Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko töniminen väkivaltaa?

Vierailija
20.10.2010 |

Mies töni minut toiseen huoneeseen ja painoi oven väkisin kiinni minun ollessa siinä välissä. Siis ehdin kyllä oven alta pois, mutta siis työnsi kovaa, koska vastustelin (meillä oli riita ja halusin huutaa miehelle). Minulla oli lapsi sylissä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse miellän sen kyllä väkivallaksi, ainakin teidän tapauksessanne.

Vierailija
2/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran tarkoitus on noinkin selvästi alistaa.

Toki töniminen joskus voi olla myös esim lasten välistä leikkiä (kuten Puomilla) mutta erotat varmaan itsekin nämä tilanteet selkesäti toisistaan? Toisessa on yhteinen sopimus, toisessa toiselle tehdään väkisin jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen toisen psyykinen tai fyysinen uhkailu tai pakottaminen on väkivaltaa, tapauksesta riippuen lievempää tai vakavampaa. Väkivalta on fyysistä tai henkistä voimankäyttöä toista kohtaan.

Vierailija
4/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla tuollaisen miehen kanssa, törkeää käytöstä!

Vierailija
5/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli keskiyö ja mies teki töitä? Mies oli juuri yrittänyt nukuttaa lastamme n. puoli tuntia ja epäonnistunut siinä. Lapsi huusi sylissäni ja minä huusin miehelle.

Vierailija
6/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös syytä todeta miehelle, että oli sitten saman tien viimeinen kerta, kun pakotti sinua fyysisesti, varsinkin jos koit tilanteen uhkaavasti. Muista toki, että et itse sorru vastaavaan myöskään. Töniminen, läpsiminen, ja tukkapölly ovat väkivaltaa, vaikkakin lievempää kuin varsinainen hakkaaminen. Väkivaltaa on myös toisen kaikenlainen psyykkinen alistaminen ja alentaminen.

M41

Vierailija
7/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli keskiyö ja mies teki töitä? Mies oli juuri yrittänyt nukuttaa lastamme n. puoli tuntia ja epäonnistunut siinä. Lapsi huusi sylissäni ja minä huusin miehelle.

Ei huutaminen oikeuta väkivaltaa, olisi huutanut takaisin. Vastenmielinen mies kun käy kiinni!

Vierailija
8/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei ole normaalia itsehillintää eikä hän kunnioita sinua.

Vierailija
9/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin säkin olit kyllä aivan ääliömäisen tyhmä, mutta tyhmyyteen ei pidä vastata toisella. Molemmat teitte väärin, mutta ei se vastavuoroisuus kumoa kummankaan väärintekoa, vaan kaksinkertaistaa ne.

Vierailija
10/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos itse huusin miehelle ja oli keskiyö ja mies teki töitä? Mies oli juuri yrittänyt nukuttaa lastamme n. puoli tuntia ja epäonnistunut siinä. Lapsi huusi sylissäni ja minä huusin miehelle.

Millä lailla huutamisesi tekee miehen teon oikeutetuksi? Olisihan hän voinut huutaa takaisin sen sijaan, että yritti fyysisesti sinut vaientaa toiseen huoneeseen tönimällä.

Kannattaa parisuhteessa olevien muistaa, että mikäli toinen osapuoli käyttää väkivaltaa ilman suurempia seurauksia (kuten, että napakasti toteat, että ero tulee, jos kerrankin toistaa), rima väkivallan käyttöön ja koventamiseen seuraavassa kiistassa on jo tuuman alempana. Kyse on siitä, että väkivaltaa käyttävä (mies tai nainen) ikäänkuin oppii, että "hei täähän toimii - menihän se turpa tukkoon".

Vierailija
11/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pientä lasta, eikä oikein tukiverkkoja. Emme voi siis jutella asiasta, paitsi ehkä illalla lasten mentyä nukkumaan. Mies oli selvästi pahoillaan, mutta aamulla yritti käyttäytyä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija
12/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin apua teidän pitää saada. Väkivaltainen käytös yleensä pahenee.

Vierailija
13/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pientä lasta, eikä oikein tukiverkkoja. Emme voi siis jutella asiasta, paitsi ehkä illalla lasten mentyä nukkumaan. Mies oli selvästi pahoillaan, mutta aamulla yritti käyttäytyä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hyvä merkki, että mies oli pahoillaan. Todennäköisesti aamulla "näytteli" ja koittaa unohtaa epämieluisan tapahtuneen itsekin.

Ei tässä mitään eroja kannata heti viritellä mielessään, mutta älä anna ajan kulua turhaan vaan yritä jo tänään illalla puhua asiasta huutamatta ja syyllistämättä miestä. Kerro olevasi pahoillasi, että huusit hänelle, mutta että koit hänen myös tehneen väärin.

M41

Vierailija
14/15 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on viikonkin niin, ettei vastaa puhelimeen, niin miehellä on aikaa miettiä. Turvaverkko löytyy kaikilta, viimeistään turvakodista.

Vierailija
15/15 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väkivaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi