Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Partylite, Me&I jne.. miten ne toimii? Pitääkö ryhtyä yrittäjäksi?

Vierailija
21.10.2010 |

Voisikohan joku neuvoa, en kehtaa vielä suoraan kysyä miltään tietyltä firmalta. Ajattelin, että alkaisin tekemään jotain pientä suoramyyntiä. (ei AMWAY..)

Jos joku voisi kertoa ihan "rautalangasta", että

- Pitääkö perustaa yritys?

- Vai tuleeko tienestit "palkkana" suoraan yritykseltä?

- Pitääkö tehdä kirjanpitokin?

Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa! Kiitos, jos viitsit naputella vastauksen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin ajattelin tälläistä lisätienestiä.. Mietin Satunalleja.. Kiinnostaisi nuo ihan samat asiat. Pitääkö olla sitten yrittäjänä? Vai työntekijänä "emoyritykseen"?

Vierailija
2/5 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut itsenäisenä Partylite-konsulttina joulukuusta 2004 alkaen ja pidän hommasta kovasti :)Ensiksi sinun tulee löytää konsultti, joka auttaa sinut alkuun, aloituspakkauksen arvo on 450e/v.2010 ja sen saat itsellesi keräämällä asiakastilauksia tuon summan edestä eli rahaa sinun itse ei tarvitse sijoittaa aloittamiseen. Sinun tulee hakeutua ennakkoperintärekisteriin eli Partylite maksaa palkkiosi sinulle bruttona ja lopullisessa verotuksessa maksat sitten veron toimintasi tuloksesta. Eli yksinkertainen kirjanpito pitää tehdä tuloista ja menoista, että toimintasi tulos saadaan selville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..unohda koko juttu.. ;)

Vierailija
4/5 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole yhtään näitä hommia tekeviä paikalla?

Vierailija
5/5 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin muutamia vuosia sitten Lingon&Blåbär-myyjänä, ja tein sitä ns. harrastusluonteisesti (ei toiminimeä, ei ennakkoveroja). Harrastusluonteisuudelle edellytyksenä on yleensä, ainakin meidän verotston ohjeiden mukaan, että myynti yli yli ALV-rajaa, olikohan se tuolloin jotain 8-9 tuhatta euroa vuodessa.

Pienimuotoinen simppeli kirjanpito piti liittää veroilmoitukseen, siis ihan yhdellä A4:lla yhteenveto kulut-menot-liikevoitto jne.

Rikastumaan tällä "harrastelulla" ei kyllä päässyt, mutta muuten tykkäsin kyllä :-)