Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö poikalapsi jostain paitsi, jos ei leiki örkeillä ja hirviöillä??

Vierailija
20.10.2010 |

Olin taas ihan pihalla leluosastolla, kun ostin lahjaa 4v. poikani 5v. täyttävälle kaverille. Oma poikani tykkää rakentaa legoilla, piirtää, muovailla ja tehdä helmitöitä. Joitain örkkejäkin meille on tullut lahjaksi mutta ei osaa niillä kyllä mitään tehdä. Miten muilla saman ikäiset??

Päädyin ostamaan Gormiti-munan ettei olis ihan "nynny" lahja... :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyy kuten tyttö. Aika haastava kasvualusta tuollainen pojalle on, vaikka kuinka väitätte toista. Minusta muutama örkki lelukopassa on aika vähäinen asia ja tuskin saa ketään poikaa muuttumaan riehujaksi tms.

Vierailija
22/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esille se poikamainenkin puoli ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisiahan lapsetkin on heillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita.

Omat poikani leikkivät autoilla, örkeillä, pehmolelulla, legoilla, piirtävät, muovailevat, askartelevat, taistelevat...

Esikoisen luokalla yksi poika tykkää leikkiä tyttöä ja pari ei osaa leikkiä oikein mitään. Suurin osa leikkii monenlaisia leikkejä ihan kuin omat lapseni. Ihan normaaleja poikia kaikki.

Itse leikin lapsena sotaleikkejä naapurin poikien kanssa ja rakentelin kaupunkeja autoineen kaikkineen hiekkiksellä ja legoista. Nukeilla en osannut enkä halunnut leikkiä. Prinsessaleikit olivat kauhistus. Silti minusta tuli hyvin naisellinen ja äidillinen aikuisena. Heterokin olen ;)

Vierailija
24/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan! Mutta hän on vanhin lapsi, eli ei ole isompien esimerkkiä ja hänellä on vain pikkusisko, jonka kanssa leikkii myös kotileikkejä yms. Kyllä hän todellakin osaa rishumisleikit, pyssyleikit yms. mutta ei tarvitse niihin örkkejä ym. en ole ostanut edes yhden ainoaa pyssyä, kaksi itsetehtyä puupyssyä kyllä löytyy. Ei lapsi tarvitse leluteollisuuden ylihintaista muoviroskaa voidakseen leikkiä ns. poikien leikkejä.

Vierailija
25/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisiahan lapsetkin on heillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita.

Omat poikani leikkivät autoilla, örkeillä, pehmolelulla, legoilla, piirtävät, muovailevat, askartelevat, taistelevat...

Esikoisen luokalla yksi poika tykkää leikkiä tyttöä ja pari ei osaa leikkiä oikein mitään. Suurin osa leikkii monenlaisia leikkejä ihan kuin omat lapseni. Ihan normaaleja poikia kaikki.

Itse leikin lapsena sotaleikkejä naapurin poikien kanssa ja rakentelin kaupunkeja autoineen kaikkineen hiekkiksellä ja legoista. Nukeilla en osannut enkä halunnut leikkiä. Prinsessaleikit olivat kauhistus. Silti minusta tuli hyvin naisellinen ja äidillinen aikuisena. Heterokin olen ;)

Vierailija
26/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan! Mutta hän on vanhin lapsi, eli ei ole isompien esimerkkiä ja hänellä on vain pikkusisko, jonka kanssa leikkii myös kotileikkejä yms. Kyllä hän todellakin osaa rishumisleikit, pyssyleikit yms. mutta ei tarvitse niihin örkkejä ym. en ole ostanut edes yhden ainoaa pyssyä, kaksi itsetehtyä puupyssyä kyllä löytyy. Ei lapsi tarvitse leluteollisuuden ylihintaista muoviroskaa voidakseen leikkiä ns. poikien leikkejä.

leluteollisuuden keksintö...

Vierailija
27/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsen luontainen taipumus ole mennä lelukauppaan örkkejä ostamaan vaan kaverit ne kertoo, että tälläinen ja tällainen lelu on in. Meidän eskaripojalla ei ole örkin örkkiä ei edes dinoja eikä ole niitä koskaan kaipaillutkaan. Nyt eskarissa on alkanut tulla juttuja, että kavereilla on sellaisia ja tuollaisia leluja. Mutta edelleenkään ei ole sanonut, että ostetaan niitä minulle. Osaa leikkiä näitä aivojen kehitykselle tarpeellisia tuhoamisleikkejään myös legoilla ja autoilla joita meillä on runsaasti. Ei niihin tarvita örkkejä. Pikemminkin olen huolestunut lapsista joiden vanhemmat tuputtavat lapsilleen näitä örkkileluja "koska ne ovat tarpeellisia hänen kehitykselleen".

meidän kotihoidettu esikoinen kyllä hoksasi autot, dinot ja örkit ihan ilman tuputtamista. Ei hänelle kenenkään tarvinnut kertoa mikä on in.

Vierailija
28/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meillä on pojat aktiivisia tekemään, sinä kai kutsuisit heitä rajuiksi! Kutsunko minä sinun lasta nössöksi ja reppanaksi jos seisoo tumput suorana? En.

Se että meillä lapset tykkää leikkiä örkeillä ja muilla ällötyksillä, ei todellakaan tarkoita että se on vaan siihen rajoittunut!!!

Juuri tänään meidän villimmän 5- vuotiaan pojan kanssa katseltiin lelukuvastosta kivoja poneja joissa oli mukavasti poikaratsastaja.

Kiitti yleistyksestä!

T. jajujen poikien äiti joitten lapset ei muuta tee isona kuin räi mummoja. Taidan tästä ottaa pojat ja suunnata kohti uimahallin naistenpuolta!

Vierailija
29/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös lapsille suunnattuja mainoksia on paljon. Tietysti voi olla että av-mammat eivät anna katsoa telkkaria ennen kuin napero on 18v ja leluja on vähän ja nekin patterin raossa.

Vierailija
30/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiläl on yksi laatikko örkkejä pullollaan mutta kummasti meidän pojat osaavat leikkiä muunlaisiakin leikkejä ja ovat kiinnostuneita vaikka mistä. Riehuvatkin toisinaan, mutta iltaisin menevät unipupu kainalossa nukkumaan. Koittakaas nyt mammat vähän löysätä nutturaa.

Vierailija
31/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että miten noilla gormiteilla yms. leikitään? Mistä ne on tullu, onko niitä jossain TV-ohjelmissa tai mitä niillä tehdään TV-mainoksissa? Meillä ei ole TV:tä, joten monien lelujen tarkoitus jää vähän avoimeksi, jos ne on ainoastaan sellaisia "tv-leluja".

No, onneksi on leluissakin valinnanvaraa, vaikka se kyllä vaatii vähän enemmän kaupanhyllyjen tutkailua.

gormitit käy eväsretkillä puistossa, seikkailevat metsissä, juttelevat ihan tavallisista asioista, nukkuvat, harjoittelevat taistelemista.

Ei meidän lapset leiki mitään 'tv-leikkejä' vaikka telkkaria katsovatkin.

Zhu-zhu-hamstereillakin leikkivät romurallia ..ja laittavat ne sitten nätisti peiton alle nukkumaan. Ei kannata aliarvioida lasten mielikuvitusta ja kykyä kehittää leikkejään :)

Vierailija
32/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko nyt siis vielä rautalangasta väännettynä: Mitä vikaa örkkileluissa olikaan? Miten ne ovat pahempia kuin vaikka barbiet? Onko dinosaurus yhtä huono lelu kuin örkki?

Meillä on laatikot täynnä kaikenlaisia ukkeleita, muovieläimiä ja dinosauruksia ihan tuon tytön jäljiltä. Olen itsekin leikkinyt lasten kanssa niillä kaikenlaisia riehumis- ja karjumisleikkejä, kun ne naurattavat lapsia niin kovasti. Mitä tuhoa olen saanut aikaan?

Terveisin 4-vuotiaan tytön ja 1-vuotiaan pojan äiti ihmeissään.

Vierailija
33/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla ei ole mitään tietoa vielä hirviö-örkki-leikeistä, tosin hän on vasta alle 3v. Poika on kotihoidossa 5v isosiskon kanssa joten leikit ovat varsin "tyttömäisiä". Hello kitty, keijut, pet shopit, barbiet, prinsessavaatteet, käsilaukut, korut, astiat ja nuket ovat pojalle varsin tuttuja. Toki hänellä autojakin löytyy mutta siskon leikit ovat tällä hetkellä kaikkein parhaimpia! =o) Minä ainakin annan pojan pukeutua prinsessamekkoon niin kauan kun hän sitä haluaa.

Aika erikoinen on sun mielilkuva tasapuolisuudesta jos tytölle suodaan kaikki mahdollinen yttöjen tilpehööri mutta pojalle ei.

pojalla siis ON myös niitä "poikein leluja" mutta hän ei leiki niillä! Paitsi jotain pelottavan rumia örkkejä (eiköhän poika ehdi niillä leikkiä ihan tarpeeksi vähän vanhempana...) En mä ainakaan rupea kantamaan krääsää kaupasta kotiin ennen kuin lapsi osaa itse sellaista pyytää! Ja vain sen takia että kotona olevat kivat lelut ovat muka "tyttöjen juttuja"! Jokunen aika sitten mies halusi ostaa pojalle jonkun poikien lelun (kun sisko oli saanut juuri barbien) mutta kuinkas kävikään leluosastolla. Poika ihasteli kaikkia tyttöjen leluja eikä kiinnostunut yhtään poikien puolen leluista! Kierolla juonittelulla hänet sai lopulta haluamaan erään auton. No, kotona sitten sisko alkoikin leikkiä sillä autolla ja poika barbiella... T.11

Vierailija
34/34 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko nyt siis vielä rautalangasta väännettynä: Mitä vikaa örkkileluissa olikaan? Miten ne ovat pahempia kuin vaikka barbiet? Onko dinosaurus yhtä huono lelu kuin örkki?

Meillä on laatikot täynnä kaikenlaisia ukkeleita, muovieläimiä ja dinosauruksia ihan tuon tytön jäljiltä. Olen itsekin leikkinyt lasten kanssa niillä kaikenlaisia riehumis- ja karjumisleikkejä, kun ne naurattavat lapsia niin kovasti. Mitä tuhoa olen saanut aikaan?

Terveisin 4-vuotiaan tytön ja 1-vuotiaan pojan äiti ihmeissään.

Niistä tulee hirveitä adhd-tapauksia, jotka potkivat mummoja ja kyttäävät lapsia uimahallin pukukopissa! Ostat niille prinsessamekot nyt heti ja yhdessä poltatte kaikki moiset muovilelut, jotka ovat suoraan Belsepuupista! Yhdessä istutte sohvalla lukemassa virsikirjaa ja kilpailette kuka osaakaan olla rauhallisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme