Millaisena pidät ihmistä, jolla ei ole mielipiteitä asioista? Tai ainakaan
Kommentit (6)
Sanoo aina ihan sama mitä ikinä siltä kysyy. Jos liittyy tekemiseen ja mä päätän sitten mitä tehdään koska sille on ihan sama, niin sitä miettii, että onkohan oikeesti.
ihan sama. Mitä sitä liikoja miettimään ja sanomaan.
Joskus joudun itse sanomaan, että "en voi kertoa perusteltua mielipidettäni tästä aiheesta, koska en ole siihen perehtynyt", mutta pidän sitä hiukan eri asiana. Näillä mielipteettömillä saattaa taustalla olla epävarmuus ja pelko siitä, ettei oma näkemys mene yksiin keskustelukumppaneiden kanssa. Omasta mielestäni pieni väittely vain virkistää, kunhan faktat ovat kunnossa ja pelkät asiat riitelevät. Hyvää argumentointia on aina ilo kuunnella, perusteettomia mielipiteitä kovaan ääneen laukovat (nämä, jotka nimittävän itseään "rehellisiksi") sen sijaan voisivat joskus kokeilla pitää suunsa kiinni.
oikein kykene ottamaan vastuuta mistään ja eipä sitä heille paljon annetakaan. Se kuitenkin aiheuttaa työkavereissa närää, mikäli kaikki saavat saman palkan, mutta nämä mielipiteettömät jäävät ikäänkuin sivuun.
kun oikeasti haluaisi tuoda esiin jonkun mielipiteen mutta kun semmosta vaan ei muodostu päähän! Mulla on asperger ja olen ajatellut sen johtuvan siitä. Tai sitten olen vaan niin tyhmä.
lypsämättä mielipidettään. Hänet on täysin turha laittaa mihinkään työryhmiin, ei vie asioita eteenpäin, ei tuo ryhmien tuotoksia meille muille nähtäviks jne. Siis kerrassaan outo lintu työyhteisössä...Mä korostan omille oppilaille, että kaikilla pitää olla mielipide, kyselylomakkeissakin kohta "ei mielipidettä" on turha!