Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsiikö joku vielä ostella käytettyjä lastenvaatteita,

Vierailija
26.10.2010 |

kun uusia ja kivoja saa kohtuuhinnalla ja jopa halvalla monistakin kaupoista. Kierrätyksen kavereiden ym kesken ymmärrän, mutta miksi ostaa käytettyjä, kun melkein samalla rahalla saa uusia. En nyt tarkoita heitä, joiden on pakko ostaa rahojen puutteessa vanhoja.Ihme nappikauppaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä sinä vaivaa sillä päätäsi, keskity joihinkin yksinkertaisimpiin asioihin. Kiitti moi!

Vierailija
2/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisimmasta päästä. Yksinkertainen voin kyllä olla, mutta täyttä ajanhukkaa vanhojen riepujen perässä ravaaminen, vapaaehtoisesti vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan käytettyjä vaatteita vauvoille sen takia että niistä on varmasti lähtenyt monisssa pesuissa kaikki homeenestoaineet ja värien kiinnitysaineet. Toisekseen kaupassa ei välttämättä ole juuri sen mallista vaatetta jonka haluan, käytettyjen markkinoilla saattaa olla. En itsekään käytä enää paljon kirppareita, laiskuudesta johtuen mutta mielelläni ostaisin sieltä paljonkin siitä syystä että uuden tuotteen valmistamiseen menee luonnonvaroja ja vettä tosi paljon.

Vierailija
4/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ostan.. Kun käyn kirpparilla ja jos löytyy jotain kivoja. Ostan kyllä uusiakin ihan kaupasta mutta välillä on mukava ostaa myös kirppailta.. Ostin tuossa muovikassillisen lastenvaatteita kirpparilta 16e, eipä olisi montaa bodya ja housuja sillä rahalla kaupasta saanut, alet tietty erikseen.. Enkä osta kirpparilta mitään kulahtanutta tms vaan ihan siistejä ja ehjiä vaatteita..

Vierailija
5/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisimmasta päästä. Yksinkertainen voin kyllä olla, mutta täyttä ajanhukkaa vanhojen riepujen perässä ravaaminen, vapaaehtoisesti vielä.

Ostan kirpparilta mm juhlavaatteita, jotka maksavat kaupassa 3-10 kertaa enemmän ja käyttöä on todella vähän. Olen myös täksi talveksi ostanut taaperon molemmat haalarit kirpparilta yhteensä kymmenellä eurolla. Miksi ihmeessä olisin ostanut kaupasta 10-20 kertaa kalliimmat vaatteet, jotka olisivat kahden viikon käytön jälkeen näyttäneet siltä kuin nämä kirpparilta hankkimani nyt.

Vierailija
6/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo vaateostot ole asioita yksinkertaisimmasta päästä. Yksinkertainen voin kyllä olla, mutta täyttä ajanhukkaa vanhojen riepujen perässä ravaaminen, vapaaehtoisesti vielä.

Ei aukea. Miksi käytettyjen vaatteiden ostaminen on hankalampaa kuin uusien?

Vierailija
7/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikkaalleni on ostettu hyvin vähän vaatteita uutena, kahden käden sormilla voi laskea ne vaatekappaleet.

Ei niiden vaatteiden perässä tarvitse ravata yhtään enempää kuin uusienkaan. Lastenvaatekirppiksiä alkaa löytyä yhä enemmän, tavan kirppikset ovat täynnä pieniä vaatteita ja netissä pyörii paljon. Aika pieni vaiva...

Vierailija
8/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tule mieleen että joku voi ostaa/myydä niitä ihan vaan kierrättämisen ilosta? Lapset käyvät luonnolle kalliiksi, jos jokaiselle Nico-Petterille pitää olla uutena ostetut vaatteet ja varusteet alusta lähtien.

Lastenvaatteiden käyttöikä (varsinkin vauvojen kohdalla) niin lyhyt, että on suorastaan tuhlausta heittää pieneksi jäänyt vaate pois, kun se palvelisi vielä toisen ja kolmannen lapsen kohdalla.

Itselleni tulee parempi mieli ostaa käytettynä siisti ja hyvinsäilynyt vaate, kuin jos ostaisin vastaavan tuotteen uutena kaupasta. Rahan säästäminen on tietysti hyvänä plussana :)

Vierailija
9/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaiseen hömpötykseen. Olen käynyt kirppareilla, ja vie kyllä aikaa todella paljon enemmän kuin normi kauppareissu lastenvaateosastoineen. Mutta kiva tietää, että kiire on monilla ihan keksittyä. Terve!

Vierailija
10/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaiseen hömpötykseen. Olen käynyt kirppareilla, ja vie kyllä aikaa todella paljon enemmän kuin normi kauppareissu lastenvaateosastoineen. Mutta kiva tietää, että kiire on monilla ihan keksittyä. Terve!

ei tarvitse jatkuvasti käydä shoppailemassa, ostan paljon kerralla. Kyllä sitä saa kulumaan aikaa niin kaupassa kuin kirpparillakin, jos haluaa.

Mikähän sua mahtaa tässä asiassa risoa?

Vierailija
11/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttä ajanhukkaa vanhojen riepujen perässä ravaaminen, vapaaehtoisesti vielä.

Viimeksi ostin huutiksesta paketin jossa oli haalari ja muita vaatteita, painoa 4 kg. Maksoi 13 euroa ja postarit ja en kyllä missään vaiheessa laukannut tai ravannut.

Vierailija
12/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida juuri kiirettä olla, kun ehdit av:lla notkua...

Vierailija
13/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkään kierrellä kirppiksiä. Monesti on löytynyt aivan ihania vaatteita. Ostan toki uutenakin. Tökkii kyllä pahasti sekin, että joka lapsella on lindexin bamse kuteet ja henkkamaukka hellokityt. Kirppiksellä on persoonallisempia, vanhempia vaatteita mitä ei joka ipanalta enää löydy.

Vierailija
14/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän, että tarvitsen lapselle vaikkapa tietyn kokoiset toppahousut ensi viikolla, nopeammin saan mieluiset ja oikean väriset menemällä lastenvaateliikkeeseen. Sinne pääsen linja-autolla, kirppareilla kulkemiseen tarvisin oman auton.

Mutta jos on aikaa, käyn mielelläni kirppareilla ja ostan mahdollisuuden mukaan vähän varastoonkin vaatetta. Mutta se on aina tuurissaan mitä löytyy...

Vierailija
15/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei kaupan vaihtoehdot miellytä ja itse ainakin teen pari kertaa vuodessa täsmäiskun suureen lastenvaatekirppis tapahtumaan ja ostan kassit täyteen. Uudenveroisian housuja 1-2 eurolla, juhlamekkoja 3-5 euroa ja usein hyviä merkkejä. Lasten vaatteita käytetään niin vähän aikaa että on hullutttta tuhlata niihin koko omaisuutta. Mielummin käytän rahat vaikka lastenkulttuuriin Kunnon ulkovaatteet ym on sitten erikseen.

Vierailija
16/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tää on sivistävää, hyödyllistä, tuo taloudellista hyötyä?? Mitä olen taas missannut.

Minä hölmö saan mielihyvää siitä, kun löydän typyköilleni kauniita vaatteita kierrätettynä. Hyvistä maksan paljonkin. Se on minulle harrastus muiden joukossa. Mukavaa on myös laittaa/myydä eteenpäin hyväkuntoinen vaate, jolle ei itsellä käyttöä ole, etenkin jos ostaja/saaja hehkuttaa miten kiva/kaunis/edullinen se hänestä on.

Jos tämä on tyhmää, niin sitten se on tyhmää. Mua ei haittaa ollenkaan, jatkan tätä kauheaa pahetta.

Vierailija
17/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uusia ja kivoja saa kohtuuhinnalla ja jopa halvalla monistakin kaupoista. Kierrätyksen kavereiden ym kesken ymmärrän, mutta miksi ostaa käytettyjä, kun melkein samalla rahalla saa uusia. En nyt tarkoita heitä, joiden on pakko ostaa rahojen puutteessa vanhoja.Ihme nappikauppaa.

Minun mielestäni ei ole sama asia maksaa 3 vuotiaan paidasta kaupassa 14.90€ (H&M koko 110cm eism.) tai kirppiksellä uudenveroisesta 0,50-2€. Elämä helpottuu huomattavasti kun vaatteita on tarpeeksi, mutta koska niiden käyttöikä on niin lyhyt ne jäävät nopeasti pieneksi ja uudenveroiseksi. Siinäkin säästyy paljon rahaa ja käytämme sen mieluummin matkusteluun. Vaatteiden joita käytettynä ostan on kuitenkin oltava hyväkuntoisia.

Vierailija
18/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä etsin sieltä sanotaan vaikka kenkiä jollekin lapsistani. Mikä ihme siinä on, että aina meidän koko tuntuu aina puuttuvan tai ulkonäkö on kökkö hintaan verrattuna.Jos ostan ne goret uutena a 69e niin olisi toivottavaa, että väri miellyttää.

Saatanpa löytää huutiksesta nätimmät tai sen puuttuvan koon. Tyhmää eikö?

Vierailija
19/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan varastoon. Sitten on kiva ensimmäisten lumien tullessa kaivella valmiiksi hankitut toppapuvut eikä tarvitse hätäillä, enhdinkö tällä viikolla kauppaan. Samoin teen muutamien hyvien alennusmyyntien kanssa. En asu pk-seudulla, joten työmatkalla siellä käydessäni käyn aina tietyt Helsingin liikkeet läpi. Tosi harvoin tarvitsee lähteä kaupungille sillä ajatuksella, että nyt on pakko löytää juuri tänään lapselle tietty vaatekappale. Ja en siis ole kotiäiti.

Minulle tulee hyvä mieli siitä kun saan pidettyä kulutusmäärän kohtuullisena. Moni asia, kuten kierrätys, ei ole oikeasti ajasta kiinni, kunhan 'systeemin saa kerran pyörimään'.

Vierailija
20/25 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan uutena kaupoista sekä uudenveroisina tai uusina Huuto netistä ja lastentarvikekirppareilta, joskus muiltakin kirppareilta.

Edullisemmin kuin kauoasta löytyy kivoja vaatteita varsinkin tytöille, ei niinkään isommille pojille.

Ihanaa on tehdä löytöjä kun ei aina tiedä mitä tulee vastaan ja jos vielä saa kohtuuhinnalla niin miksen ostaisi.

Bodeja, trikoohousuja ymv. ostan yleensä vain uutena kun ne nukkaantuvat aika äkkiä. Kengät täytyvät olla uudenveroiset eli yhtään en osta lintattuja tia potkittuja. Leluja löytyy ihan kivoja sen mitä lapsia kiinnostavat ja miksi pitäisi ostaa uutena jotain turvakaukaloita tai vastaavia juttuja kun löytyy vähän käytettyinä edullisemmin.

Olen säästänyt pitkän pennin, vaikka en nuhjaantuneita osta ollenkaan ja jos pöydän yleisilme on suttainen niin en edes kaiva sellaista pöytää.

Vielä odottelen tilaisuutta löytää vasta laitettu pöytä, jossa on todella ihania ja uudenveroisia vaatteita, tarvikkeita ja leluja edullisesti. Olen noihin törmännyt, mutta aina on parhaimmat jo viety eli pöydässä vain rippeet jäljellä. Rippeiden perustella vain näkee, että on ollut todella hyvää tavaraa tarjolla. Noista rippeistä tosin on löytynyt vielä minullekin yksi tai kaksi loistavaa löytöä.

Samalla minulla on hyvä omatunto kun joku pääsee erilleen turhista tavaroista ja luonto säästyy jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme