Karppaavat perheet!
Kuinka uskallatte antaa lastennekin syödä karppaajan ruokavaliolla?
Kommentit (10)
Tottakai lapset syö myös terveellisesti, kuten mekin. Miksi antaisin lapselle jotain, jonka tiedän vaaralliseksi terveydelle esim. pastat sun muut?
Meidän karppiruokavalio on niin terveellinen verrattuna "normaaliin ruokavalioon", että siitä ei voi olla mitään haittaa kenellekään. :)
Lähinnä noita sydän- ja verisuonitauteja ajattelin.
Ja minä en usko siihen, että eläinrasvat ja sydän- ja verisuonitaudit liittyvät mitenkään toisiinsa.
Esikoisen paino lähtee käsistä heti, jos ruokavalioon sisältyy leipää tai perunaa enemmän kuin koulun pakolliset, vaikka ruokavalio on muuten "terveellinen". Ja ovathan nuo kaikki paljon tasaisempiakin karppiruualla, samoin koululaisten koulumenestyksestä voi päätellä suoraan, onko kotona yritetty noudattaa virallisterveellistä vai vähähiilarista.
Ja minä en usko siihen, että eläinrasvat ja sydän- ja verisuonitaudit liittyvät mitenkään toisiinsa.
sinä aikana itse käynyt säännöllisesti mittauttamassa kolesterolit, verenpaineet jne ja kaikki arvot vain parantuneet, niin vaikea sitä on kuvitella eläinrasvojen lapsilleni sen pahempaa tekevän.
Sain muuten sydämeni ikä -testissä tulokseksi 23, oikea ikäni 39 vuotta. :)
Omalle lapselleni aloitettiin maanantaina ketogeeninen, modifioitu atkinsin dieetti epilepsian hoitoon. Lapselle tehtiin todella tarkat tutkimukset ennen dieettiin ryhtymistä mm. ekg, luustontiheysmittaus, erilaisia labroja.
Nyt on menossa dieetin neljäs päivä lapsi ei todellakaan voi hyvin. Ketoosi on hyvin päällä ollut jo eillisaamusta (3,5-4,5), mutta verensokerit laskee koko ajan aivan liian alas. Lapsi on dieetin ajan tarkassa lääkärin ja ravitsemusterapeutin valvonnossa.
Atkinsin induktio ketooseineen ei ole ainoa vaihtoehto.. :)
Esikoisella on hahmotushäiriö ja oppimisvaikeuksia. Kun siirryimme karppiruokavalioon, alkoi koulumenestys parantua huomattavasti. Kevään todistuksessa oli monta numeroa noussut.