Minkä ikäisenä te yli 9 ylioppilaat saitte ensimmäisen lapsenne?
Yritittekö kauan? Ja jouduitteko turvautumaan lapsettomuushoitoihin?
Entäs amiksen käyneet?
Kommentit (27)
eka lapsi kun 27 vuotta
toinen lapsi 29 vuotta, nyt olen 30. Ja takana yksi maisteritutkinto, työkokemusta pari vuotta (lasten syntymän jälkeen ollut kotiäitinä).
Esikoinen ekasta kierrosta 28-vuotiaana. Kakkosta yritettiin kaksi vuotta ja saatiin lopulta hoidoilla. Olin 33.
Heti tuli kun yritettiin. Siitä olen onnellinen ja kiitollinen. Sittemmin olen saanut vielä kaksi lasta lisää, nuorimmaisen 37-vuotiaana.
Tosin pian täytin 22. Ensi keväänä tulee ylempi korkeakoulututkinto valmiiksi.
Niin ja heti ekasta yrityksestä tärppäs.
kierto. Toka ei ehditty yrittääkään ja olin 27.
kuopuksen syntyessä 30-vuotias. Molemmat saivat alkunsa erittäin helposti.
tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyn lopettamisesta.
Vähän harmittaa se, että jätin lapsiasian niin myöhään. Lasten myötä olen huomannut olevani sittenkin 'äitityyppiä' ja haluaisin saada isomman perheen kuin mihin minulla nykytilanteessa on mahdollisuuksia.
Ei kaikki lukiossa pärjänneet opiskele sataa vuotta ja saa lapsia nelikymppisinä.
eka lapsi 26.v 3 kk yrittämisen jälkeen.
Tulin äidiksi 19-vuotiaana ja puoli vuotta sen jälkeen kirjoitin ylioppilaaksi ysin keskiarvolla.
Ihan hassu koko aloitus.
Odottaako aloittaja saavansa listaan isoja lukuja, tyyliin 30 tai jopa 40+, joista sitten vetää johtopäätöksen, että hyvä koulumenestys aiheuttaa lapsettomuutta.Voi hyvää päivää!
Itsellä esikoinen syntyi kun olin 30, olisi saanut tulla aiemminkin, mutta kesti vuosia kun mulla on pco. Enkä nyt jaksa uskoa, että opiskelu tekee munasarjoista monirakkulaisia, varsinkin kun olen kuitenkin valmistunut 22-vuotiaana ja sen jäleen ollut työelämässä.
Sain lapsen heti kun halusinkin, yliopistosta valmistumisen jälkeen eli 28-vuotiaana. Tokasta kierrosta tärppäsi.
Yritettiin kaksi vuotta, ei lapsettomuushoitoja.
Ekalla yrittämällä, kuin myös toinen lapsi yli nelikymppisenä.
En usko, että koulusivistys (tai äly) korreloi hedelmällisyyden kanssa.
Ehkäsylaastari petti, nyt kohta 24 ja toka lapsi kuukauden vanha.
tulin raskaaksi heti: "Oho, kumit loppu, no otetaan riski kun kuitenkin kohta tarkoitus ruveta kokeilemaan josko saataisiin aikaan perheenlisäystä."
keskimmäisen syntyessä olin 28v ja iltatähtösemme syntyi juuri 36v täytettyäni :)
Ja poliisina siis työskentelen.Kahden ekan lapsen jälkeen palasin töihin keskimmäisen täytettyä 3v, kuopus oli 2,5v mennessään hoitoon.
ensimmäinen ekasta kierrosta, toinen kolmannesta.
2 maisteritutkintoa ja puolikas väikkäri.
yritettiin kuukausi, ei tarvittu hoitoja. Ja amista en oo käynyt, vaan yliopiston.