Syyslomaviikko edessä ja halpaa ruokalistaa
tarvitsisin. aamupala, päiväruoka, välipala, iltaruoka... Rv 37,5 tällä hetkellä, että jotain helppoa... Verenpaineet on nimittäin kaakossa...
Niih ja keitot, ja kalaruuat on pannassa, kun niitä ei syö muut ku mä.
Kommentit (6)
Niinhän sitä luulis... Sit käydään närppimässä kaapista kaikkee muuta, ja huono on kiellellä, pitäs laittaa köksän ovi lukkoon, tai asettua kaulimen kanssa ovensuuhun, mutta kun en jaksa. Ennemmin sellasta sapuskaa jota syövät, kun kytätä nuita närppijöitä. Ukko kaikkein pahin!!
tai puuroa, jos se lapsille kelpaa.
Päiväruoaksi:
Makaronilaatikko
makkarakastike ja perunat
ranskalaisia ja nakkeja
jauhelihakastike ja perunat
ja sosekeitto (tiedän että sanoit ettei teillä syödä, mutta luulen että tämä tippuu)
Välipalaksi Jogurttia, mehukeittoa tmv. ja leipä
Iltaruoka noista päivällä syötävistä.
Tässä vielä sosekeiton ohje jos haluat kokeilla:
Kasviliemessä keitetään (n. litra) kasviksia maun mukaan.
Itse käytän näitä
4 keskikokoista perunaa
3 isoa porkkanaa
1 pieni lanttu
2-3 sipulia (valkosipulia jos tykkää)
Kukkakaalia (ei kovin paljoa)
Ja sit joku pakastejuures tai vihannespussi
Nämä pilkotaan hyvin pieniksi ja keitetään pehmeiksi.
ainekset liemineen soseutetaan ja joukkoon lisätään creme bonjour tuorejuusto maun mukaan.
Me käytämme v-sipulia koska siitä pidämme, mutta se voi siis olla mikä vaan. -> valmis
Jos haluat keitosta paksumapaa kaada keitinliemestä osa toiseen astiaan ja soseuta -> lisää tarpeen mukaan kunnes on tarpeeksi notkeaa.
Tämä on lasten herkkua, myös niiden jotka eivät muuten syö kasviksia.
Lomalla saa herkutella?
Popcornia
Pannukakkua
Muffinsia (osaako lapset jo tehdä jotain?)
Salaattia
Kerrosleivät ja kaakao termariin, pihalle. Ruokaisampaa sit illalla tai päinvastoin.
Makkaranpaistoa, hernerokka erätulella :-) Eräelämys lyhyen matkan päässä kotoa. Ei tiskiä ja ruoka maistuu hyvälle ulkona.
Oikeita ruokia: kinkku/broilerikiusaus
Ehkä olen yhdet perunat keittänyt lomalla. Isäntä on sitten kokannut. Hesessä kerran, lasten buffet kerran, eväsruoka pari kertaa. Kai äitikin saa lomailla :-)
Sit voidaan illalla keskustella, miks maha on kipeä ja uni ei tuu.
Tee isot määrät laatikkoja tai kiusauksia ja syökää niitä parinä päivänä (esim. makaronilaatikko, jauheliha-perunalaatikko, kinkkukiusaus, broilerikiusaus, kebabkiusaus, broileripastavuoka...)
Broilerin koipireidet ja riisi.
Kastikkeita ja perunoita/makaronia. Pakastevihanneksia. Salaateiksi raasteita (kaali, lanttu, porkkana), tomaattia, kurkkua yms. perusjuttuja.
Välipaloiksi ja aamu-/iltapaloiksi vaihdellen marjapuuroa, kiisseleitä, sämpylöitä, jugurttia, pannukakkua, lettuja, puuroja (kaura, ruis, riisi, manna), hedelmiä/hedelmäsalaattia.
löysähkön sämpylätaikinan, jonka taputtelet levyksi uunipannulle. Anna kohota ja aja taikinapyörällä ruudukot, ei ihan pohjaan asti painaen. Ei tarvitse voidella.
Itse laitan taikinaan kaurahiutaleita, raastettua porkkanaa, auringonkukansiemeniä ym. ja joskus vielä raastetun juustonjämän. Tosi hyvää ja helppoa, ei tarvi sotkea pöytää.
eikä muuta tarjoilla. edes leipää.