Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äh, en voi lopettaa chilen videon katselua.

Vierailija
14.10.2010 |

nukkumaan pitäis mennä, mutta kun pelastamatta on enää muutama, tekis mieli katsoa loppuun.. Miten sitä jaksaa huomenna herätä aamulla kuuden aikaan..

Muita?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei voi vähempää kinnostaa.

Vierailija
2/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei voi vähempää kinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilen kaivosmiehet paljoa nappaa?

Vierailija
4/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella puolella maapalloa tapahtuviin juttuihin. Kyllä minulla empatiaa riittää lähemmäs ja läheisille.

Vierailija
5/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella puolella maapalloa tapahtuviin juttuihin. Kyllä minulla empatiaa riittää lähemmäs ja läheisille.

Muusta maailmasta ei tarvitse välittää.

Sama logiikka, kuin että ulkomaille ei tarvitse antaa avustusta niin kauan kuin kotimaassa on huono-osaisia.

Vierailija
6/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai varmaan ihan tyypillinen elintasokakaralle. Minäminäminä.

Vierailija
7/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC:sta hyppi ihmisiä katuun? Tai kun Haitissa kuoli ihmisiä hurjassa maanjäristyksessä. Vai annoitko tsunamin uhreille rahaa, kun sisko oli ollut sukelluslomalla Thaimaassa, kun tsunami iski ja ostit sitten Aki Sirkesalon viimeisimmän levyn. Ja sitten oli taas hyvä mieli.

Vierailija
8/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai varmaan ihan tyypillinen elintasokakaralle. Minäminäminä.

Kahden viestin perusteella tehdään arviointi ihmisestä. Jos Chile ei nappaa, on narsisti elintasokakara.

Tiedoksi vain, en ole kumpaakaan. Teen kyllä hyväntekeväisyyttä monessa muodossa.

Chilen tapahtumien seuraamien ei vain kiinnosta, toki on iloinen asia, että miehet pelastuvat.

Vierailija
9/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi käsittelyyn ottaa. Maailmassa tapahtuu kaikenlaista. Hieman kipakasti sinulle vastasin, vaikken ollut tuo elintasokakaraksi nimittänyt. Olin suorastaan hämmentynyt itselleni, koska en ikinä (edes av:lla) ole kenellekään ikävästi vastannut.

Itse elän katastrofeja välillä voimakkaammin, välillä en. Olen huomannut, että jos omassa elämässä on enemmän tekemistä, niin silloin keskittyy niihin, eikä ole voimia muihin asioihin. Toisaalta olen huomannut, että ne tapahtumat, joita itse elää mukana, käsittelevät jotain omia juttuja. Onko kukaan sitten epäitsekäs?

Vierailija
10/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asenne "ei kiinnosta chileläiset kaivosmiehet" on tosi ikävä.

Koko maailman taakkaa ei voi kantaa, mutta kyllä ihmisyyteen kuuluu empatia.

Se toinen vastaaja.

Vierailija
11/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettavaa melskaamista koko touhu, ei voi käsittää, vaan kai sitä jostain pitää uutisia repiä jos muuten on niin hiljaista.

Ja totaalisen naurettavaa valittaa empatian puutteesta jos asia ei kiinnosta vähäisimmässäkään määrin. Sitäpaitsi mitä empaattista siinä on että möllöttää tv/tietokone/mitäikinä ruutua ja tuijottaa silmät ammollaan että joko ne kohta o nostettu?

Ei yhtään mitään!

Kyseessä on vain perinteinen kyyläämis-reaktio 'oho tuolla tapahtuu jotain jännää! äkkiä kattomaan!', sen sijaan että oikeasti välittäisi mitä jampoille tapahtuu. Ihme jeesustelua.

Vierailija
12/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista mielenterveytesi.

Vierailija
13/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettavaa melskaamista koko touhu, ei voi käsittää, vaan kai sitä jostain pitää uutisia repiä jos muuten on niin hiljaista.

Ja totaalisen naurettavaa valittaa empatian puutteesta jos asia ei kiinnosta vähäisimmässäkään määrin. Sitäpaitsi mitä empaattista siinä on että möllöttää tv/tietokone/mitäikinä ruutua ja tuijottaa silmät ammollaan että joko ne kohta o nostettu?

Ei yhtään mitään!

Kyseessä on vain perinteinen kyyläämis-reaktio 'oho tuolla tapahtuu jotain jännää! äkkiä kattomaan!', sen sijaan että oikeasti välittäisi mitä jampoille tapahtuu. Ihme jeesustelua.

Jos henkilö x sairastuu tai vammautuu niin, että paranemisennuste on todella huono. Samalla huomataan, että ehkä kokeellisetkon hoidot tehoavat. Sana leviää. Ihmiset saavat toivoa ja voimia omaan taisteluunsa. Mitä pahaa siinä on?

Kyseessä on toivo. Esperanza. Ei ole kyse vain siitä, pelastuvatko he. Aina on toivoa, siksi ihmisiä kiinnostaa.

Kun käytät ilmaisuja kuten "naurettavaa melskaamista koko touhu" "uutisia pitää repiä jos on hiljaista" ja "möllöttää suu ammollaan ruutua" en saa kritisoivistasi ihmisistä yksinkertaista kuvaa vaan sinusta.

Vierailija
14/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä vastaan kun taas saadan yksi onnen hetki ihan kohta.

Mies nauroi kun otin läppärin tiskipöydälle että sain samalla seurata kaivosmiehien pelastusta ym. kun lappasin astioita koneeseen.

En ole työelämässä, joten siksikin pystyn valvoman, aamulla nukun... Ihanaa kun kaikki on onnellisesti..

Vierailija
15/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä empaattinen ihminen.

Vierailija
16/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin kaksinaismoraalista

Vierailija
17/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mihinkään reagoida, jos ei ole tuntenut syviä tuntemuksia aikaisempiin katastrofeihin? Olitko itse kiinnostunut Ukrainan bussiturmasta? Ja sitten et Chilen tapahtumista?

Onko vaikeaa tajuta, että ihmiset samaistuu eri asioihin

Vierailija
18/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilen tapahtumista pitää olla kiinnostunut tai muuten on empatiakyvytön. Mutta muista tapahtumista saa olla kiinnostumatta eikä ihmistä silloin tuomita mitenkään.

Saako mihinkään reagoida, jos ei ole tuntenut syviä tuntemuksia aikaisempiin katastrofeihin? Olitko itse kiinnostunut Ukrainan bussiturmasta? Ja sitten et Chilen tapahtumista?

Onko vaikeaa tajuta, että ihmiset samaistuu eri asioihin

Vierailija
19/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki (ja hyvin kaukana fyysisesti tapahtuvat) eivät herätä niin suurta empatiaa. Ei kerron ihmisen tunne-elämästä muuta kuin että normaali on. Kaikkeen ei rahkeet riitä.

Vierailija
20/23 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun ja päivän aikana. Sit vielä töistä tultua illalla ja yöllä. Nyt aamulla ne kaks viimestä pelastusmiehen nostoa.