Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa nykyinen taloyhtiö ja pitkät työmatkat, aso-asuminen Helsingissä houkuttaa...

Vierailija
16.10.2010 |

Muutettiin pari vuotta sitten ns. kehyskuntaan rivitaloyhtiöön, joka on osoittautunut todella rasittavaksi. Riitoja piisaa, remontteja ei saada päätettyä ym. Lisäksi pitkät työmatkat ovat alkaneet rassata. Onneksi sentään päästään julkisilla Helsinkiin eli kahta autoa ei sentään joduttu hankkimaan, mutta varsinkin viime talvena työmatkaliikenne myöhästeli jatkuvasti.

On alkanut houkuttaa entiselle alueellemme Helsingissä rakennettava aso-rivari. Pääsisi uuteen, ei remonttihuolia, sijoitusasunnoksi voisi jossain vaiheessa harkita jotain yksiötä, työmatkat taittuisivat talvea lukuunottamatta vaikka polkupyörällä jne. Onko järkeä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppiä tosta vaan napata, ainakaan parhaimmilta paikoilta.

Vierailija
2/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nappaisin ASO-kämpän välittömästi, jos vaan sellaisen saisin. Taloudellisestikin se tuntuu olevan täällä pääkaupunkiseudulla edullisinta, jos omistusasuntoon ottaa mukaan normaalin korkotason ja remonttikulut.

Me ei vaan ASO-kämppää valitettavasti saada, joten asustellaan nyt kivassa vuokra-asunnossa.

Vierailija
4/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat jonossa vuosikausia. Itse olen ollut vasta vuoden. Etsin asuntoa Helsingista muutaman kilometrin säteellä keskustasta :D , joten toivoton homma omalla kohdallani. Onneksi kuitenkin asun haluamallani alueella, tosi vakuutusyhiön asunnossa.

Vierailija
5/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö ette saa asoa?

Itse nappaisin ASO-kämpän välittömästi, jos vaan sellaisen saisin. Taloudellisestikin se tuntuu olevan täällä pääkaupunkiseudulla edullisinta, jos omistusasuntoon ottaa mukaan normaalin korkotason ja remonttikulut.

Me ei vaan ASO-kämppää valitettavasti saada, joten asustellaan nyt kivassa vuokra-asunnossa.

Vierailija
6/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaan taas peräkanaa ;-D

Kirjoittelimme tässä joku aikaa sitten porkkanoista. Miten ne muuten jaksavat?

Oletko saanut säilöön?

t. 5 (silloin muistaakseni 5/6)

Vierailija
7/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei kai silti voi olla varma, että haluamansa kämpän saa.

ap

Vierailija
8/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus saada.

Tosin haluttuihin kohteisiin ei sekään aina riitä, meillä oli nro 4xxx ja saimme haluamamme asunnon vain siksi että pari edellistä eivät sitä halunneetkaan, heillä siis oli pienemmät nrot.

Vierailija
9/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä että en haluaisi lopunikääni vuokralla asua. Kyllä ne ongelmat sitten aikanaan niihinkin asuntoihin tulee. Omaisuus on aina omaisuutta ja omaa varallisuutta. Vaikka teillä oliskin se "sijoitusasunto".

Mutta kyllä ehkä harkitsisin muuttamista jos kovasti rassaa.

Niin ja itselläni on myös yli 10v. vanha numero ja pakkoraossa hain aso-kämppää tossa pari vuotta sitten. Yllätys oli suuri kun ei sillä niin vaan saanut asuntoa. Tarjouksia tuli kyllä mutta asunto meni aina sivu suun...

Tsemppiä teille.

Vierailija
10/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mahdollisuus saada.

Tosin haluttuihin kohteisiin ei sekään aina riitä, meillä oli nro 4xxx ja saimme haluamamme asunnon vain siksi että pari edellistä eivät sitä halunneetkaan, heillä siis oli pienemmät nrot.

Vierailija
11/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarin, tosin en hakemaani asuntoa tästä, vaan hiukan pienemmän, ja pienemmän pihan. Ja mä olen taloyhtiön innokkain puutarhuri:-). Mutta tyytyväinen olen.

Vierailija
12/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä vuokra- ja asoasunnoissakin riidellään naapureiden kesken.

Ja ihan objektiivinen tosiasia on, että asossa asuminen on pitkällä tähtäimellä kallista, jopa kalleinta. Ensin maksat sen osuuden, jonka arvo ei nouse kuin himppa iflaatiotarkistuksen verran. Ja päälle maksat vastiketta, joka on samansuuruinen kuin monissa vuokra-asunnoissa.

Omistusasumisessa taas joudut sijoittamaan pääomaa, mutta kun se asuntolaina on maksettu, asuminen on huimasti halvinta.

Mutta kuten sanoin, eiköhän se ole yksilöllinen tykkäämisjuttu, joka ratkaisee.

Vierailija
13/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varallisuutemme estää tuon ASO-kämpän saamisen.

Olen miettinyt jo vakaasti, että jos tulis kiva ASO-kämppä, että antaisinko rahani vaikka äidille lainaan ;-) Heh, ei musta kyllä varmaan moiseen huijaukseen ole.

Vierailija
14/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me laskettiin että 35 vuoden jälkeen omistusasunto tulisi meille edullisemmaksi. Se on aika paljon, kun ikää on jo 40 v. Ja se korotus on sidottu rakennuskustannusindeksiin, ei yleiseen inflaatioon. Ihan vain tarkentaakseni.

Vierailija
15/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, heikosti voi haaraporkkanat varmaan - en ole uskaltanut edes kurkata parvekkeelle, että miksi ne ovat jäätyneet. Mies sairastui ensin pahasti ja sitten minä ja porkkanabisnes vähän jäi. Ollaan sentään syöty niitä nyt suoriltaan ja ai kun ovatkin olleet hyviä. Miten ihmeessä ne niin paljon maukkaampia ovat kuin kaupasta tänä vuonna ostetut kitkerät porkkanat?

Suppikset on sentään iloisesti pakkasessa!

Vierailija
16/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aso on huomattavsti vuokramarkkinoita edulllisempi.

Vierailija
17/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään ei voi itse vaikuttaa. Ketään ei kiinnosta talon tai asunnon kunto. Isännöitsijä ei tee millekään mitään. Toki on edullisempaa kuin vuokralla, mutta aso-vuokrat on ainakin meillä nousseet ihan hillittömästi viime vuosina. Kuulemma peruste on nousseet huoltokustannukset, mitä en usko. Mitään papereita emme saa nähtäväksi vaikka omistamme osan yhtiöstä. Tuntuu olevan, että uusien asojen rakentaminen maksatetaan tasaisesti kaikilla asukkailla, vaikka näin ei saisi olla.

Ihan pähkähullu järjestelmä. Missään muualla kuin Suomessa tällainen ei ole mahdollista.

Vierailija
18/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika pieni aso-numero, että pääsisi tuollalailla vain valitsemaan itselleen sopivan vapaan kohteen. Veikkaisin, että jostain ainakin reilun viiden vuoden takaa olevalla numerolla alkaisi olemaan jotain mahdollisuuksia.

Varsinkin tuollaiset uudet kohteet hyvällä alueella on haluttuja!

Vierailija
19/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin tää oli vuonna 2002, mutta sain uudiskohteesta asunnon. Alue oli vasta rakenteilla, siitä tuli myöhemmin "haluttu". Numeron hakemisesta papereiden allekirjoittamiseen meni alle 6 kk.

Vierailija
20/22 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla 5/6 on muuten se asonumero? Meillä on 117 xxx. Eli ehkä tuo alkuperäinen 4 xxx menee esim meidän ohi ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän