Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi on ihana.. =0)

Vierailija
20.10.2010 |

Tyttäreni (9v)on syyslomaa viettämässä mummolassa ja mummo on kuulemma opettanut hänet neulomaan tällä kertaa. Aikaisemmin mummo on opettanut virkkaamaan ketjusilmukoita ja kiinteitä silmukoita sekä pylväitäkin, kaikki ns. etuajassa siihen, mitä koulussa opettavat (ja äiti!!). Ryijymattoakin ovat tehneet yhdessä. Kuulemma neulominenkin on ihan helppoa.

Musta on aivan mahtavaa, että anoppi siirtää omat taitonsa tyttärelleni, itse olen aika käsi käsitöissä ja tuskin olisi tullut opetettua muuta kuin ketjusilmukat virkkauksesta..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kädentaidot ovat tärkeitä. Toivottavasti tyttö jaksaa ylläpitää taitojaan vielä isompanakin, koska tuosta on oikeasti hyötyä.

Olen kateellinen, koska minun anoppini ei arvosta pätkääkään käsitöitä tai mitään muutakaan itse tehtyä :(

Vierailija
2/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kiitollinen että itsellänikin on tuollainen ihana anoppi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksumpaa tekemistä lapselle kuin notkua päivät tietokoneella, pleikkarin tai telkun ääressä. Fiksu anoppi sulla, olispa mullakin.

Vierailija
4/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteen puutöissä, joten kiitos mummolle, joka näki vaivaa opettaa minut neulomaan.. =) Ylä-asteella laittoivatkin sit kysymättä käsitöitten puolelle, ja oli sit taidot hallussa. Virkata en kyllä osaa, mutta neuloa ja ompelukonetta käyttää ja vasarakin pysyy kourassa. ;)

Vierailija
5/5 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on onneksi mullakin - ainoa vika on että meillä on kolme lasta hyvin lähekkäin ja jos kaikki ovat mummulassa yhtä aikaa niin mummu on jo vähän ylityöllistetty.

Täytyykin ottaa joku kiertävä systeemi käyttöön että kaikki saavat vuorollaan olla yksin mummulassa. Mutta kun me muutkin haluamme sinne! Tappeluksihan tää menee jos ei kaikki päästä anopin passattavaksi - ja vuorollaan sitten minun äidilleni.