G: Oletko eronnut kirkosta ja jos olet/ et ole, niin miksi?
En ole eronnut, koska kolmaskin poika tahtoo käydä rippikoulun. Kun se on hoidettu ensi kesänä, saatan erotakin. En tarvitse kirkon palveluksia.
Kommentit (15)
Rassaa jo nämä "kirkkoviestit" ja tämä on ainoa johon kommentoin.
Olen aina kuulunut kirkkoon enkä näe mitään syytä miksi nytkään eroaisin. Uskonnollinen en varsinaisesti ole, mutta mitäs sitten. Käynpä joskus vaikka kauneimpia joululauluja hoilottamassa kirkon tunnelmissa...
esim. lapsikastetta ei Raamattu edes tunne, eikä Raamatun mukaan eronneita saisi vihkiä uudestaan, rikolliset tulisi erottaa kirkosta, kirkko on syyllistynyt lukemattomiin sotiin ja kansanmurhiin ja kirkolla ei ole minkäänlaista sanomaa, se on vain keskiaikainen laitos jonka ohi aika on jo ajanut.
Olen uskossa enkä muutenkaan lähde mukaan mihinkään nettiaikakauden massahysteria-villityksiin ja epämääräisiin syyllistämisiin.
Siinä tarpeeksi painava syy eroamiseeni (tapahtui 8v sitten).
minut on kastettu, konfirnoitu, vihitty ja lapseni kastettu kirkossa. En ole uskovainen ja todellakin kaukana siitä, mutta kirkossa ja sen ilmapiirissä on sitä jotain.
Kirkosta eroamisesta tuli nyt joku muotijuttu ja en voi ymmärtää niitä seksuaalivähemmistojä, jotka noin helposti eroaa kirkosta. Missä on se taisteluhenki heillä, koska eroaminenhan on helppo juttu, kun se voi tehdä nykyään netissä, mutta se että jäisi kirkon jäseneksi ja näyttäisi muille, että eivät ole sen kummempia kuin muutkaan.
Itse en saanut käydä rippikoulua nuorena, koska isäni oli sitä vastaan, oli eronnut kirkosta ja vasta aikuisiällä kävin rippikoulun, jotta pääsin naimisiin.
ole eronnut, enkä aio erota.
Olen kristitty ja kirkkoon kuulun siitä huolimatta, että en ole samaa mieltä kaikesta äärilaidan edustajien (Räsänen & co) kanssa, hehän eivät edusta kirkon virallista kantaa yhtään mihinkään.
En usko enkä jäe mitään järkeä kuulua näin muodoin kirkkoon. Vanhempani ovat uskovaisia, mutta olen kasvanut vuosi vuodelta eroon siitä. On liian paljon kysymyksiä, joihin ei saa järkeviä vastauksia, on liian paljon uskonnollisten ihmisten tekoja, joita en voi hyväksyä, on liian paljon kirkon toimia, joita en voi hyväksyä.
En ole uskossa, en tarvitse kirkon palveluja, en hyväksy valtion ja kirkon yhteyttä enkä halua maksaa kirkolle veroja. Onhan noita syitä.
En ole eronnut, koska kolmaskin poika tahtoo käydä rippikoulun. Kun se on hoidettu ensi kesänä, saatan erotakin. En tarvitse kirkon palveluksia.
lapset on vielä kirkossa, saavat rippikouluiässä päättää, miten toimivat.
vaikka säännöllisesti tekisi mieli. Tällainen biseksuaali äiti kun ei tunnu kaikkien mielestä kirkkoon mahtuvan. Tietysti on niitä, joiden mielestä kaikki kukat saavat kukkia. Lapsiani ei ole kastettu - liittykööt, jos joskus haluavat. Haluan, että heillä on esim. koulussa saada tunnustuksetonta uskonnon/ uskontojen opetusta.
Yritin löytää uskoa mutta en löytänyt.
Olen uskossa ja ev.lut. seurakunta on hengellinen kotini.