Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko alakoululaisen lapsesi mennä kylään kaverilleen, ilman että olet

Vierailija
21.10.2010 |

koskaan tavannut hänen äitiään? Et siis tietäisi mitään k.o kodista tmv

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika suojelu ei opeta lasta itsenäiseksi. Ja en voi vahtia lapsia koko ajan.

Osaavat myös itse kertoa millaista kavereilla on. Ja nyt puhun kavereista, en satunnaisista tutuista joita ovat tavanneet pihalla. Luokkakaverit ovat kaikki ok.

Meilläkin käy kavereita joiden vanhempia en ole edes nähnyt ja mielummin tunnenkin kaverit kuin niiden vanhemmat.

Meidän lapset ovat myös suht järkeviä tapauksia ja karttavat ihan itsestään huonoa seuraa.

Eka- tokaluokkalaisia en päästäis vielä ihan minne vaan, mutta 3.luokkalaisella on jo enemmän itsestäänhuolehtimiskykyä.

Niin ja aina tiedän kuitenkin missä ovat sillä saavat mennä kylään vain luvan kanssa, mutta ei mulla ole mitään tarvetta tuntea kaikkia vanhempia.

Vierailija
2/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Mä en todella päästäisi kahdeksan-vuotiasta kylään jonnekin mistä en tietäisi vanhempien nimiä, osoitetta tai yhteystietoja. Kyllä sen verran välitän lapsistani, että jos tuollainen tilanne tulisi, niin vähintään soittaisin tai saattaisin lapseni luokse. Entä jos omalle lapselle sattuisi vaikka tapaturma, niin mitä kautta saisin tiedon?

Mä olen elänyt ilmeisesti suojattua lapsuutta, koska en minä olisi 1970-luvulla voinut huidella tuntemattomien luokse kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kyllä sieltä ja myöhemmin olen tavannut äidin koululla joitain kertoja.

"Jonkun vaan" kaverin luo en päästäisi.

Vierailija
4/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Mä en todella päästäisi kahdeksan-vuotiasta kylään jonnekin mistä en tietäisi vanhempien nimiä, osoitetta tai yhteystietoja. Kyllä sen verran välitän lapsistani, että jos tuollainen tilanne tulisi, niin vähintään soittaisin tai saattaisin lapseni luokse. Entä jos omalle lapselle sattuisi vaikka tapaturma, niin mitä kautta saisin tiedon?

Mä olen elänyt ilmeisesti suojattua lapsuutta, koska en minä olisi 1970-luvulla voinut huidella tuntemattomien luokse kylään.

Jaa, minusta nykyään olla paljon tarkempia siitä, missä lapset kulkee kyläilemässä. Ei mun vanhemmat tunteneet mun alakoulukavereiden vanhempia, ei tosiaan. Silti sain kyläillä. Olisikin ollut hankalaa vanhempien lähteä mukaan koulun jälkeen saattelemaan kyläreissuille :-)

Vierailija
5/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla ketkään vanhemmat ei tienneet mitään toisistaan, ainakaan omassa kaveripiirissäni. Vanhempani eivät tienneet edes kaikkia kavereitani! Tosiaan oli kyllä eri meininkin kuin nykyään.

Vierailija
6/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Mä en todella päästäisi kahdeksan-vuotiasta kylään jonnekin mistä en tietäisi vanhempien nimiä, osoitetta tai yhteystietoja. Kyllä sen verran välitän lapsistani, että jos tuollainen tilanne tulisi, niin vähintään soittaisin tai saattaisin lapseni luokse.

Toisen lapsen äiti haki molemmat koulusta ja minä hain lapseni siis myöhemmin kaverin luota.

Ja olen kyllä mielestäni hyvinkin varovainen äiti, tiedän aina, missä lapseni on. Koko ekan luokan esim. aina joku saattoi ja haki koulusta.

t. 22

Vierailija
7/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. luokkalaisen saattaisin antaa mennä, jos tulee muitakin kavereita.

Vierailija
8/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä vieraaseen paikkaan.

Vierailija
9/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI asuta missään huumeslummissa, joten en käsitä mitä pitäisi edes pelätä.

Vierailija
10/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, millaisissa slummeissa te oikein asutte, kun oletuksena näyttää olevan se, että kodissa tai vanhemmissa on jotain vikaa.

Vierailija
11/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen useat kerrat antanutkin.

Vierailija
12/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ollutkin kylässä kaverilla, jota en tunne, saati sitten edes tiedä missä asuu.

Me asutaan sellasessa lähiössä, jota joku voisi 'huumeslummiksi' kuvailla, mutta en ymmärrä miksi tarvisi pelätä jotain.

Se onkin sitten eri juttu jos kaveri asuu niin kaukana, että sinne pitää mennä autolla tai bussilla, enkä tiedä onko kyseiselle kaverille lupaa mennä. Silloin on ihan fiksua jollain konstilla saada äiti/isä puhelimen toiseen päähän. Meillä ei vaan ole tarvetta kuskailla lapsia kavereille, ne pääsee itse pyörällä ja kävellen.

Vierailija
13/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletuksena näyttää olevan se, että kodissa tai vanhemmissa on jotain vikaa.

vaan siitä, että on hyvä sopia joistain yhteisistä pelisäännöistä ja vaihtaa yhteystietoja.

Nimenomaan "huumeslummeissa" ei kukaan kai välitä, missä lapset pyörivät. Normaalien vanhempien luulisi olevan vähän kiinnostunut.

Vierailija
14/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ettei välitä, missä lapsi pyörii. Suhteellisuudentajua keskusteluun.

Vierailija
15/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin luona kyläily on eri asia kuin ettei välitä, missä lapsi pyörii. Suhteellisuudentajua keskusteluun.

Jälleen kerran tämä palsta antaa selkeän vastauksen siihen, miksi niin moni lapsi/nuori oirehtii voimakkaasti.

Mietipä ihan itsekin tuota lausahdustasi. Toivottavasti edes huomaat jotain ristiriitaista...

Vierailija
16/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis, että monet tietävät heidät ja tiedät joitakin jotka ovat heidän tuttujaan. Mutta, jos on ihan täysin uusi perhe, jota kukaan ei tunne, niin en antaisi ennenkuin olen tutustunut vähintään toiseen vanhemmista.

Vierailija
17/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varmaankin sopisin, että vien lapsen ekalla kerralla, niin tapaan vanhemmatkin tai jomman kumman vanhemmista.

On meillä käynyt lasten pk-kavereitakin kylässä siten, että koskaan aikaisemmin emme ole tavanneet lapsen vanhempia. Olemme jättäneet lapsen lokeroon yhteystietomme ja kertoneet, että oma lapsi haluaisi kutsua heidän lapsen kylään. Kaikki vanhemmat ovat tarttuneet tähän kutsuun, eikä kukaan ole epäillyt, että olemme jotenkin omituisia.

Vierailija
18/18 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkakavereidensa luokse, ilmoittaa kuitenkin aina minulle kenelle on menossa.

Luokkakaverien vanhemmat tosin olen nähnyt vanhempain illoissa, vaikka välttämättää en muistakaan kuka on kenenkin lapsii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan