G: AV:n sinulle langettamat tuomiot (ov)
Kerätäänpä asioita, joita et tiennyt tekeväsi väärin ennen kuin eksyit av:lle ja jotka aiheuttavat nykyään sinulle paranoidisuutta hengitysvaikeuksineen. Tähän lähdetään nyt pilke silmäkulmassa liikenteeseen :).. (ainakin hetkeksi)
Minä sain av:n myötä tietää olevani "Hajupommi", joka aiheuttaa suunnatonta tuskaa herkkänenäisille ihmisille, sillä käytän hajustettuja pesuaineita. Toisaalta en myöskään ihan joka päivä välttämättä käy suihkussa, joten haisen talille ja hielle kilometrin päähän.
Myös pukiessani Plain Rain- setin lapselleni mietin, että olen liittänyt lapseni tietämättäni johonkin lahkoon pukua ostaessani..Tämä tuli minulle suurena shokkina, koska on ehdottomasti ollut monipuolisin hankinta lasten ulkoiluvaatteissa ja meillä on aina oikean kokoinen setti naulakossa.
Minut kivitetään todennäköisesti verille talvella kun puen Ticketin haalarin lapsen päälle. Onneksi lapsellani on sentään "lippu taivaaseen"...Itse sitten joudun helvettiin, koska erosin kirkosta jo vuosia sitten. No, jokatapauksessa lapseni joutuu ls:n piiriin, koska joutuu ongelmiin ala-asteella jo merkkitietoisena ja kurittomana pikku-pimuna (merkkihaalarin ostava äiti ei oikeasti välitä lapsestaan ja kasvattaa siitä materialistin).
Kohtelen lapsiani kaltoin antaessani heidän silloin tällöin maistaa FunLightia...ja toisaalta Mehukattia.. Ja annan lasteni joskus nauttia elämässä ja syödä pari karkkia ja keksiä.
En myöskään "kestoile" (luoja mut vihaan tuota sanaa), joten jätän jättimäisen hiilijalanjäljen jälkeeni, enkä lue orjallisesti jokaikisen paketin tuoteselostuksia kaupassa läpi ja ostan halvinta ruokaa ajattelematta maapalloa. En myöskään boikotoi H&M:aa ja muita riistofirmoja, koska pidän kovasti heidän lastenvaatteistaan. Olen paska ihminen.
Puhumattakaan siitä että yh:na (vailla minkäänlaista tukiverkkoa), olen lusmuilija ja itsekäs, koska esikoiseni on parina pvänä viikossa muutaman tunnin hoidossa jolloin saan hiukan hengähtää vauvan kanssa. Vien tyrannimaisesti paikan joltakkin kunnon kansalaiselta, joka käy töissä. Sekään ei käy, että palaan äitiyslomieni jälkeen heti töihin (jotta paikka ei "turhaan" ole varattuna lapsilleni päivähoidossa), koska lapset traumatisoituvat mennessään niin nuorina hoitoon.
Aatella, ja ennen av:ta vielä kuvittelin olevani hyvä äiti :)))
Kommentit (58)
kun edelleen suren jo yli kymmenen vuotta sitten kuollutta äitiäni.
Ehkä pahimmat syntini ovat nämä:
-pidän mariskooleista, ihan oikeasti
-syötän lapsilleni (2- ja 3-v.) hampurilaisia ja nakkeja
-syömme lasten kanssa makeaa joka päivä
-olen luokanopettaja, enkä silti kirjoita täydellistä kieltä palstalla
Menen kuoppaan häpeämään.
koska syön roskaruokaa imettäessäni.
Minä kun vain ajattelin nauttia elämänvaiheesta, jossa voi syödä tietysti normaalin ja ravitsevan kotiruoan lisäksi iltaisin pizzaa, hampurilaisia tai pullaa, ilman että lihoo.
En tiennyt, että pizza pilaa maitoni ja lapsenikin on nyt siis pilalla :(
-olen patalaiska Paskiainen, koska meillä käy siivoja 2 krt /kk. Kyvytön siis hoitamaan itse huusholliamme.
-koska kouluikäiset pukeutuvat itse aamuisin, ja jalassa saattaa ollaan liian lyhyet/polvesta rikki olevat housut/liian pieni paita ja nuoremalla poikeuksetta eripari sukat, olen täysin välinpitämätön holtikton.
-meillä on 2 autoa, mistä syystä kulutamme maailman luonnonvarat.
-meillä on koira, joten meillä on aivan järkyttävän likasta ja lapset konttausiässä ovat varmaan syöneet koiranpaskaa, mitä meillä tietenkin on nurkat täynnä.
-käydään mäkkärissä joka viikko, täten lapseni ovat oikein sikapullukoita ja kuolevat varmaan kohta verisuonitukoksiin.
-käyn suikoussa päivittäin-> syylistyn taas luonnonvarojen tuhlaukseen.
-asutaan kehä kolmosen siäpuolella, eikä maalla niinkuin kunnon ihmiset.
-esikoista imetin vaan 4 kk, joten en tietenkään ole kiintynyt häneen.
-kuopusta taas imetin 2-vuotiaaksi, poika näkee nykyään vaan pelkkiä tissejä ympärillään ja kieroon kasvanut.
mutta av on tuonut aivan uusia ulottuvuuksia tähän karmeuteeni. Aikaan ennen av:hen tutustumista kärsin seuraavista huonon äidin tuntomerkeistä:
- en onnistunut esikoisen imetyksessä kuin pari viikkoa
- kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta
- mulla ei ollut turvaverkkoja
- opinnot olivat kesken
- asuimme vuokralla
- olimme köyhiä
- esikoiseni jäi täysin ilman virikkeitä, koska oli kotihoidossa 3-vuotiaaksi
- "jätin" lapseni isän hoitoon palatessani opiskelemaan. Mieheni jäi kahdeksi vuodeksi koti-isäksi (omasta halustaan, mutta pahojen kielien mukaan minä pakotin, koska eihän mies KOSKAAN jää vapaaehtoisesti kotiin laiskottelemaan, kuulemma).
- mulla on tatuointi ja useampi lävistys
- tietysti sitten se kestovaippojen käyttö, myös kantoliinan käyttö on joidenkin mielestä älyvapaata hommaa
Varmaan niitä muitakin puutteita minussa oli, ja aika moni noista mainituista puitteista on edelleen mun vaivoina, esim. vuokralla asuminen ja pienituloisuus. Kuopuksen ja av:n myötä olen syyllistynyt myös mm. seuraaviin synteihin:
- imetän edelleen 1,5v. lasta. Hän kuulemma kasvaa aivan kieroon, ja joudun kuulemma juoksemaan koulussakin välitunneilla imettämässä. Tästä synnistä minua on ripitetty vähän väliä siitä alkaen, kun lapsi alkoi lähestyä 4kk:n ikää.
- olen siirtynyt osittain kertakäyttöisiin vaippoihin, mutta käytän edelleen myös kestoja. Olen siis sekakäyttäjä.
- Kuopuksen raskausaikana tein töitä aina rv 38 asti, koska halusin enkä nähnyt mitään syytä olla tekemättä töitä. Mutta olin kuulemma hirviö, joka ei yhtään ajatellut lapsensa hyvinvointia.
- esikoiseni oli osapäivähoidossa ensimmäiset 2kk kuopuksen synnyttyä. Esikoinen oli koliikkivauva, ja koska turvaverkkoja ei ole edelleenkään, halusin edes jonkin "takuun", että saan levätä, jos kuopuskin parkuu yöt läpeensä.
- lapseni syövät pääasiassa kasvis-kala -painotteista ruokavaliota, lihaa saavat äärettömän harvoin.
- teen osapäivätöitä, vapaaehtoistyötä ja harrastan, käyn silloin tällöin viihteellä kavereideni kanssa, nauran joskus, puhun muistakin asioista kuin lapsistani ja kehtaan jopa valittaa, kun lapset ovat nukkuneet huonosti, sairastaneet tai jotakin muuta, eli kun olen väsynyt, ja kehtaan jopa sanoa ääneen, miten joskus lasteni käytös ajaa minut hulluuden partaalle. Ennen av:ta vielä luulin, että äideilläkin on muuta elämää kuin pelkät lapset, mutta olinkin väärässä :)
- Vauvalla kestovaipat. Eli haisemme kuselle satojen metrien päähän, samoin kotimme. Lisäksi sanaakaan sanomatta syyllistän aina teidät kertsiäidit.
- Meillä juodaan alkoholia lasten aikana.
- Lapset yökyläilevät molemmissa mummuloissa, joten olen aiheuttanut heille elinikäiset traumat!
- Koiramme ovat perheenjäseniä.
-Sain ensimmäisen lapseni 22vuotiaana joten olen aivan teiniäiti eli huono äiti
-Imetin molempia lapsia vain pari kuukautta joten olen hyvin huono äiti enkä välitä lapsistani
-molemmat lapset ovat tulleet maailmaan sektiolla joten en ole synnyttänyt eli en ole äiti.
-käyn bailaamassa 1-3kuukauden välein ja lapset ovat isänsä kanssa kotona tai menevät mummeille yöksi joten olen aiheuttanut traumoja heille jo pienestä asti enkä välitä heistä.
-meillä lapset syövät terveellisesti ja elävät ilman sokeria joten olen hirveä nipottaja äiti
-lapsilla on hienoja vaatteita ja ulkovaatteet ovat merkkiä:ei hyvä juttu!
-olen kauhea äiti kun meinaan hoitaa lapset kotona siihen asti kun pienin on kolmen vanha koska tarvitsevat virikkeitä ja on väärin miestäni kohtaan että elän HÄNEN rahoillaan...mies rukka :(
näitä riittäisi..
-Mun mies on pahimman luokan juntti, koska sillä on kiitos-paita ja leijonakoru
-meidän lapsista kahdella on wt-lähiönimi (alkaa J:llä)
-vaihdan lakanat sillon kun jaksan, en kahta kertaa viikossa, olaan siis järkyttäviä törkykasoja koko perhe. Sama pyyhkeiden kanssa.
-En jaksa siivota joka viikko perusteellisesti, törkyily siis jatkuu
-keräämme muumimukeja, jokunen mariskoolikin löytyy, sehän on junttia jos mikä!
Tulis varmaan vaikka mitä kun jaksais miettiä mutta nämä nyt ekana tuli mieleen.
Käytän siteitä, joten kerran kuussa olen kanssaihmisille varsinainen kiusa haisevine rätteineni.
Olen huono äiti, kun vein lapsen päiväkotiin alle 2-vuotiaana (ekstramiinusta vuorotöistä).
Yh:na ollessani olin varsinainen munahaukka, joka vikitteli kaikki miehet ikään ja näköön katsomatta.
Erehdyin ottamaan mamumiehen = loinen.
Onhan noita muitakin...
-nukumme alasti, eli hieroudumme epähygieenisesti lakanoihin
- ympäristorikollinen (3 lasta)
- alistaja (suomenruotsalainen - tätä tietoa sulatan vieläkin)
- paljon parjattu taaperoimettäjä x 3
- lasten nukuttaja (tai siis noin 3 vuoden ikään asti)
- epäoriginelli ja mauton (asun talopaketti ok-talossa ja meillä on laminaattilattia)
- virikemamma (isommat lapset ovat olleet kielikylvyssä puolipäiväisinä kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla)
- koiranomistaja (koirat ovat saastaisia ja vaarallisia lapsille)
- vanha (sain esikoisen 29 v.)
noitahan riittäisi vaikka kuinka
että minulla on lapsia kolmen eri miehen kanssa. Ei sellainen nainen voi missään olosuhteissa olla muuta kuin hukassa oleva hutsu. Siinä ei paljon selitykset auta. Törkeintä on, että olen tehnyt lapsia yhteensä neljä eli ihan liikaa. Kaksi nuorinta lasta olen saanut selkeästi mummoikäisenä eli yli 35-vuotiaana.
Olen myös siinä mielessä huono ihminen, että olen ammatiltani opettaja. Opettajat ovat kusipäitä kaikin puolin. Minä en anna edes puhelinnumeroani vanhemmille.
Olen laittanut lapset hoitoon liian nuorena, syöttänyt niille purkkiruokaa, pukenut sekä vanhoihin Jonataneihin että uusiin Ticketteihin. Yhtäkään lasta en ole imettänyt yli kymmenen kuukautta vanhaksi. Olen opettanut lapseni potalle jo vauvana, laittanut lapset kielipäiväkotiin ja -kouluun.
Asumme tällä hetkellä vuokralla ja vieläpä Helsingissä. Olemme siis luusereita, vaikka meillä olisi kyllä varaa ostaa asuntokin, mutta ei ole sopivaa löytynyt. Helsinkiläiset ovat lähes yhtä kusipäisiä kuin opettajat ja huonoja ajamaan autolla talvikeleillä.
Kerään juntteja muumimukeja.
- Minulla on kaksi lasta - kahden eri miehen kanssa.
- Olen mummoäiti ja pukeudun ikääni sopimattomalla tavalla (kaapista löytyy tunika ja leggarit - muttei mustia sentään...)
- molemmat lapset ovat saanet kaupankin soseita, mutta esikoisen takia saan pahimmat tuomiot,
- sillä vein hänet tarhaan vuoden vanhana ja imetin vain neljä kk - onneksi saan syntini varmasati anteeksi, sillä mummoäitinä vien kuopuksen tarhaan vasta 3-vuotiaana ja imetin häntä 12 kk...
- juona alkoholia - olen juonut esikoisen aikana (lähes aikuinen) viikottain.
- haisen törkeästi, koska en käy suihkussa kuin joka toinen pvä
- opetan taaperon katsomaan pikkukakkosta
- olin yh 7 vuotta
Ainiin, syön karkkia törkeitä määriä - jopa raskauden ja imetyksen aikana.
Tuomittu olen - I know it...
herranjee unohdin nuo
- 20 eriväristä Mariskoolia O :
-Asun Helsingissä, joka on paheiden pesä, jossa lapset eivät ikinä voi kasvaa normaaleiksi.
-Tällä hetkellä 4 ihmistä asuu 50 neliön asunnossa. Sehän on kuin eläinrääkkäystä!
-Olen imettänyt molempia lapsiani vain 8kk asti. En kahteen vuoteen asti.
-Olen käynyt "bilettämässä" heti, kun lapset ovat olleet n. 4 kk ikäisiä. Isä tosin kotona, jonka lasken tasavertaiseksi lapsenhoitajaksi.
-Olen välillä käyttänyt purkkiruokia, jotka ovat aivan erinomaisia mielestäni!
-Olen ostanut merkkivaatteita pienille vauvoille, jotka eivät edes osaa kävellä. Tämä on ehdottomasti suurin kauheus, ja se vain pahenee, kun lapset kasvavat.
-Vaatteet ovat erittäin tärkeitä; en pue lapsiani ikinä mihinkään kammottaviin vaatteisiin. Merkit eivät sinänsä ole in, mutta vaatteiden ulkonäkö, istuvuus ja ekologisuus ovat in. Kirpparit on in!
-Pahinta ovat verkkaripuvut tai Vendi tms collegeasut. HYIIIII ja puistatus päälle.
-Ulkovaatetuksessa Ticket on hyvä, samoin Reimatec tietyin varauksin. Molo ja P.OP. ovat myös mahtavia! Tosin liian hintavia.
- Pidän monista sisävaatteista, on vaikea sanoa parasta, mutta mm. Lindex, H&M, Kammakarlo, P.OP, KappAhl ja Bogi ovat hyviä. Samoin Dodipetto, Next, Gap, ym.
Huonoja ovat vain Prisman ja Citymarketin kammovaatteet. En tiedä merkkejä, mutta ovat kauheita "ryijyjä" päällä. Ja niiiiin rumannäköisiä, etten ymmärrä, miksei parempia vaatteita tarjota!
Ainoa poikkeus on Ciraf. Löytyy aika hyvännäköistä sisävaatetta ja kestävää ulkokampetta. En itse ole ostanut, mutta tuttavat kehuneet, ja itsekin niitä nähnyt lapsien päällä.
-Annan lapsilleni pillimehua, saunassa mökillä.
- Lapset ovat ainakin kerran kahdessa kuussa isovanhemmilla hoidossa.
-Olen matkustellut lapsen ollessa pieni. Lopetin imetyksen, koska lähdin kavereiden kanssa Lontooseen vauvan ollessa 7kk vanha.
-Ja sen jälkeen Itävaltaan mieheni kanssa, vauvamme oli 9kk vanha, ja jätimme hänet 3 päiväksi.
-Samainen lapsi oli ensimmäisellä matkallaan ollessaan 3kk. Olimme Espanjassa. Sitä ennen olimme olleet jo Ruotsissa ja Virossa.
-Olemme matkustelleet ympäri Suomea veneellä, vauvan ollessa 2 viikkoa.
-Olen saanut ensimmäisen lapsen luomuna ja toisen sektiolla.
Hohhoijaa, pointtina se, että tämä vauvapalsta on täynnä ihmisiä, jotka ovat niin tärkeinä äitiydessään, etteivät edes ymmärrä todellista maailmaa.
Todellista maailmaa kukaan ei voi tehdä, kukaan ei voi sitä ymmärtää, kukaan ei voi sitä näyttää.
Ainoastaan itse ihminen, juuri sinä, voit sen tehdä.
Toivon teille kaikille ei-niin-täydellisille-äideille- onnea, iloa ja rakkautta elämään. Tuntekaa mitä ajattelette, älkää tehkö niinkuin pitäisi.
mutta tässä varmaan ne olennaisimmat:
- Olen ylipainoinen (lievästi vain, mutta ylipainoinen yhtä kaikki), minkä vuoksi mieheni ei tietenkään halua minua, parisuhteemme on pilalla, ja mieheni pettää minua isotissisten laiheliinien kanssa ympäri kyliä
- Koska parisuhteemme ei ole vielä riittävän huonossa tilassa ylipainoni tähden, nukumme perhepedissä, joten siksikään meillä ei tietenkään ole seksiä ollenkaan.
- En ole ollut yhtään yötä erossa lapsestamme, joten emme ole miehen kanssa voineet ollenkaan hoitaa parisuhdettamme.
- Meilläkin kävellään tissille ja pyydetään sitä selkeällä suomenkielellä, imetän 1 v 9 kk ikäistä lasta. Olen siis sairas pervertikko, joka tyydyttää seksuaalisia tarpeitaan imettämällä (kun sitä seksiähän meillä ei voi miehen kanssa olla em. syistä). Olenkin jo ottanut selville asuinkuntamme kouluista, miten he aikovat järjestää minulle ja kullannupulleni imetysmahdollisuuden välitunneilla sitten aikanaan.
- Meillä on käytetty ainoastaan kertakäyttövaippoja.
- Silloin harvoin, kun käydään Hesellä, Mäkkärissä tms., lapsikin saa maistella ranskanpottuja ja hampurilaista. Limsaakin annoin kerran imeä pillillä, mutta siitä lapsi ei pitänyt.
- Purkkiruokia on meidänkin muksu syönyt. Ja eineksiäkin meillä syödään joskus.
- Mulle on aivan yhdentekevää, minkä merkkiset vaatteet lapsellani (tai itselläni) on päällä.
- Minun ei olisi pitänyt tehdä lapsia ollenkaan, koska laitan heidät hoitoon alle 3-vuotiaina ja menen vaativiin töihini -> uraohjus
- Lasten ei olisi pitänyt koskaan syntyä, koska heidän on saatu alulle hoidoilla -> Luonnon tahdon sivuuttaja
- Toisella lapsistani on ns. lähiönimi -> WT-porukkaa
- Syömme usein eineksiä -> patalaiska
- Meillä käy siivooja jopa ollessani äitiyslomalla -> todellakin patalaiska
- Asumme vuokralla -> Tyhmiä ja varattomia luusereita
-käytän kerttavaippoja
-muksu valmis soseita ja puuroja
-pukeudun rumasti mutta mukavasti
-tekee mieli vetää kännit jatkuvasti, mutta imetän.
-istun jatkuvasti koneella..
-vein ukkomiehen