Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raamatun sanaa kirjaimellisesti noudattavat

Vierailija
21.10.2010 |

Vastaisitteko mieltäni askarruttaviin kysymyksiin?

3.Mooseksen kirja (20-9)

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava.Hän itse on ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

Tarkoittaako tämä sitä että järjestäen kaikki teinit on nyt tapettava?

2.Mooseksenkirja (21-15)

"Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla."

Tässä näin alkuun.

Myöskin ilmeisesti on kauhistuttavaa syödä etanoita ja simpukoita tulisiko minut nyt kivittää?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää tartte huorintekijöitä sun muita surmata, Mutta ennen kun ihmiset olivat lähempänä jumalaa, he olivat jumalan valittu kansa joka tunsi jumalan, jonka piti pysyä puhtaana, niin nämä tuomiot olivat oikeutettuja.

Messias ei olisi voinut syntyä likaiseen kansaan. Nämä säädökset siis petasivat tietä Jumalan pojan syntymälle.

Vierailija
2/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse henkilökohtaisesti katsomossa, kun laskeudutte helvettiin pedon kitaan.

Koetin varottaa teitä mutta, ehei, ette te kuunnelleet varoituksen sanaa. Ei teidän ylpeytenne oli liian suuri.

Pelastuksen mahdollisuus on kaikilla, silti moni tässäkin ketjussa heittää sen kuin roskan maahan.

En edes viitsi laskea kuinka moni on herjannut Herraa.

Tekee pahaa katsoa tämänkin ketjun loukkauksia Jumalaamme ja vanhurskasta kansaa kohtaan.

Ette te osaa edes hävetä käytöstänne. Minun osalta tämä keskustelu on käyty. Olen sanani sanonut. Totisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi vähän sitä kyllä miettinny, mut kuitekki.

Vierailija
4/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta testamenttia lukemalla saa valaistusta siihen, kuinka Vanhan testamentin erilaisiin asioihin tulee suhtautua nyt Uuden liiton aikana. Vanha testamentti kertoo Jumalan pelastussuunnitelman etenemisestä. Pelastussuunnitelma täyttyy Uudessa liitossa, Jeesuksen persoonassa. Raamattu Vanhasta testamentista Uuteen testamenttiin on ihmeellinen kokonaisuus, joka kertoo Jumalan pelastussunnitelmasta ihmisen varalle. Raamatun avain on Jeesus Kristus.

Vierailija
5/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet myös saatananpalvoja, ns. herjaajat eivät edes usko saatanaan.

Olen itse henkilökohtaisesti katsomossa, kun laskeudutte helvettiin pedon kitaan.

Koetin varottaa teitä mutta, ehei, ette te kuunnelleet varoituksen sanaa. Ei teidän ylpeytenne oli liian suuri.

Pelastuksen mahdollisuus on kaikilla, silti moni tässäkin ketjussa heittää sen kuin roskan maahan.

En edes viitsi laskea kuinka moni on herjannut Herraa.

Tekee pahaa katsoa tämänkin ketjun loukkauksia Jumalaamme ja vanhurskasta kansaa kohtaan.

Ette te osaa edes hävetä käytöstänne. Minun osalta tämä keskustelu on käyty. Olen sanani sanonut. Totisesti.

Vierailija
6/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi jättää minua rauhaan. Huomaatteko miten paha on vallannut teidät. Mitään kaunista ette voi minulle sanoa.

Ilkkumalla olette loukanneet minua ja Jumalaani.

Herra pitää omistaan huolen.

Ette taida kiihkossanne huomata miten vihamielisiä olette? Tämä ap:n aloitus oli hieno esimerkki riivaajahengistä, miten ne toimivat.

Vierailija
7/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää tartte huorintekijöitä sun muita surmata, Mutta ennen kun ihmiset olivat lähempänä jumalaa, he olivat jumalan valittu kansa joka tunsi jumalan, jonka piti pysyä puhtaana, niin nämä tuomiot olivat oikeutettuja. Messias ei olisi voinut syntyä likaiseen kansaan. Nämä säädökset siis petasivat tietä Jumalan pojan syntymälle.

Miten voi olla pää noin sekaisin?

Vierailija
8/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää tartte huorintekijöitä sun muita surmata, Mutta ennen kun ihmiset olivat lähempänä jumalaa, he olivat jumalan valittu kansa joka tunsi jumalan, jonka piti pysyä puhtaana, niin nämä tuomiot olivat oikeutettuja. Messias ei olisi voinut syntyä likaiseen kansaan. Nämä säädökset siis petasivat tietä Jumalan pojan syntymälle.

Miten voi olla pää noin sekaisin?

Tuossahan paistaa selvä logiikka?

Jeesus ei voinut ilmestyä likaisen kansan sekaan.

Jeesus ei esimerkiksi voisi esiintyä nyt, kun epäpuhtaudet leviävät ympäri maailmaa.

Vierailija
9/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna polvistuisin heti rukoilemaan armoa, sillä olet tehnyt teoista kammoittavimman. Totisesti rukoilen puolestasi.

Pyhän Hengen pilkka on. (Minun mielestäni Jumalan pilkka ei mitenkään alenna Jumalaa, ihan sama mitä me ihmiset hänestä sanomme - sen sijaan se voi loukata uskovaisia.)

Siinä olen samaa mieltä, että Raamatusta tekee realistisen se, että siellä tuodaan ihmisen raadollisuus esiin: ei peitellä myös Jumalaan uskovaisina pidettyjen karmeitakin tekoja.

VT:n aikana juutalaisuus oli heimouskonto ja se heijastelee sen maailman arvoja ja uskomuksia (mutta löytyy myös eettisesti kestävää materiaalia ja paljon hienoa symboliikkaa, toki ihan myös juutalaisen kansan historiaa). Jeesus oli radikaali, todellakin, ja nosti juutalaisuuden aivan eri tasolle: laajensi sitä kaikkia koskevaksi armon uskoksi. En tiedä toista uskontoa, johon ihminen kelpaisia sellaisenaan eikä tarvitsisi muuttua paremmaksi kelvatakseen Jumalalle/maailmankaikkeudelle jne. Eri asia sitten toki on, että ihan ihmisten kesken tulee olla erilaisia eettisiä sääntöjä ja ihmisenä kehittyminen on aina sinänsä positiivista...

Vierailija
10/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis puut taputtavat käsiä, tähdet laulavat ilosta, Jumala on kallio jne jne jne

Vierailija
11/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastussuunnitelma. Laitetaan ihmiset tappamaan läheisiään ja vieraita ihmisiä, orjuuttamaan toisia, silpomaan ja kivittämään. Miksi ei voitu suoraan siirtyä siihen jumalan armoon ja anteeksiantavaan jumalaan?

Uutta testamenttia lukemalla saa valaistusta siihen, kuinka Vanhan testamentin erilaisiin asioihin tulee suhtautua nyt Uuden liiton aikana. Vanha testamentti kertoo Jumalan pelastussuunnitelman etenemisestä. Pelastussuunnitelma täyttyy Uudessa liitossa, Jeesuksen persoonassa. Raamattu Vanhasta testamentista Uuteen testamenttiin on ihmeellinen kokonaisuus, joka kertoo Jumalan pelastussunnitelmasta ihmisen varalle. Raamatun avain on Jeesus Kristus.

Vierailija
12/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan paistaa selvä logiikka? Jeesus ei voinut ilmestyä likaisen kansan sekaan. Jeesus ei esimerkiksi voisi esiintyä nyt, kun epäpuhtaudet leviävät ympäri maailmaa.

näistä uskonasioista, jos sinusta toisen ihmisen tappaminen tekee puhtaaksi. Herätys nyt sinne maata kiertävälle radalle! Sinuna huolestuisin vakavasti mielenterveydenstäni!

Vierailija
13/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toista uskontoa, johon ihminen kelpaisia sellaisenaan eikä tarvitsisi muuttua paremmaksi kelvatakseen Jumalalle/maailmankaikkeudelle jne.

Siis kristinuskohan nimenomaan on uskonto jossa ihminen ei kelpaa ei sitten millään. Lestadiolaisuudessakin on muistaakseni 18 eri suuntausta, jotka passittavat toisensa helvettiin. Kristinusko on aivan äärimmäisen armoton uskonto. Saat yhden tilaisuuden ja jos sössit sen etkä arvaakaan kuka vetää pisimmän tikun suuressa hengellisessä tikunvedossa, joudut ikuisesti kidutettavaksi. Sielunvaelluksen perusidea sen sijaan on se (toki tästäkin on sairaita sovelluksia), että kaikki pääsevät omaa tahtiaan perille. Eikä ihmisen tarvitse muuttua väkipakolla ja pakottamalla paremmaksi kelvatakseen. Kaikki kelpaavat, kukin omassa tahdissaan. Se on vähän kuin lenkkeily. Kun on kerran vähän potkinut itseään lenkille ei enää huvita niin paljon huonot elämäntavat ylipäänsäkään. Mitä lähemmäs tulee elämien mittaan kohti jumaluuden ydintä rakkautta, sitä vähemmän huvittaa tehdä pahoja asioista, koska ne vievät poispäin rakkaudesta.

Vierailija
14/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ettekö te tajua että tuo "uskovaisena" esiintynyt on provo :D

Vierailija
15/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin portit kutsuvat. Koittakaa sopeutua siihen. Sinne voin joutua itsekin, vain armosta pelatutaan. Suurin osa sinne kuitenkin menee, niin Raamatussa sanotaan.

Vierailija
16/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun fundamentalisteilla on näihin juttuihin näppärä selitys: nehän on Vanhassa Testamentissa eivätkä siis koske kristittyjä. Se seikka ohitetaankin sitten tyystin, miten rakastava Jumala on ikinä moisia käskyjä voinut ylipäänsä antaa.

Vierailija
17/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomaatko, että noi on Vanhasta Testamentista ja nyt mennään Uuden Testamentin mukaan?

Vierailija
18/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noi jutut on VT:n puolella, nyt on uuden liiton aika" - miten tuo selittää sen, että nykykristityn armollinen ja rakastava Jumala on VT:n aikana ollut murhanhimoinen tyranni, joka käski tappamaan tottelemattomat lapset (ja paljon, paljon muita)?

Vierailija
19/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.Mooseksen kirja (20-9)

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava.Hän itse on ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

Tarkoittaako tämä sitä että järjestäen kaikki teinit on nyt tapettava?

Siihen aikaan kyllä. Kaula katki.

Nykyään voi ensin ojentaa teiniä lyömällä pari hammasta sisään ja lukitsemalla hänet kellariin 2 päiväksi Raamatun kanssa. Nykypäivänä tuota sääntöä on sovellettava vähän rennommin.

2.Mooseksenkirja (21-15)

"Jos joku lyö isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla."

Sama kuin ylempänä. Eli voidaan lyödä takaisin tai taittaa pari sormea sijoiltaan niin ei lyö ketään pitkään aikaan. Sitten kellariin ja Raamattu kouraan.

Tässä näin alkuun.

Myöskin ilmeisesti on kauhistuttavaa syödä etanoita ja simpukoita tulisiko minut nyt kivittää?

Ei nyt kivittää, mutta puhuttelun sinulle voisi pitää siitä. Ylipäätään näitä sääntöjä voi soveltaa löyhemmin nykyään. Toki siihen aikaan nuo säännöt toimivat mainiosti, sillä ne olivat suoraan Jumalalta.

Vierailija
20/37 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun fundamentalisteilla on näihin juttuihin näppärä selitys: nehän on Vanhassa Testamentissa eivätkä siis koske kristittyjä. Se seikka ohitetaankin sitten tyystin, miten rakastava Jumala on ikinä moisia käskyjä voinut ylipäänsä antaa.

ja koskivat juutalaisia. Me emme ole juutalaisia vaan kristittyjä ja meitä koskee Uuden Testamentin ohjeet.