Mitä teistä tuli, joilla ei inssi mennyt ekalla yrityksellä läpi?
Kommentit (13)
Huono ja pelokas ajaja tuli. Isompien kaupunkien keskustoihin en autolla lähde.
En tykkää vieläkään autoilla. Mutta autoinsinöörin vaimoksi "pääsin" kuitenkin.
enkä edes pidä autolla ajamisesta. Toisaalta en sitä tarvitsekaan Helsingin keskustassa mihinkään. Ihan turhaan tuli ajettua kortti, siis tokalla yrittämällä meni ajokoe läpi.
Osasin kyllä jo inssissä hallita autoa hyvin, mutta inssi kaatui tulkinnanvaraiseen väistämisvelvollisuuteen.
Ensinnäkin, vähän pikkumaista hylätä pienen tai noh, isommankin ylinopeuden vuoksi inssiajossa ja toiseksi, lumisessa maisemassa ne oranssit postiautot ei erotu kauhean hyvin...
Musta tuli kirjoittamisen ammattilainen. En pidä vieläkään ajamisesta mm. sen takia, että olen koko ajan ajatuksissani ja ajan hyvin usein ohi risteyksistä, joista olisi pitänyt kääntyä jne.
Kuskina olen extravarovainen, eli pidän aina kunnon turvavälit ja ajelen rauhallisesti. Pelkään muiden kyydissä ihan hirveästi, kuskin ajotavasta riippumatta.
Ensinnäkin, vähän pikkumaista hylätä pienen tai noh, isommankin ylinopeuden vuoksi inssiajossa ja toiseksi, lumisessa maisemassa ne oranssit postiautot ei erotu kauhean hyvin...
itse asiassa oon uusinu kolme inssiä: henkilöauto, kuorma-auto ja moottoripyörä... :) linja-auto meni ekalla läpi ja helposti
Ajan 45 000 km vuodessa ja kaikissa keleissä ja kaikissa paikoissa ja nautin ajamisesta - usein ehkä liiankin lujaa ajan, mutta sakkoja olen saanut vain kerran ja sekin parkkisakko. Toimin esimiestehtävissä eräässä suuressa firmassa pääkaupunkiseudulla.
Tykkään ajaa autoa yhä vielä. Yksi kolari on takana, se ei ollut minun syytäni vaan liukkaan kelin ja edessäajaneen kokemattoman kuskin. Tuli äiti, joka kuljettaa lapsensakin autolla.
Mitä ihmeellistä siinä on, jos inssi ei mene ekalla läpi? :D
Inssiajossa kaikki opetuslupalaiset narautettiin systemaattisesti vähintään kerran (silloiselta lukioluokalta 5 ajoi opetusluvalla ja kaikki ajoivat 2-3 krt inssiajon) siihen maailman aikaan siinä katsastuskonttorilla. Joten minäkin pääsin vasta kolmannella kerralla läpi.
Ajan vuodessa n. 30 000 km, takana ei yhtään kolaria ja olen omasta mielestäni ihan tavallinen kuski.
...Ja aineenopettaja minusta tuli.
Tykkään ajaa autoa yhä vielä. Yksi kolari on takana, se ei ollut minun syytäni vaan liukkaan kelin ja edessäajaneen kokemattoman kuskin. Tuli äiti, joka kuljettaa lapsensakin autolla. Mitä ihmeellistä siinä on, jos inssi ei mene ekalla läpi? :D
Turvaväli on juuri siksi että ehdit regoimaan edellä ajaneeseen.
vaikka autonkin on pihassa.