Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viskari?

Vierailija
26.10.2010 |

Osaan siis asiayhteydestä päätellä, että se ilmeisesti tarkoittaa 5-vuotiaiden ryhmää.

Onko jossain päiväkodissa tosiaan "viskari-ryhmiä", eli ainoastaan 5-vuotiaiden ryhmiä? Olen myös törmännyt käsitteeseen viskari-eskari. Onko se siis (päiväkoti)ryhmä, jossa on 5- ja 6-vuotiaita?

Onko tämä termi ihan yleisessä käytössä? Olen törmännyt siihen ekan kerran viime viikolla...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten :)

Eli siinä pk:ssa ihan yleinen nimitys 5-v ryhmälle.

Vierailija
2/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linturyhmä joka pitää viskeistä, kokoontuvat usein yöaikaan. Viskisiepoiksikin heitä kutsutaan. Tunnusmerkkinä kovat soidinmenot ja korvia hivelevä meteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin ihan pihalla noista nimityksistä koska siellä oli muitakin ihme nimityksiä noilla ryhmillä.Onneksi lapsi on jo koulussa :D

Vierailija
4/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskareilla ei välttämättä ole omaa päiväkotiryhmää, vaan ryhmässä saattaa olla nuorempiakin, mutta 5-vuotiaat tekee sitten yhdessä viskari-juttuja ilman niitä nuorempia.

Vierailija
5/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
6/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nelskariryhmiäkin?

Olen itse asiassa nähnyt termin "neskarit". Tosin en Suomessa, vaan ulkomaisessa Suomi-koulussa.

Vierailija
7/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä oli siis "oikeita" eskarilaisia ja lisäksi melkein saman verran viisivuotiaita, jotka menivät siis tänä vuonna eskariin.

Vi(i)skari on kaiketi suht yleinen käsitteenä, muutta ryhmiä, joissa on vain 5-vuotiaita, on taas varmaan aika vähän.

Vierailija
8/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmissa oli viskarit. Toisessa oli ryhmä X jossa olis 3-6 vuotiaita lapsia, niistä lapsista 6 vuotiaille pidettiin eskari opettusta välillä ja 5 vuotialle viskari opetusta.

Toisessa päiväkodissa eskarit on omana ryhmänään ja kahdessa muussa ryhmässä on 3-5 vuotiaat lapset. Siellä 5 vuotialle pidetään jotain viskari juttuja.

Vierailija
9/9 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ryhmässä on 3-6 vuotiaita lapsia, ja viskarit tekevät välillä omia juttujaan. Heillä on esim matikka- ja sydänkerho, sydänkerhossa harjoitellaan tunne- ja käyttäytymistaitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan