Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne laskettelemaan 4 vuotiaan kanssa talvilomalla?

Vierailija
19.09.2010 |

Eli tarkoitus olisi lähteä kahdestaan, (olen yh) talvella 4 vuotta täyttävän kanssa laskettelemaan. Osaa lasketella, kun on lasketellut jo kaksi talvea. Mutta siis pitäisi kuitenkin olla suhteellisen loivia rinteitä, sinisiä rinteitä. Alpeille vai Suomeen jonnekin?

Alpeilla olisi kunnon lastenalueet ja loivat rinteen ym. Mutta ulkomaille taas en mielelläni lähde kahdestaan lapsen kanssa. Olisiko joku kohde Suomessa vastaava? Asumme Helsingissä ja täällä ainakin Serenassa on aika jyrkät rinteet? Mites Ruka, Vuokatti ym?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa on korkea täyttömäki. sinne laskettelemaan. vitun snobi

Vierailija
2/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyneet montakin kertaa ulkomailla, mutta kahdestaan pienen lapsen kanssa en ulkomaille halua lähetä ihan jo senkin vuoksi että jos jostain syystä loukkaantuisin tai sairastuisin niin ettten pystyisi lapsestani huolehtimaan, joutuisi hän täysin tuntemattomien vierasta kieltä puhuvien armoille.

Hinta on täysin sama matkustipa lapsen kanssa Alpeille tai Lappiin, sen tiedän, mutta kun nyt ei ole toista aikuista mukaan matkalle lähtemään niin joudumme tyytymään Lappiin.

Alpeille mennään sitten kun lapsikin osaa jo englantia ja pärjää jonkun verren itsekseenkin ellei sitten sitä ennen löydy kivaa lasketteluseuraa meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku Messilä, Meri-Teijo tms olis ihan riittävät.

Vierailija
4/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienen kanssa en lähtis liian pitkälle vastaavaan lomaan, joku Messilä, Meri-Teijo tms olis ihan riittävät.

Matkustamisen vuoksi? Tarkoitus mennä lentäen ja siitä bussilla tai taksilla, joten ei paljon pidempi matka kuin Messilään, mutta pidemmät rinteet.

Vierailija
5/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläksellä hyvät rinteet myös pienille nappuloille. Lisäksi tarjoavat lastenhoitoa, eli jos haluat itse laskea pidempään / vauhdikkaamin kuin 4 v jaksaa/pystyy niin tämä ehdoton plussa Ylläksen suhteen.

Vierailija
6/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin katsoa Ylläksen sivuja. Siitä on jo 15 vuotta kun olen itse käynyt Ylläksellä. Kun ennen lasta tuli käytyä kaveriporukassa lähinnä Alpeilla.

Vierailija
7/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tykätty lasten kanssa myös Rukasta.

Vierailija
8/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä haluaisi Lapissa enää lasketellakaan, mutta aikoinaan tuli käytyä sekä Ylläksellä että Rukalla ja mielestäni kyllä Ylläs on ainoa menemisen arvoinen paikka. Rukan rinteet on surkean lyhyet ja koko päivä menee hississä.

Vierailija
9/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh ja reissaan paljon ulkomailla alle kouluikäisen lapseni kanssa, ei se mikään ongelma ole.

Olemme olleet rantalomilla, alppilomilla, kaupunkilomilla. Jos kuitenkin pääsyt alppeihin (tätä suosittelen) niin mieti ensin kielialue (saksa, ranska, italia) ja maa mihin haluat (esim. mitä kieltä osaat parhaiten). Sitten alat valitsemaan kohdetta: lyhyt matka lentokentältä, rinneprofiili helpohko (kannattaa valita sellainen kohde, jossa pystyy laskemaan eri puolilla aluetta eli helppoja rinteitä on useammassa paikassa ja niidenkin avulla pystyy siirtymään paikasta toiseen). Lapsen kanssa suosisin myös kohdetta, jossa pääsee lyhyellä kävelyllä hissille ja rinteisiin (skibussit ovat hankalia pienen lapsen kanssa kaksin - ovat usein ruuhkaisia ja kun aikuinen kantaa molempien suksia niin on vaikeampaa auttaa lasta, joka luultavimmin joutuu seisomaan täpötäydessä bussissa).

Sveitsissä ja Itävallassa on paljon kelkkareittejä, joita on kiva laskea laskettelun vastapainoksi - 4v ei jaksa olla koko päivää rinteessä. Kelkkareiteistä tosin kannattaa varmistaa etukäteen, että soveltuvat lapsille, ne hurjimmat ovat todella hurjia...

Jos kuitenkin päädyt suomeen niin ruka ja levi ovat lapsiystävällisiä paikkoja, ylläksellä emme ole (vielä) käyneet.

Vierailija
10/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa harkita myös hiihtokoulua, alpeilla on lapsille todella toimiva hiihtokoulusysteemi ja ummikkokin pärjää siellä hyvin.

Itse olen tehnyt niin, että lapsi on ollut aamupäivällä hiihtokouluryhmän kanssa (ja on tykännyt todella), itse olen sen ajan laskenut kunnolla. Iltapäivän olemme lasketelleet leppoisasti yhdessä.

Vierailija
11/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa on korkea täyttömäki. sinne laskettelemaan. vitun snobi

Vierailija
12/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinteissä runsaasti valinnanvaraa, lyhyt matka Suomesta,hitataso edullisempi kuin Lapissa.

Vierailija
13/13 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento Geneveen, sitten vaan valitset jonkun hiihtokeskuksen. Esim. Portes du Soleil ja siellä Avoriaz on ihan super-loistava aloittelijalle. Sveitsin puolella Villars on kiva. Ja on noin sata muutakin paikkaa.

Lennot maksaa AirBalticilla tai KLM:lla n. 150-200e edestakaisin. Samaan hintaan lennät sinne pohjoiseen Suomeenkin. Ei siis juurikaan hintaeroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme