Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta lihavuus ei ole pelkästään yksityisasia

Vierailija
14.10.2010 |

kansantaloudellisesti kuitenkin lihavuuden lisääntyminen aihetuttaa sairauskuluja, joita kaikki sitten maksaa. Samoin kuin alkoholin väärinkäyttökään ei ole. Huumeista nyt puhumattakaan. Yhteiskunnan varoin pitäisi ennaltaehkäistä ja parantaa ihmisiä näistä ongelmista entistä pontevammin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka ihmisä kuinka neuvotaan ja toitotetaan terveellisestä ruokavaliosta niin ihmiset silti lihoo... jossain on siis vikaa!

Suositukset ovat siis vääriä.

En usko etteikö kaikki lihavat halua laihtua jos se olisi helppoa.

Vierailija
2/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne kuitenkaan mitään hyviä veronmaksajia ole. Kuluttavat enemmän kuin tuottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansantaloudellisesti kuitenkin lihavuuden lisääntyminen aihetuttaa sairauskuluja, joita kaikki sitten maksaa. Samoin kuin alkoholin väärinkäyttökään ei ole. Huumeista nyt puhumattakaan. Yhteiskunnan varoin pitäisi ennaltaehkäistä ja parantaa ihmisiä näistä ongelmista entistä pontevammin.

aiheuttavat myös seuraavat riskiryhmät: tupakoitsijat, päiväkoti- ja koululapset (tartuttavat toisiaan ja sairastavat), kaukomatkaajat (tuovat eksoottisia pöpöjä ympäri maailmaa), huippu-urheilijat (loukkaantuvat tuon tuosta), huonosti syövät (vaarantavat terveytensä puutteellisella ruokavaliolla), , liian vähän liikkuvat (ramppaavat lääkärillä erilaisten kolotusten kanssa), erilaisia vaarallisia lajeja harrastavat (ratsastus, moottoripyöräily, lumilautailu, skeittaus jne)...

Jatkakaa listaa!

Vierailija
4/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sipsit ja muut pitäisi lailla kieltää, tai niin kova vero että niiden käyttö vähenee. Miettikääpä, miten paljon viinan ja tupakan hinnassa on veroja.

Vierailija
5/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justjoo, kaikki lihavat vaan saunan taakse...

Siis, kyllä ennaltaehkäisy ja neuvonta ym. on tarpeen, mutta lihavien mollaamisesta ei ole mitään hyötyä. terv yks läski

Vierailija
6/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkavakuutuksesta tuontipöpöjen hoito. Päiväkodista ja koulusta on kyllä enenmmän taloudellista hyötyä kuin haittaa.

Vierailija
7/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, kyllä ennaltaehkäisy ja neuvonta ym. on tarpeen, mutta lihavien mollaamisesta ei ole mitään hyötyä. terv yks läski

varmasti et olis sinäkään yhtä lihava, jos hampurilaiset, pizzat ja kaikki kaloripitoinen tuoka olis laillla kiellettyjä tai jos ne maksaisivat 5 kertaisesti. Tupakointikin on vähentynyt sitä mukaa kun sen käyttöä on rajoitettu.

Vierailija
8/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluun tepsisivät pakolliset vakuutukset, kuten liikenteessäkin on matkavakuutuksesta tuontipöpöjen hoito. Päiväkodista ja koulusta on kyllä enenmmän taloudellista hyötyä kuin haittaa.

pääsisivät vain tiukan seulan läpi menevät ihmiset? Ei saa olla läski, ei saa käyttä päihteitä, ei saa urheilla liikaa jne.

Vierailija
9/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on niin näkyvä asia, että se ei todellakaan ole yksityisasia. Siihen voi ja pitääkin puuttua. Jos ihminen ei suostu laihduttamaan , tai ei laihdu, edessä on paljon kaikenalaista mitä me hoikat ja kunnolliset joudumme veromarkoin kustamantamaan, se on pois jostain toisesta sektorista. Siksipä kaikki ylipainoiset, jotka vielä 5 vuoden laihdutusyrityskuurisession jälkeen ovat huomattavan ylipainoisia (joku raja, esim. BMI 35 tai voimakas keskivartalo-obesiteetti) , voisi laittaa "montun reuanalle ja ampua" tai ainakin lähettää selviytyijien tapaan jonnekin eristäytyneelle saarelle.

Myös masennus ja kaikki mielenterveyden sairaudet ovat yhteiskunnan pussia rasittavaa, sama kohtalo heillekin.

Mutta pitäisi myös puuttua tupakointiin, alkoholin käyttöön ja makseisten syöntiin vaikka henkilö olisikin normaalipainoinen.

"montun reunalle" kuuluu myös ilkeämieliset, katkeroituneet ihmiset, jotka kyttäävät muitten tekemisiä ja arostelevat muiden elämäntapaa - he myrkyttävät toiminnallaan paitsi omat lapsensa myös muut ihmiset läheltään

ja lapset, jotka ovat kiusaajia / koulukiusaajia, sillä heistä tulee aikuisena työpaikkakiusaajia ja mieti niitä sairasuspoissaolokuluja ja pahoinvoinnin kertautumista

myös ihmiset jotka ovat ihan täynnä itseään "minun tapani elää on paras ja oikea, minä olen kauniimpi ja hoikempi kuin naapurin ämmä " jne, sinne "montun reunalle" poistettavien joukkoon vaan

ja rumat, ehdottomasti rumat ihmiset, sillä he ovat estetiikon silmään suuri ja ruma roska..

ja niin saamme tähän armaaseen suomen maahan paitsi kauniita, hoikkia, itsestään hyvin huolehtivia psyykeltään terveitä ihmisiä jotka jaksavat empaattisesti ja suurella (terveellä!) sydämellään rakastaa itseään ja toisia jalostamaan kansakuntamme kohti parempaa, terveempää, kauniimpaa tulevaisuutta

!!!!!!

Vierailija
10/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylipainoiset ja tyhmät saunan taakse ( ap mukaan lukien)

Vierailija
11/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän tyylisiä aloituksia on ollut useampia, joissa lihavia mollataan.

Vierailija
12/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on niin näkyvä asia, että se ei todellakaan ole yksityisasia. Siihen voi ja pitääkin puuttua. Jos ihminen ei suostu laihduttamaan , tai ei laihdu, edessä on paljon kaikenalaista mitä me hoikat ja kunnolliset joudumme veromarkoin kustamantamaan, se on pois jostain toisesta sektorista. Siksipä kaikki ylipainoiset, jotka vielä 5 vuoden laihdutusyrityskuurisession jälkeen ovat huomattavan ylipainoisia (joku raja, esim. BMI 35 tai voimakas keskivartalo-obesiteetti) , voisi laittaa "montun reuanalle ja ampua" tai ainakin lähettää selviytyijien tapaan jonnekin eristäytyneelle saarelle.

Vierailija
13/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka, ja kaunis, ja tyhmät kiusas mua koulussa. Minut on todettu keskitasoa älykkäämmäksi. Kasvoin paitsi kauniiksi edelleen hoikkana pysytellen, kypsyin myös empattiiseksi, laaja-alaisesti erilaisia näkemyksiä hyväksyväksi, ymmärtäväksi lämminsydämiseksi aikuiseksi, joka jaksaa nähdä aina muissa ihmisissä -kuten itsessänikin - vain hyvää ja kaunista ja täten lapsenikin, nuo älykkäät, hoikat sopusuhtaiset ja nätit tuleviaiduusen airuet, kasvatan. Ja nyt saan jakaa oppini ja näkemykseni teillekin, hallelujaa ja aamen.

terveisin nro 10, siis täysi kymppi !

Vierailija
14/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti et olis sinäkään yhtä lihava, jos hampurilaiset, pizzat ja kaikki kaloripitoinen tuoka olis laillla kiellettyjä tai jos ne maksaisivat 5 kertaisesti. Tupakointikin on vähentynyt sitä mukaa kun sen käyttöä on rajoitettu.

ja taas siis luullaan että lihavuuden takana on pelkästään just noi hampparit ja pizzat,karkit ja sipsit. terv.läski joka syö pizzaa tai hamppari n.1-2 kertaa vuodessa :P

Vierailija
15/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan tainnut kuulla sellaisesta asiasta, kuin että lihas painaa enemmän kuin läski ja meitä treenaavia ihmisiä on olemassa. Kannattaisiko luopua johonkin vaakaan tai muuhun lukuun tuijottamisesta?

Vierailija
16/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkäpä lihavuutta voisi ennaltaehkäistä myös tarjoamalla jonkinlaista terapiaa? Ystäväni on iso, kokoa 58-60. Hän kyllä tietää miten pitäisi syödä ja mikä on terveydelle vaaraksi, lapsensa ovat hoikkia ja syövät kunnolla. Ongelma ystävälläni onkin lähinnä ahmiminen, joka johtuu psykologisista syistä. Aina kun ahdistus ja stressi nostaa päätään, rupeaa syöminen josta hän saa hyvänolontunteen.

EHkä pitäisi mieluummin tarjota yksi ennaltaehkäisevä terapia/ylipainoinen, kuin loppuelämän kestävät insuliinihoidot, jalkahoidot, sydänlääkkeet, verenpainelääkkeet, tekonivelet ja niin edelleen.

Vierailija
17/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin minä olen kaunis, laiha ja paras. Olen ylitse muiden! Muut vaan saunan taakse tai montun reunalle, varsinkin sellaiset jotka eivät ole täydellisiä. Hohhoi...

Vierailija
18/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin minä olen kaunis, laiha ja paras. Olen ylitse muiden! Muut vaan saunan taakse tai montun reunalle, varsinkin sellaiset jotka eivät ole täydellisiä. Hohhoi...

muutamat sosiopaatit, jotka täällä pyörivät. Inhottavia sanoja, mutta ei niistä kannata itseensä ottaa. Onhan se nyt noloa kehuskella itseään jossain nettifoorumilla, en mä ainakaan voi olla ajattelematta, että jotain vikaa täytyy ihmisessä olla, joilla on niin kova itsekehu päällä.

Vierailija
19/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamat sosiopaatit, jotka täällä pyörivät. Inhottavia sanoja, mutta ei niistä kannata itseensä ottaa. Onhan se nyt noloa kehuskella itseään jossain nettifoorumilla, en mä ainakaan voi olla ajattelematta, että jotain vikaa täytyy ihmisessä olla, joilla on niin kova itsekehu päällä.

Jotka ottaa ihan kaiken kirjaimellisen tosissaan, koko aloitus on provoilua ja kun siihen vastataan samalla mitalla, yliampuen ja provoten, av-mammat just nyt lukee kaiken kuten on kirjoitettu.

10

Vierailija
20/30 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti kalliimmiksi kansantaloudelle tulevat satavuotiaiksi sitkistelevät laiheliinit, joiden osteoporoosin syömiä luita ja niveliä paikkaillaan, kaiheja leikataan, syöpiä, sydänvaivoja ja muita vanhojen väistämättömiä vaivoja hoidetaan jopa vuosikymmeniä.

Voisipa sillekin antaa vielä hintalapun, mitä nämä terveysnatsit ovat aiheuttaneet kanssaihmisilleen ruikuttamalla kärsä solmussa vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen milloin mistäkin perusnegatiivisen asenteensa takia.