Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte vauvan kanssa, joka valvoo kaiket yöt?

Vierailija
16.10.2010 |

Meidän 3 viikkoinen nukkuu päivit ja valvoo yöt. Olemme yrittäneet kaikkemme, että rymi alkaisi edes pikkuhiljaa muuttua normaalimmaksi, mutta ei. Nukkuu siis päivisin jopa 4 tunnin unia, herää syömään ja vaipanvaihtoon ja simahtaa uudelleen useammaksi tunniksi. Öisin nukkuu vajaan tunnin pätkiä, kitisee koko ajan unissaankin, valvoo ylensä aina tunnin uniensa välissä, ei tunnu edes väsyvän yöllä imetyksen jälkeen. Olen kokeillut antaa imetyksen jälkeen korvikettakin hieman, että tulisi kenties kylläisemmäksi. Ei ole auittanut, herää jälleen tunnin kuluttua. Viime aamuyönä valvoi pukeen 2 tuntia. Ei auttanut laittaa makuulleen omaan eikä meidän sänkyyn, kitinäähän siitä syntyi. Halusi olla vain sylissä.

Olen aivan poikki. Olen yrittänyt nukkua päivisin päikkäreitä, mutta en millään meinaa väsyneenäkään osata sitä jaloa taitoa.

Päivisin pidämme valoja päällä ja puhumme normaalilla äänellä + tv päällä vauvan nukkuessakin. Yöllä on hiljaista ja valot pois päältä. Saimme nämä neuvolasta ohjeeksi, että vauva alkaisi tunnistaa päivän ja yön eron. Mutta eipä tunnu olevan vaikutusta..

Pitäisikö vauva herättää vaan julmasti uniltaan alkuillasta ja pitää hereillä, jotta olisi yöllä väsyneempi ja nukkuisi silloin?

Onko kenelläkän ollut vastaavaa tilannetta, joka olisi jollain konstilla korjaantunut?

Kiitos avusta!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän esikoinen valvoi (ja huusi) kaikki yöt. Siinä vaiheessa kun Huomenta Suomen lähetys alkoi tiesi, että kohta pääsee nukkumaan... Sitä vaan jotenkin jaksoi, aina päivän kerrallaan. 10 vuodne päästä sinäkin kerrot kokemustasi jollekin toiselle täällä palstalla :) tsemppiä! yritä löytää jostakin aikaa itsellesi, ihan vaan hetkisiäkin, jaksat paremmin. Ja muista: aikansa kutakin.

Vierailija
2/4 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä auttanaut mikään herättely tai valojen päällä pitäminen, öisin oli pimeetä ja hiljasta, mutta poika huusi silti kaksi kolme tuntia putkeen, mitään lääketieteellistä syytä ei löydetty ja lääkäri lohdutteli että kyllä se rytmi kääntyy aikanaan ja niinhän se käänty ku poika laitettiin omaan huoneeseen 8kk ikäsenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta edes vertaistukea. Meidän vauva ei nukkunut alle 6 kk yhtään yli 30 min pätkää, ei yöllä ei päivällä. Ei siis myöskään nukahtanut saman tien imetykseen, vaan valvoi vähintään tunnin joka välissä, päivällä hymyillen ja yöllä huutaen. Eli meillä kannettiin vauvaa yöllä vuoroissa (mies siis hoiti yhden kahden tunnin pätkän yöstä vaikka kävikin töissä). MUTTA lapsesta tuli maailman paras nukkuja n. 9kk iässä (siis kaikki yöt läpeensä 11 h).

Korjaantuu siis itsestään, mutta ehdottomasti valvottaisin illalla. Neuvona siis ainoastaan, että jos mahdollista niin nuku itse päivisin ja koita pitää vauva hereillä esim. 19-22 välinen aika.

Vierailija
4/4 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva valvoi yöt nukkui päivät ekat viikot. Yksi tyhmyys mitä tein oli, että pidin öisin valot pois ja oltiin ihan hissukseen ja en edes syönyt. Olisi ainakin pitänyt tankata kunnon ateriat yöllä. Päivällä sitten nukuttiin ja omat ruokamäärät jäi liian niukiksi, olin aivan uuvahtanut.

Meillä rytmi kääntyi kertalaakista kun päivällä oli neuvola eli pakolla piti olla liikkeellä ja valveilla pienenkin. Nukkui sitten seuraavan yön (pätkittäin mutta siltikin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi