Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEELP! Kumpi haalarikoko parempi, 80 vai 86 kun vauva käyttää nyt 74cm? Entä kengät??

Vierailija
16.10.2010 |

Talvihaalari hakusessa, olen ostamassa aika hinnakasta ja haluan että se riittää koko talvikaudeksi, myös kevättalvella. Vauva käyttää nyt 74 cm välikausihaalaria ja se on sopiva - ei nafti tai jättimäisen suuri vaan just hyvä ja menee kyllä vielä pitkälle syksyyn. Mutta mites se toppahaalari - riittääköhän 80cm kevättalveen saakka vai pitäiskö ottaa isompi? Kokemuksia?

Entäs kengät - mitä kokoa suosittelette, kun mittasin kävelemään opettelevan vauvan jalanpohjan 12cm.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko itse huomannut että jossain paidoissa sinulle käy koko S ja toisessa koko L.

Koot eivät ole standardeja vaan vaihtelua on todella paljon.

Poikani oli 54 cm syntyessään ja 62 cm popon paita oli heti pieni.

Kokeile !

Vierailija
2/9 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla on nyt 8kk ikäinen vauva, joka on tuon 74cm, tällä hetkellä menee 80cm ja 86cm Po.Pin välikausihaalari. Talveksi olen ostanut Molon 86cm haalarin (normaalia tai pienehköä mitoitusta) ja Name itin 80cm haalarin.

Kengät lienee 21:t hyvät. Meillä on nyt ollut 19 kokoiset syyskengät vähän niinkuin lähinnä koristeena jalassa. Että voipi olla tuo 20 tai 21 sopiva.

Minkäikäinen lapsesi on? 1vuotiaana ei enää kasva ihan sitä vauvatahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

86 on aika iso ja voi haitata liikkumista.

12,5cm vastaa kokoa 20 joten kengät olisi varmaan paras ostaa kokoa 21.

Vierailija
4/9 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla on nyt 8kk ikäinen vauva, joka on tuon 74cm, tällä hetkellä menee 80cm ja 86cm Po.Pin välikausihaalari. Talveksi olen ostanut Molon 86cm haalarin (normaalia tai pienehköä mitoitusta) ja Name itin 80cm haalarin. Kengät lienee 21:t hyvät. Meillä on nyt ollut 19 kokoiset syyskengät vähän niinkuin lähinnä koristeena jalassa. Että voipi olla tuo 20 tai 21 sopiva. Minkäikäinen lapsesi on? 1vuotiaana ei enää kasva ihan sitä vauvatahtia.

Vierailija
5/9 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo molokids on vähän naftimpaa joten siksi meillä on se 86senttisenä.

t. kolmonen

Vierailija
6/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvunopeudesta riippuu, kannattaako sun ostaa 74 vai 80cm, jos kyse reilusta haalarista kuten Reima. Jos kyse naftista, niin 80 tai 86 voi olla OK.

Reiman haalarit on esim mitoitettu niin, että koko 74 menee pituudesta 74 aina seuraavaan kokoon saakka.

Mun vauva 8kk on nyt 69cm ja ostin 74-senttisen reimatecin, se on vielä todella suuri. Odotan vauvan kuitenkin olevan 75cm pitkä vuoden iässä eli helmikuussa, hän on kasvanut omalla käyrällään ja tuskin pituuskasvu nyt merkittävästi kiihtyy. Jos sun vauva on nopea kasvaja, niin voihan hän hyvinkin olla yli 80-senttiä talven puolivälissä.

Vierailija
7/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

86cm on noin puolitoistavuotiaan mitoitus ja ulkohaalarit ovat lähes poikkeuksetta reilummalla mitoituksella kuin esim. jotkut bodyt.... Menee taatusti kevättalvella eikä haittaa liikkumista. Seuraavaksi talveksi joudut joka tapauksessa hommaamaan uuden....terv. Mamma, joka joskus sortui turhaan kasvunvaraan....

Vierailija
8/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ostanut hänelle vain toppatöppöset täksi talveksi. Ei hän ulkona kylmässä maassa tykkää oikein olla.

Tietty vauvan leveys vaikuttaa myös tuohon kokoon, meillä on käytössä esim Name Itin sisävaatteissa koko 2-4kk... Ja Elle/Cupcake menee 6kk vaatteet. Toisaalta osa ranskalaisista on vuoden vanhan koossa.

Vierailija
9/9 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 20 kokoset vikingin goret.Tosin talvikengät aijon ostaa 21 tai 22. Mutta kenkäkaupasta selviää mikä koko on oikea kun sinne menet.