Eroa kirkosta -hypetys alkaa jo muistuttaa uskonnollista hurmosta
Tuntuu että nyt ihmisillä on huippufiilis ja seurataan netistä kirkostaeroamislukuja kuin bb-äänestyksen tuloksia. Sitten otetaan pari bisseä, lähetetään pari tuuletusviestiä jonnekin keskustelupalstalle ja ollaan niin tiedostavia ja hyviä ihmisiä, että!
Kommentit (8)
Tuntuu että nyt ihmisillä on huippufiilis ja seurataan netistä kirkostaeroamislukuja kuin bb-äänestyksen tuloksia. Sitten otetaan pari bisseä, lähetetään pari tuuletusviestiä jonnekin keskustelupalstalle ja ollaan niin tiedostavia ja hyviä ihmisiä, että!
sekö on sinulta pois, vai?
nythän on joku hyvä syy erota kirkosta kun sitä ei ole tullut aikaisemmin tehtyä.
nämä ihmiset eivät muka ennen ole tajunneet millaisessa yhteisössä olevat mukana. Miten aikuisten silmät muka aukeaa vasta tällaisen ohjelman jälkeen.
Nyt on tulosseuranta entistäkin helpompaa
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/tanaaneronnut.html
Päivittyy automaattisesti kerran minuutissa :)
Nimenomaan, ateismikin on uskonto. Kiihkeä sellainen.
taas miljooniin uskontoihin! Minä esim. olen uskossa en-usko-joulupukkiin-uskontoon, ja en-usko-krishnaan-uskontoon, ja en-usko-zeukseen-uskontoon. Välillä on oikein pää pyörällä että mihin kaikkeen tässä onkaan uskossa.
Vihdoinkin tajunneet ettei kannata olla sellaisen organisaation jäsen, jonka oppeja ja maailmankuvaa ei kannata. Todella moni suomalainen on jäsenenä vain tottumuksesta ja koska vanhemmat kastoivat sosiaalisen paineen vuoksi.
Kirkko tulee kadottamaan suurimman osan jäsenistään jo seuraavassa 30 vuodessa.
Erosin itse jo kauan sitten.
Positiivista kehitystä, koska ei kirkko ole järkeville ihmisille, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan.
Nimenomaan, ateismikin on uskonto. Kiihkeä sellainen.
tyytyväinen siihen, että maailmasta löytyy vielä sen verran suvaitsevaisuutta, että erotaan vaikka sitten laumana instituutiosta, joka ei selvästi lähimmäisenrakkaudesta tiedä mitään.