Kotiäiti loman tarpeessa
Täällä yksi kahden pienen lapsen kotiäiti, ja niiiiin loman tarpeessa kuin olla saattaa. Ainainen "mitä tänään syötäisiin" -miettiminen, puistossa käyminen, pöydän pyyhkiminen, vaipan vaihto, nenän niistäminen, uhmiksen kanssa vääntäminen, pukeminen, riisuminen jne jne jne puuduttaa. Aaargh!!!
Ja kyllä, minulla on osallistuva mies kyllä josta paljon apua, mutta siltikin puuduttaa. Toisaalta tiedän että valitan turhasta, mutta toisaalta olen niin kyllästynyt.
Olisipa ihanaa jos vois vaan joskus heittäytyä toimettomaksi ja katsoa että joku muu tekee ruuan, ulkoiluttaa lapset, siivoaa sotkut ja pyörittää tämän arjen.
Meillä ei oikein ole ketään jota pyytää lapsenvahdiksi, etenkin kun meillä on kaksi pientä. Isomman ehkä saisi joskus vaikka mummolaan hoitoon päiväksi, mutta mummokin on aika väsy, niin en raaski pyytää.
Tiedän että tätä tämä pikkulapsiarki on, mutta silti.
Onko muilla koskaan tämmöisiä tuntemuksia?
Kommentit (22)
Mä voin onnekseni sanoa miehelle, että viepä sinä lauantaina lapset jonnekin koko päiväksi, että saan olla yksin kotona, tai mä haluan tuona lauantaina tehdä kotona näitä ja näitä asioita, hoida sä lapset kokonaan, niin hyvin se hommansa hoitaa, kutsuu mut ruokapöytään kun on aika syödä ja pitää lapset pois mun kimpusta.
Antakaa sen miehen hoitaa hommansa isänä. Antakaa sen tehdä se niin hyvin kuin kykenee huolehtimatta siitä tekeekö se sen "oikein". Pääasia, että tekee ja te saatte sen oman hetken.
Yrittäkää kouluttaa niitä miehiä, jos eivät itsestään sellaisiin hommiin kykene.
Komppi tälle.