Poissaolo töistä lapsen kuntoutuksen vuoksi
Hei!
Kysyisin teiltä viisaammat, että mitenkä se nyt menee, kun joudun kerran viikossa lähtemään töistä aikaisemmin lapseni kuntoutuksen vuoksi.
Jos tuon tästä töihin todistuksen, Onko työnantaja velvollinen maksamaan silti kokopäivästä palkan?
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (30)
työajallani mutta minun työaikaani ei mitatakaan tunneissa ja esimiehenä en ole tilivelvollinen kenellekään. Puhelimitse olen toki koko ajan tavoitettavissa ja pidän huolen, että ko. ajankohta on kalenterissani vapaana. Ja joka tapauksessa suurin osa lapsen kuntoutukseen menevästä ajasta (n. 2,5h/vko) menee lapsen kuljettamiseen kuntoutukseen ja takaisin päiväkotiin sekä käytävässä odotteluun lapsen kuntoutuksen ajan.
Omille tuntityöläisilleni sama ei olisi mahdollista; pyrkisin toki järjestämään niin että he töiden puolesta voivat lapsensa kuntoutuksen hoitaa mutta tunnit pitäisi joka tapauksessa "tehdä sisään".
eli 21: minä olen duunari kuten sinäkin, enkä ole rahaa saanut todellakaan poissaolotunneista!!!!!!!!!!!!!!! Kysyin vain, mikä käytänto yleensä on.
Kukaan ei toivo sairasta lasta, joskus vaan niitäkin tähän maailmaan syntyy.
Anteeksi, mutta onko täällä oikeasti näin katkeroituneita ihmisiä? :(
Kyllä mieluummin olisin ihan terveenä lapseni ottanut :(
T.ap
Valita ja vaadi että lapsesi voisi saada kuntoutusta viikonloppuisin tai aamulla klo 7 jne.sinun lapsesi ei ole toimiston ongelma
Olen klo 7 jo toissä.
T.ap
Aika kälyistä olettaa, että terapeutit olisivat töissä aamuyöllä... siinä hän ampui niin yli, että paljastui provoksi.
Ilmeisimmin on itsekin samassa tilanteessa.
Kysyin vain, mikä käytänto yleensä on. Kukaan ei toivo sairasta lasta, joskus vaan niitäkin tähän maailmaan syntyy. Anteeksi, mutta onko täällä oikeasti näin katkeroituneita ihmisiä?
en vain tiedä miksi tuo on minun ongelma
olenhan minäkin oikeutettu elämään, ja en ole kenellekkään mitään velkaa sen takia että heidän lapsi tarvitsee kuntoutusta, maksanhan minä tuon lapsen kuntoutuksen verorahoillani
kysyn vain mitä minä olen velkaa sille tyotoverille joka on poissa. Onko hänen tehtävät nyt minun? Enko minä ole oikeutettu vapaa aikaan, vai pitääks mun uhrata se sen takia että joku toinen lapsen takia tekeekin 35h per viikko sen 40 sijaan mitä minä teen?
En ole katkera, en ollenkaan
mikä on järkevää?
En ole kenellekkään mitään velkaa
jos minusta tuntuu et tyonantaja vaatii minua joustamaan ja tekemään jonkun toisen tyot josta en saa palkkaa, menen muualle.
ehkä tyonantajan pitää sulkea koko osasto kun se tulee liian kalliiksi kun ei loydä ilmaista tyovoimaa. Se ei ole minun ongelma
jos sinulla on sopimuksessa 40h vkossa ei kukaan voi pakottaa ylitoihin?
veroni minäkin maksan.
T.ap
jos sinulla on sopimuksessa 40h vkossa ei kukaan voi pakottaa ylitoihin? veroni minäkin maksan. T.ap
mutta lopulta sinun tyotäsi ei voi jättää tekemättä ja ne jää ryhmän vastuullle
kaikki haluavat että siirron saat, mutta mikään osasto ei halua sua ottaa
Ap, ei kannata tätä ketjua jatkaa vaikka ihan asiaa kysyit. Tuntuu joku eksyneen ihan väärälle sivulle.
Siis täysin ulkopuolinen, asiasta tietämätön vinkuja.
Tsemppiä sulle, ei välitetä tollasista pelleistä!
Kyllä sairas lapsi meillä etusijalla ainakin. Viis noista puheista.
Kukaan ei pakota sua pysymään hengissä ja kuluttamaan verovaroin maksettuja palveluita. Noin typerä provo saisi mennä JO.