Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään "downshiftaajaa"?

Vierailija
18.10.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikin tavoin rentoa elämäntapaa. Velvollisuudet tehdään, mutta muuten mennään lupsakasti lapsikeskeisesti ja nautintohakuisesti ;)

Vierailija
2/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. Päätös jäädä hoitovapaalle kunnes nuorimmainen on 3v kuuluu tähän, vaikka mulla olis kovat tulot jos olisin töissä. Ja kun palaan töihin niin aion tehdä vajaata viikkoa. Arkena ei paljon hötkyillä. Kaupassa ei käydä juuri koskaan lasten kanssa, vaan mies tuo ruuat töistä tullessaan. Viikonloppuisin ollaan paljon kotona ja isovanhemmilla ihan vaan hengataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotteluvapaalla jotta voisin viettää aikaa enemmän kouluikäisten lasteni kanssa. Tulot ei ole kummoiset, mutta aikaa on runsaasti enemmän. Kun palaan takaisin töihin aion tehdä 6-tuntista päivää ja pitää kesäloman lisäksi loppukesän palkatonta vapaata.

Vierailija
4/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asti, jos työnantajalle käy. 3 lasta ja useamman vuoden olen jo lyhennettyä tehnyt.

Vierailija
5/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa tapahtunut muutosta jo vuosia.

Vierailija
6/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei noi kromosomit tottele.

Vierailija
7/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä enää palaa normaalityöaikaan, ellei ole ihan pakko. Saas nähdä miten onnistuu, nykyinen työnantaja varmasti vaatii 8-tuntiseksi heti, kun ei enää ole oikeutta osittaiseen hoitovapaaseen. Onneksi muutama vuosi vielä on. Ehkä siihen mennessä olen jo hakeutunut ihan muihin hommiin.

Vierailija
8/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

downshiftaaja ja jatkossakin aion olla. Keikkaluontoinen työ jossa saa itse valita työaikansa sopii mulle hyvin, koko perhe voi paremmin. Muut arvot kuin materia on minulle tärkeämpiä.

Vierailija
9/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona lapsen kanssa, kunnes tämä täyttää 3v.

Vierailija
10/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokopäivätyössä ollut tasan kaksi vuotta maksimissaan pötköön. Muuten tehnyt osapäiväistä, ollut kotona lasten kanssa jne... ja koska joku idiootti kuitenkin pelmahtaa tänne kohta vinkumaan, niin tiedoksi, että en ole millään tuilla ikinä elänyt jos ei kotihoidontukea lasketa. Pienilläkin tuloilla näet pärjää.

Vierailija
11/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itsestäänselvyys, että lasten kanssa olen hoitovapaalle sen 3 vuotta. Tämän jälkeen teen osa-aikatöitä siihen saakka kunnes lasten yläkoulu loppuu. Tai sitten lopun elämän :)

Palkka ei ole suuri, mutta ei haittaa. Mulle vapaa-aika on tärkeämpää kuin vaikka iso hieno omakotitalo.

Vierailija
12/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYönkuva on free lance -luontoinen. Vapaata elämää, mutta kausiluontoinen työ ei myöskään takaa onnea jos ei ole valmis taloudelliseen epävarmuuteen. Rahankäyttöäkin tulee sitten kohtuullistaa.

downshiftaaja ja jatkossakin aion olla. Keikkaluontoinen työ jossa saa itse valita työaikansa sopii mulle hyvin, koko perhe voi paremmin. Muut arvot kuin materia on minulle tärkeämpiä.

Vierailija
13/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkäämme sitä!

=)

Vierailija
14/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

downshiftata, kun ei jaksanut olla töissä 40h/viikossa. Teen 3 pvä viikossa mammalomaan asti, ja tarkoitus palata töihin varsin pian, mutta tehdä 2 pvä/vk '12 loppuun.

En niinkään tee tätä siksi, että en jaksanut/pitänyt työstäni tai se olisi tuntunut kovin raskaalle, vaan haluan olla läsnä lapsen arjessa.

Vierailija
15/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin keväällä työpaikkaa. Palkka tippui yli 1000 e/kk, mutta en ole katunut. Työ on paljon joustavampaa, ei tarvitse tehdä ylitöitä ja myös työpaikan ilmapiiri on parempi. Monessa asiassa ollaan jouduttu säästämään, mutta itse asiassa siihen on tottunut nopeasti. Lopetettiin myös luottokortit ja ostetaan jotain ylimääräistä vain silloin, kun on rahaa. Ihanaa, kun pääsi luottokorttikierteestä yli! Muutenkin on paljon parempi olo, kun ei ole työstressiä.

Vierailija
16/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7500 euron kuukausipalkalta 5000 euron kuukausipalkalle.

Aivan ihanaa kun ei tarvitse enää stressata työn kanssa, kaikki ystävät ja tututkin ovat sanoneet että "hehkuni" on jälleen palautunut.

Tein muutoksen kun halusin olla henkisestikin läsnä iltaisin lasten kanssa enkä vain murehtia tekemättömien töiden kanssa ja vastailla työpuheluihin ja sähköposteihin 24/7.

Nautin, mutta kieltämättä välillä ketuttaa se ettei voi tehdä suurehkoja ostoksia ihan tuosta vain.

Vierailija
17/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7500 euron kuukausipalkalta 5000 euron kuukausipalkalle.

Aivan ihanaa kun ei tarvitse enää stressata työn kanssa, kaikki ystävät ja tututkin ovat sanoneet että "hehkuni" on jälleen palautunut.

Tein muutoksen kun halusin olla henkisestikin läsnä iltaisin lasten kanssa enkä vain murehtia tekemättömien töiden kanssa ja vastailla työpuheluihin ja sähköposteihin 24/7.

Nautin, mutta kieltämättä välillä ketuttaa se ettei voi tehdä suurehkoja ostoksia ihan tuosta vain.

Mun normipalkka on 2000, mulla on akateeminen koulutus ja kaksi tutkintoa. Nyt olen downshiftaamassa osa-aikatyöhön niin että palkka putoaa 1500:aan.

Ja siis SÄ et voi tehdä suuria ostoksia?

Vierailija
18/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelen, että alkaisin tekemään 6-tuntista työaikaa ensi syksynä ja tekisin sitä siihen saakka, kunnes kuopus on tokaluokkalainen (nyt 4-v.). Mutta tämä siis vasta suunnitteluasteella, tarkoitus olisi viedä asiaa töissä eteenpäin siten, että se olisi syksyllä mahdollista. Nyt sellaiset projektit päällä, etten mitenkään voisi näin tehdä.

Vierailija
19/19 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1000 eur pienemmällä palkalla tippuisin alle kolmen tonnin, mutta loppuisi tämä jatkuva oravanpyörä, stressi jne.

Olen hakenut kahta työpaikkaa ja kumpaankaan en päässyt haastatteluun. Liian hyvä cv, kova palkkatoive ja ura. "Et viihtyisi tässä. Ei meillä ole haasteita."

Olen jo todistanut pätevyyteni ja kykyni luoda uraa. Haluan pikkunäpsäkän työn, jossa on mukavasti tekemistä, mutta ei ylipitkiä stressaavia päiviä, jatkuvaa huonoa omatuntoa ja vitutusta.

Miten mä sen teen?!?!?