Tekisi mieli poistaa FB:ssä sellaiset kaverit ketkä eivät koskaan päivitä
statustaan. Mitä järkeä on liityä facebookiin jos sinne ei ikinä kirjoita mitään. Tulee vaan sellainen olo, että ei itsekään viitsisi sinne kirjoittaa näiden ihmisten nähtäville mitään.
Samat ihmiset tekevät päivityksiä.
Kommentit (17)
piilotitko statuksesi heidän nähtäviltään? Saako siitä ilmoituksen jos on poistettu kaverilistalta?
piilotitko statuksesi heidän nähtäviltään? Saako siitä ilmoituksen jos on poistettu kaverilistalta?
Ei siitä mene ilmoitusta, mutta tokihan he sen huomaavat, jos sattuvat profiiliasi vilkaisemaan (koska eivät enää sinne pääse).
Kaikkein läheisimpia päivittämättömiä en poistanut (esim. sisko ja serkku), tietenkään. Vain sellaisen "painolastin": 15 ihmistä sadasta.
vituttaa, kun tiedän paljonki tyyppejä jotka stalkkaa tosi tarkkaan FB:tä tekemättä itse mitään päivityksiä. Nehän on vapaamatkustajia!
Itsellä oli tiukasti rajattu statusten lähetys, mutta paljastui sitten, että jos estää statukset, niin tyypit eivät pääse koko seinälle. Alkoi tulla ihmettelyjä syntymäpäivänä, että miksei voi onnitella.
Nyt viestit menee kaikille, mutta ei tääkään ole oikein hyvä. Päivitystä kirjoittaessani en osaa ajatella jokaisen 200 kaverin kautta, että haluanko että he minusta ko. asian tietävät. Joillekin ahkerille ja hauskoille päivittäjille voisinkin haluta sen näyttää, vaikka eivät olekaan läheisiä.
Nyt viestit menee kaikille, mutta ei tääkään ole oikein hyvä. Päivitystä kirjoittaessani en osaa ajatella jokaisen 200 kaverin kautta, että haluanko että he minusta ko. asian tietävät. Joillekin ahkerille ja hauskoille päivittäjille voisinkin haluta sen näyttää, vaikka eivät olekaan läheisiä.
Voitte tehdä ryhmiä ystävistänne ja kunkin statuksen kohdalla erikseen valikoida mikä ryhmä sen näkee. Vie ehkä 10 min ajastanne. Moni asia olisi helppoa kun viitsisi lukea ohjeet sen sijaan että on heti purnaamassa. Tämä toiminto on ollut jo kauan. Jonkun ryhmän voi sitten laittaa oletukseksi, mikä on kätevää sekin.
pane ne kaverisi eri ryhmiin, ja määrittele mikä ryhmä saa nähdä statukset. simple
Itsellä oli tiukasti rajattu statusten lähetys, mutta paljastui sitten, että jos estää statukset, niin tyypit eivät pääse koko seinälle. Alkoi tulla ihmettelyjä syntymäpäivänä, että miksei voi onnitella.
Tai siis mulle huomautettiin siitä... Miten musta ennen se onnistui niinkin että nämä "rajatut" henkilöt näkivät seinäni mutta se vain näytti siltä etten ole viime aikoina päivittänyt.
Muistanko väärin?
Pävitykseni ovatkin nykyään tylsiä "ilmoja pidellyt"- juttuja, kunnes keksin ratkaisun tähän probleemaan.
juuri noin tein ja paljastui että se ryhmä jolta oli evätty statuspäivitykset eivät nähneet koko seinää!
tapa saada kontakti halutessaan vanhoihin tuttuihin.
Jos itseäsi ärsyttää ihmiset, jotka eivät päivitä profiiliaan, ja näkevät tosi epäreilulla tavalla sinun päivityksesi (;)), niin siellä on kyllä toiminto jolla voit rajata omien julkaisujesi näkymisen. Ei heille ole pakko näyttää omia päivityksiään, jos tuntuu että menee helmiä sioille.
statustaan. Mitä järkeä on liityä facebookiin jos sinne ei ikinä kirjoita mitään. Tulee vaan sellainen olo, että ei itsekään viitsisi sinne kirjoittaa näiden ihmisten nähtäville mitään.
Samat ihmiset tekevät päivityksiä.
Mitä sitten? Jotkut haluaa päivittää jokaisen imuroinnin ja makkarasopan keiton, toiset (kuten minä), päivittää vain harvakseltaan jos oikeesti tapahtuu jotain mitä haluaa jakaa. Mua sit taas enempi häiritsee se jatkuva paskanpäivitys. Joillain on muutakin elämää kuin facebook, mutta säännöt ei varmaan kiellä silti käymästä siellä silloin kun viittii.
minä en päivitä koskaan muttei mua kyllä kiinnosta muidenkaan päivtykset. Käyn facessa max kerran kuussa yleensä silloin kun on jollekin jotain asiaa. Käytän sitä vain yhteydenpitovälineenä, mua ei siis kiinnosta muiden lihapullanpaistamiset tai kampaamokäynnit tai whatever...
lisään muuten vielä että olen rajoittanut eräiden loputtomiin päivittävien jaarittelijoiden näkyvyyden niin ettei ne päivitykset edes näy mulle kun niitä tulisi jatkuvalla syötöllä... =D
nro 12
Itseasiassa eka sellainen vasta pelmahtanut kaverilistallekin:
jee, hiekkalaatikolle
nyt saunaan
keittelee kahvia ja leipoo
vitsi et on hiljasta ku ei oo LAPSI kotona
mitähä sitä tekis
pitäskö tehä ruokaa?
jne.
Itse en juuri koskaan päivitä tekemisiäni, vaan ajatuksiani. Yleensä ironisesti omaa elämääni ja ajankohtaisia asioita pohdiskelen. Kommenttien + tykkäämisten määrästä päättelen, että aika onnistuneesti vielä :D
T. 5&9
Itse en ole, ja jos olisin, niin en todellakaan tekisi mitään päivityksiä. Minulla on muutamia ulkomailla asuvia ystäviä, jotka pääasiassa kommunikoivat facebookin kautta ja ihan siksi olen harkinnut liittymistä. Ja saadakseni yhteyden muutamaan "kadonneeseen" opiskelukaveriin. Jos liittyisin, niin ehkä sitten kaveeraisin siellä myös joidenkin muiden tuttujen kanssa, kuin vain niiden parin, joiden takia pääasiassa liityin. Jos olisin vapaamatkustaja jonkun mielestä, niin kaikin mokomin :) Sen tiedän, että niillä kaukana asuvilla ystävilläni ei olisi mitään sitä vastaan, että näkisin heidän tietonsa ilman omia päivityksiä. Ovat sitä usein pyytäneen, mutta en ole vielä halunnut liittyä ja aika on muiden kiireiden takia varsin kortilla.
Jos haluaa nähdä kaikkien kavereiden statuspäivitykset, täytyy valita erikseen Friends ja Status Updates. Joskus siis kaverit päivittävät, mutta te ette vain huomaa sitä.
olen rajannut "sensuuri-ryhmään" eli henkilöihin jotka eivät näe seinääni. MIksi näyttäisin heille julkaisuni jos käyvät vain kurkkimassa uteliaisuuttaan eivätkä kirjoita yhtikäs mitään.
Joskus sitten laitan julkaisun niin että sen näkevät kaikki.
Narsistiset tyypit laitan sensuuriin myös. He ovat niin itseänsä täynnä etteivät ikinä kommentoi minun juttujani tai kenenkään muunkaan. Keräävät pääasiassa kavereita.
Suosittelen, paljon vapaampi olo. =)