Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirja ristiäislahjaksi?

25.10.2010 |

Onko ihan pöhköä ostaa kirjaa ristiäislahjaksi? Siis jotain hienoa klassikkosatukirjaa tms. Lapsi ei tietysti parinkuukauden ikäisenä lahjoistaan piittaa muutenkaan, mutta kirjan arvostus tulee ehkä paljonkin myöhemmin.

En oikein tiedä mitä muuta veisin. Kummi en ole, joten he varmaan ostavat näitä valokuvakehyksiä, lusikoita ym.

Vaatteita lapsella on kuulemma jo ihan liiankin kanssa. Samoin leluja, kun ei ole perheen ensimmäinen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta klassikkoa tosiaan ajattelin. Esim. Tammen suuri satukirja tai Hanhiemon satuaarteet tms.

Tai ehkä jotakin Astrid Lindgrenia? Mio, Veljeni Leijonamieli... Peppi tai Ronja tuntuu hassulta kun vauva on poika, vaikka kyllähän pojatkin noista tykkäävät :)

Vierailija
2/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun ei lapsen mielipidettä kysytä. Samaa mieltä ovat monet ei-satanistitkin :)

Kuitenkaan ei ole minun asiani saarnata asiasta vauvan vanhemmille tai riidellä heidän kanssaan siitä. Kunnioitan tilaisuutta hyvien tapojen mukaisesti. En osallistu rukouksiin tai mahdollisiin virsiin, mutta en tee osallistumattomuudestani numeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu aikanaan esim. Tammen kultainen lorukirja.

Mä hakisin tosiaan jotain klassikkoainesta. Kirsi Kunnaksen tuotantoakin voisi ajatella.

Vierailija
4/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä leirin yhteissauna tarkoittaa?

Prometheus-leireillä on tapana järjestää poikien ja tyttöjen erillisten saunavuorojen lisäksi myös kaikille yhteinen saunavuoro, ns. yhteissauna. Yhteissaunassa voidaan olla joko uimapuku päällä tai ilman riippuen siitä, mitä leirillä on yhdessä sovittu.

Jokainen leirille tulija saa vapaasti valita, haluaako kyseiselle saunavuorolle osallistua, ja kaikille tarjotaan mahdollisuus saunoa myös vain oman sukupuolensa edustajien kanssa joutumatta erikseen perustelemaan valintaansa tai tekemään siitä numeroa. Leirillä myös huolehditaan siitä, ettei kukaan joudu saunomaan yksin ellei sitä nimenomaisesti halua.

Vierailija
5/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä lahja!

Loruja, klassikkosatuja, Mauri Kunnasta, muumeja tai jotain muuta ajatonta luettavaa.

Jätä Disneyt hyllylle, niitä tuleenykyään joka tuutista muutenkin.

Vierailija
6/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saatavilla monenlaisia ja oikein kivoja lasten Raamattuja. Sellainen sopii hyvin uskonnolliseen juhlaan.

Vierailija
7/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina antanut vastasyntyneille Debi Gliorin kirjan "Kulta pieni"

Vierailija
8/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ainakin tykännyt jos lapsi olisi ristiäislahjaksi saanut jonkun klassikko satukirjan.

Vierailija
9/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita saimme ja toinen ihanan hieno talvihaalari jäi käyttämättä ) :

Vie ihmessä kirja!

Vierailija
10/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt mm. Lasten Kalevalan, Mauri Kunnaksen kirjoja, lapsille tehtyjä historiankirjoja

Vierailija
11/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäis lahjaksi Kultaisen nalle puh satu kirjan. Varmasti on myöhemmin käyttöä kirjalla.

Mites tiedätkö pitääkö vanhemmat Mauri Kunnaksen kirjoista. Sitä vois hyödyntää ja kerätä vaikka synttäri lahjoiksi myös. :)

Vierailija
12/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita saimme ja toinen ihanan hieno talvihaalari jäi käyttämättä ) : Vie ihmessä kirja!

http://www.otava.fi/kirjat/lasten_ja_nuorten/2008/fi_FI/yokyopelit/

Ei huono idea tämäkään kirja, vaikka olet jo saanut muitakin ehdotuksia.

Se mamma, joka ssnoi, että oikein hyvä idea ( :

Vierailija
13/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Jotenkin sitä on itse niin kirjaorientoitunut, ettei osaa nähdä sitä ettei se aina välttämättä ole hyvä lahja... ;)

Vierailija
14/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka morre koet kastetilaisuuden? ajatteletko satanistinia että siinä tehdään väärin vauvalle?

Vierailija
15/15 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku satukokoelma tai vähän paksumpia "isompien lasten kirjoja" tyyliin Mauri Kunnas.

Me saatiin (pyydettiinkiin) lahjaksi vauvalle vauvan vuosi-tyyppinen kirja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän