Minä olin neitsyt, kun menin naimisiin ensimmäisen seurustelukumppanini kanssa
19-vuotiaana. Ei asuttu avoliitossa, muutin hääpäivänä kotoa yhteiseen asuntoon.
En hyväksy naispappeja, koska en pidä sitä asiaa tasa-arvoasiana. Samoin kun en pidä tasa-arvoasiana sitä, että vain naiset voivat synnyttää. Jumala on tarkoittanut erilaisia asioita eri ihmisille, nuorille, vanhoille, naisille, miehille. Ei kaiken tarvitse olla tasa-arvokysymys!
Homot ovat yhtä syntisiä kuin minä, ihmisinä yhtä rakkaita Jumalalle kuin kuka tahansa muukin. Silti, homous on syntiä eikä sitä saa siunata tai hyväksyä. Kuten ei avioliiton ulkopuolista seksiä muutenkaan - oli se heteroseksiä tai mitä vaan. Seksi on tarkoitettu avioliittoon miehen ja naisen väliseksi asiaksi.
Valitkaa joku muu uskonto itsellenne, jos ette hyväksy Raamattua. Maailmassa on satoja muita uskontoja. Perustakaa vaikka oma. Miksi haluatte muuttaa jotain jo olemassa olevaa? Jos se ei kelpaa, mikä pakottaa teitä kuulumaan siihen??
Kommentit (16)
paitsi, että on vain yksi ainoa usko oikea ja kaikki muut väärennettyjä. Raamattuun pohjautuva usko on alkuperäinen ja Jumalan ilmoitus, mutta sitten on juuri tullut ehdottamiasi uusien uskontojen perustajia. Ne matkivat jossain kohdassa Jumalan ilmoitusta ja eivät tunnusta esim. Pyhää Henkeä tai Kristusta.
En kehoittaisi perustamaan lisää uskontoja koska uskonnot eivät pelasta ketään vaan Jumala joka on yksi ja sama aina ja iankaikkisesti.
Minä olen järkyttävä lortto, harrastan yhden illan juttuja ja vakipanoja koska en halua seurustella. Elän työlleni ja siksi minulla ei ole lapsia. Tupakoin ja juopottelen sekä kiroilen paljon. Aion jatkossakin kuulua kirkkoon, joskus jopa käydä siellä.
Huikkaa jos perustat, mäkin loikkaan sitten heti sun seurakuntaasi!
se ei ole samaa mieltä mistään eikä perusta käsityksiään Raamattuun.
ap
En voi väittää itseäni ihan yhtä puhtoiseksi, mutta olet kuitenkin ap oikeassa!
Vihitäänhän heidätkin avioliittoon kirkossa?
mutta hyväksyä ei saa? Eikö ole hieman ristiriitaista?
Jos seksi kuuluu avioliittoon naisen ja miehen välille, niin eikös silloin avioliiton ulkopuolella hankitut lapsetkin ole " syntisiä "? Silti lapset siunataan ja heidän avoliitossa asuvat vanhenpansakin.
Meinaakos ap elää synnissä jos joskus ero tulee? Sen verran taisin pysyä uskonnontunneillä hereillä, ettei raamattu hyväksy uusia avioliittoja. tai ainakaan heitä ei saa kirkossa vihkiä.
Mutta hei, onneksi on ratkaisu. Mennään maistraatissa naimisiin.
Vihitäänhän heidätkin avioliittoon kirkossa?
mutta nyt siis kyse Jumalan säätämästä avioliitosta.
Kyllä ihmiset tekee paljon syntiä ja jos joku on murhannut tai varastanut niin ei hän ilmeisesti siinä vihkimistilaisuudessa sitä sano. Emme tiedä toistemme ajatuksia ja tekoja, mutta silloin kun tiedämme niin ei niille synneille voi pappi antaa siunausta.
Kuinka moni noudattaa kaikkia raamatun oppeja kirjaimellisesti? Miksi homoasiassa raamattua pitää noudattaa, mutta esim. naisen asemaa koskevissa asioissa ei tarvitse?
Ja kyllä, kirjoitan raamatun pienellä tarkoituksella.
Tässä hyvä kuva, jossa asiaa:
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62041
Itsekin haluaisin em. kysymyksiin vastaukset.
Murhaaja tai muu rikollinen voi ihan hyvin mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa naimisiin kirkossa (tai maistraatissa), sitä ei Raamattu millään lailla kiellä. Ei muiltakaan syntisiltä ole kielletty naimisiinmenoa, edes homoilta. Mutta avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, ei miehen ja miehen tai naisen ja naisen. Siitä Raamattu on jokseenkin selväsanainen.
Homot täytyy hyväksyä ihmisinä, siinä missä muutkin ihmiset hyväksytään ihmisinä. Heidän homouden harjoittamistaan ei tule hyväksyä, sillä se on syntiä. Mutta ei tässä asiassa ole mitään kummallista. Muutkin ihmiset ovat syntisiä, toiset julkisyntisiä ja toiset "salaa". Varkaat ja murhaajatkin täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidän tekojaan hyväksykään. Myös pedofiilit ja sukurutsaajat täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidänkään tekojaan voi hyväksyä (saati siunata kirkossa!!).
Yhteiskunnan hyväksyntä jollekin teolle ei tee siitä teosta Jumalan silmien edessä vähemmän pahaa. Jumala tuomitsee lakinsa mukaisesti, sen sijaan meidän ihmisten tehtävä ei ole tuomita. Tuomitsematta jättäminen ei kuitenkaan tarkoita synnin hyväksymistä tai sen siunaamista. Meidän ihmisten kuuluu varoittaa toisiamme synnistä, se ei ole tuomitsemista.
Kristittynä täytyy vielä lisätä, että kaikki synnit saa anteeksi, kun katuen turvaa Kristukseen. Minäkin olen saanut mm. esiaviollisen seksin synnin anteeksi, itse kun en voi väittää ap:n kanssa, etten olisi siihen langennut. Tiesin kyllä, että se on väärin, mutta heikkoudessani lankesin (useastikin). Onneksi se aika on nyt jo ohi, eikä minun tarvitse kantaa siitä(kään) huonoa omaatuntoa Kristuksen tähden!
Kuinka moni noudattaa kaikkia raamatun oppeja kirjaimellisesti? Miksi homoasiassa raamattua pitää noudattaa, mutta esim. naisen asemaa koskevissa asioissa ei tarvitse? Ja kyllä, kirjoitan raamatun pienellä tarkoituksella. Tässä hyvä kuva, jossa asiaa: <a href="http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62041" alt="http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62041">http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62041</a> Itsekin haluaisin em. kysymyksiin vastaukset.
noudattamaan kaikkia Raamatun oppeja. Raamatussahan sanotaan, että kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Siellä kehoitetaan tekemään parannus ja kun ihminen tulee uskoon niin hän pyrkkii noudattamaan Jumalan tahtoa, mutta ei kukaan suinkaan tule synnittömäksi.
Uskovan ja ei uskovan ero on siinä, että kun uskova lankeaa syntiin niin pyytää Jumalalta anteeksi ja Jumala antaa anteeksi kun katuva tekee parannuksen, mutta ei uskova elää vain synnissä tekemättä parannusta.
Katuva saa anteeksi ja saa armon Jumalan edessä.
Murhaaja tai muu rikollinen voi ihan hyvin mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa naimisiin kirkossa (tai maistraatissa), sitä ei Raamattu millään lailla kiellä. Ei muiltakaan syntisiltä ole kielletty naimisiinmenoa, edes homoilta. Mutta avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, ei miehen ja miehen tai naisen ja naisen. Siitä Raamattu on jokseenkin selväsanainen. Homot täytyy hyväksyä ihmisinä, siinä missä muutkin ihmiset hyväksytään ihmisinä. Heidän homouden harjoittamistaan ei tule hyväksyä, sillä se on syntiä. Mutta ei tässä asiassa ole mitään kummallista. Muutkin ihmiset ovat syntisiä, toiset julkisyntisiä ja toiset "salaa". Varkaat ja murhaajatkin täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidän tekojaan hyväksykään. Myös pedofiilit ja sukurutsaajat täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidänkään tekojaan voi hyväksyä (saati siunata kirkossa!!). Yhteiskunnan hyväksyntä jollekin teolle ei tee siitä teosta Jumalan silmien edessä vähemmän pahaa. Jumala tuomitsee lakinsa mukaisesti, sen sijaan meidän ihmisten tehtävä ei ole tuomita. Tuomitsematta jättäminen ei kuitenkaan tarkoita synnin hyväksymistä tai sen siunaamista. Meidän ihmisten kuuluu varoittaa toisiamme synnistä, se ei ole tuomitsemista. Kristittynä täytyy vielä lisätä, että kaikki synnit saa anteeksi, kun katuen turvaa Kristukseen. Minäkin olen saanut mm. esiaviollisen seksin synnin anteeksi, itse kun en voi väittää ap:n kanssa, etten olisi siihen langennut. Tiesin kyllä, että se on väärin, mutta heikkoudessani lankesin (useastikin). Onneksi se aika on nyt jo ohi, eikä minun tarvitse kantaa siitä(kään) huonoa omaatuntoa Kristuksen tähden!
Oli rohkaiseva kirjoitus.
Juuri noin se menee.
Murhaaja tai muu rikollinen voi ihan hyvin mennä vastakkaista sukupuolta olevan kanssa naimisiin kirkossa (tai maistraatissa), sitä ei Raamattu millään lailla kiellä. Ei muiltakaan syntisiltä ole kielletty naimisiinmenoa, edes homoilta. Mutta avioliitto on naisen ja miehen välinen asia, ei miehen ja miehen tai naisen ja naisen. Siitä Raamattu on jokseenkin selväsanainen.
Homot täytyy hyväksyä ihmisinä, siinä missä muutkin ihmiset hyväksytään ihmisinä. Heidän homouden harjoittamistaan ei tule hyväksyä, sillä se on syntiä. Mutta ei tässä asiassa ole mitään kummallista. Muutkin ihmiset ovat syntisiä, toiset julkisyntisiä ja toiset "salaa". Varkaat ja murhaajatkin täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidän tekojaan hyväksykään. Myös pedofiilit ja sukurutsaajat täytyy hyväksyä ihmisinä, vaikkemme heidänkään tekojaan voi hyväksyä (saati siunata kirkossa!!).
Yhteiskunnan hyväksyntä jollekin teolle ei tee siitä teosta Jumalan silmien edessä vähemmän pahaa. Jumala tuomitsee lakinsa mukaisesti, sen sijaan meidän ihmisten tehtävä ei ole tuomita. Tuomitsematta jättäminen ei kuitenkaan tarkoita synnin hyväksymistä tai sen siunaamista. Meidän ihmisten kuuluu varoittaa toisiamme synnistä, se ei ole tuomitsemista.
Kristittynä täytyy vielä lisätä, että kaikki synnit saa anteeksi, kun katuen turvaa Kristukseen. Minäkin olen saanut mm. esiaviollisen seksin synnin anteeksi, itse kun en voi väittää ap:n kanssa, etten olisi siihen langennut. Tiesin kyllä, että se on väärin, mutta heikkoudessani lankesin (useastikin). Onneksi se aika on nyt jo ohi, eikä minun tarvitse kantaa siitä(kään) huonoa omaatuntoa Kristuksen tähden!
Juuri tästä on kyse, toivottavasti tämä selkiyttäisi uskovaisten ajattelutapaa muillekin ja myös niille uskoville ja kirkkoon kuuluville, jotka ihmettelevät "konservatiivien" tekopyhyyttä.
t. toinen syntinen
...seksillä aloitit niin millainen sun eka kerta oli? Olitko edes räplännyt itseäsi ennen ekaa yhdyntää?
Saitko orgasmin?
Tiesitkö kuitenkin sen reijän olemassaolosta? Tuntuiko miehesi kalu jumalattoman suurelta?
Tulitko miten pian raskaaksi, järkytyitkö miten paljon enemmän sen lapsen ulos saaminen sattuu kun se eka kerta?
Kuinka moni noudattaa kaikkia raamatun oppeja kirjaimellisesti? Miksi homoasiassa raamattua pitää noudattaa, mutta esim. naisen asemaa koskevissa asioissa ei tarvitse?
Kyllä kaikkia Raamatun oppeja pitäisi noudattaa kirjaimellisesti, ei pelkästään homoasiassa. Naisen asema on Raamatussa onneksi aika hyvä, eikä esim. johtotehtäviä kielletä (paitsi seurakunnassa). Naisia ei ole tarkoitettu pastorin töitä tekemään. Tärkeimmässä kohdassa Raamattu on naisten ja miesten välillä täysin tasa-arvoinen, naiset saavat syntinsä anteeksi ja pelastuvat uskoessaan siinä missä miehetkin.
Raamatussa sanotaan, että joka rikkoo pienimmässäkin asiassa, on syypää koko lain rikkomiseen. Siispä kaikki synnit ovat yhtä pahoja, kaikista seuraa sama tuomio. Sitä varten meille on armo annettu, että eläisimme siitä!
Välillä minun on vaikea ymmärtää, miksi ihmiset eivät tahdo ottaa syntien anteeksiantamuksen LAHJAA vastaan sellaisena kuin se on. Synti aiheuttaa huonon omantunnon ja siitä huonosta olosta pitäisi jollain tavalla päästä eroon. Tyypillinen tapa on argumentoida jollakin perustelulla, että se ja se asia ei olekaan syntiä. Valitettavasti tämä ei Jumalan edessä auta, sen sijaan armo auttaa ja se on ilmaista.
Minä olen järkyttävä lortto, harrastan yhden illan juttuja ja vakipanoja koska en halua seurustella. Elän työlleni ja siksi minulla ei ole lapsia. Tupakoin ja juopottelen sekä kiroilen paljon.
Aion jatkossakin kuulua kirkkoon, joskus jopa käydä siellä.