään ymmärrä/uskalla tehdä pyytämättä. JOs ei pyynnöistä huolimatta auta niin sit on kyllä ikävä tapaus. Ei niille auta kun suora puhe!

Vierailija
6/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Tälläkin hetkellä mies nukkuu päikkäreitä, aamulla (tai siis päivällä) nukkui melkein 12asti. Hetken oli vauvan kans, että mä sain syötyä ja käytyä suihkus (½h max), mä oon noussu vauvan kans 7.30 (jota ennen hyssytelly ajoittain puol viidestä lähtien, kun tää vaavi nukkuu niin huonosti), käyny ulkona yli tunnin lenkin, että vauva sais kunno unet, pessyt pyykkiä jne. Mies siis nukkuu eri huoneessa kuin mä ja vauva, että sais paremmin nukuttua. Eli mä hoidan yötä pääivää tätä lasta, joka ei vieläpä ole helpoimmasta päästä. Vaunuissa/omassa sängyssä ei nuku, vaan pelkästään sylissä, johon nukahtaa vain tosi työn jälkeen eli tanssitaan, veivataan, hytkytään. Jos laskee sylistä esim sänkyyn, herää välittömästi ja sama rumba taas uudelleen. Koti mullin mallin, mies vaan makaa ja mä oon 24h vauvaan sidottu. Mieheni on siis työtön, eli kotona päivät pitkät. Masentui potkujen jälkeen aika tavalla, joten tavallaan ymmärrän hänen saamattomuuden, mutta silti vituttaa!!

Vierailija
7/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ukko ei ole kotona jos et voi hoitaa lasta vaikka isyyslomalla?

Vierailija
8/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä on muuten kaikin puolin kivempaa, kun äidillä menee hyvin.

Happy wife-happy life : )

Vierailija
9/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse et ole koneella?

Vierailija
10/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse et ole koneella?

Mutta olen samoilla linjoilla muiden kanssa että asia puheeksi. Ei miehet tee jos ei pyydä. Ja kun tarpeeksi usein pyytää ja sanoo että voisit joskus ihan oma-aloitteisesti hoitaa jotain kotihommia voi tapahtua ihme. Meillä on sopu löytyny kotihommiin vain ja ainoastaan puhumalla ja pyytämällä. Tänäänkin oli tiskikone tyhjentyny sillä välin kun olin koulussa, eikä edes tarvinnut pyytää. Ei se mies sinun ajatuksia osaa lukea.

Vierailija
11/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli tavatessamme yltiöpäisen optimistinen ja näki kaikesta vain hyvät puolet. Tiesi kaikesta vähän kaikkea, muttei tarpeeksi keskusteluun vaadittavaa määrää.

Hänen asiansa olivat äärettömän pitkästyttäviä. Oikeasti vähän kadehdin sitä optimistisuutta ja hyväuskoista naiviutta muita ihmisiä kohtaan.

Aina sai neuvoa yksinkertaisimmissa asioissa. Välillä melkein sain raivokohtauksen pääni sisässä.

Hänen seurassaan tunsin olevani paska ihminen.

Vierailija
12/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään helppoa ja kumpikin tietää omat hommansa ja auttaa toista ja arvostaa toisen panosta. Alkuun tuntui juuri että miehen pitäisi sitä ja tätä ja miehestä että minun pitäisi sitä ja tätä. Juteltiin paljon odotuksista ja toiveista, niistä uusista haasteista mitä vauva on tuonut kummallekin. Ajan kanssa alkoi sujumaan paremmin.

Suurimman helpotuksen ehkä silti teki vauvan kasvu, mutta kyllä asiat muutenkin selkenivät. Jaksamista, kyllä se siitä. Koittakaa pitää päät kylminä ja jutella vain, kertoa miltä tuntuu. Miehen (tai työssäkäyvän puolison) ei ole helppo heti tajuta elämän muuttumista ja sitä miten sitovaa se on kotona olevalle. Samoin kotona olevasta tuntuu, että se töissäkäyvä menee töihin lepäilemään ja saa tehdä kaikkea itse - vaikka eihän siellä töissä nyt niin mitään vapautta yleensä ole.

Vierailija
13/15 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei osaa tehdä omatoimisesti mitään koska pelkää tehdä väärin ja eri lailla kuin sinä.

Kehu yrittämistä ja jakakaa vastuualueet, mitä kumpikin tekee ja toinen ei ronki toisen vastuualueelle.

Vierailija
14/15 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität sen vittuu kotootas tai et hanki lapsia ja valita perää, vitun helareita kaikki täällä

Vierailija
15/15 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2010 klo 16:50"]

siltä apua. Ei ne mitään ymmärrä/uskalla tehdä pyytämättä. JOs ei pyynnöistä huolimatta auta niin sit on kyllä ikävä tapaus. Ei niille auta kun suora puhe!

[/quote]

Ihanaa, että tässä 2000-luvun maailmassa on naisen tehtävä tehdä kotityöt, ja mies voi niissä korkeintaan AUTTAA. Voi vitsi et menee järki tähän yhteiskuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi