Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos eroan kirkosta, olenko silti vielä virallinen kummi kummilapsilleni?

Vierailija
14.10.2010 |

Vaikuttaako kirkosta eroaminen asiaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enää kummi seurakunnan mielestä, jos eroat kirkosta. Vanhemmat voivat käsittääkseni tuossa tapauksessa valita toisen kummin tilallesi.

Vierailija
2/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enää kummi, tosin käytännössä kai voitte yhdessä sopia olevasi edelleen "kummi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä käsitys minulla kuitenkin oli, mutta en ole sitä seurakunnasta varmistanut.

ole enää kummi seurakunnan mielestä, jos eroat kirkosta. Vanhemmat voivat käsittääkseni tuossa tapauksessa valita toisen kummin tilallesi.

Vierailija
4/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mun ja kummilapsen vanhempien välinen asia, jos heidän mielestään saan edelleen olla kummi niin sitten olen.

Sitäpaitsi nykyaikana kummi harvemmin muutenkaan antaa lapselle kristillistä kasvatusta. Toimenkuvani on siis edelleen olla kummilapsen aikuinen ystävä.

Vierailija
5/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, miten uskovaisia kummilapsesi vanhemmat ovat. Itse olen edelleen siskonlapseni "kummi", vaikken enää kuulukaan kirkkoon. He eivät tosin ole mitään uskovaisia, enkä ole ollut lapselle mikään "hengellinen tuki", vaan ihan perus muistaja ja huvipuistoonviejä -kummi. Eräs ystäväni liittyi takaisin kirkkoon päästäkseen kummiksi miehensä siskon lapselle ja erosi kirkosta taas seuraavana arkipäivänä...

Vierailija
6/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on joku tietty aika, jonka sisällä ei saa erota uudestaan. Oisko jopa puol vuotta.

Eräs ystäväni liittyi takaisin kirkkoon päästäkseen kummiksi miehensä siskon lapselle ja erosi kirkosta taas seuraavana arkipäivänä...

Vierailija
7/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mahdollista. kokeile vaikka itse. Ei kirkko voi vaatia sinua kuulumaan itseensä.

Vierailija
8/8 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pappi sanoi että kummeus säilyy vaikka kirkosta eroaa..kun kastettiin juuri nuorin lapsi ja sanoin että vanhempien lasten kummit eronneet kirkosta.Kummeutta ei voi kuulema pois ottaa=)