Raskauden keskeytyksestä..
En nyt löytänyt sitä 2 vko vanhaa ketjua, jossa asiaa puitiin.
Itsellä sama tilanne ja sitä luin, mutta en kommentoinut.
3 lasta ja juuri muutettu uuteen kotiin, jossa kaikille huoneet. miehestä lapsi luku nyt sitten täynnä, enkä itsekään oikeasti jaksaisi ainakaan raskautta, kun olleet enemmän ja vähemmän vaikeita edellisetkin. Toisaalta en haluaisi huomista aikaakaan käyttää.
mies ilmoittaa lähtevänsä jos en keskeytä, todennäköisesti keskeytys henkisesti liian vaativa itselleni ja laitan miehen pihalle joka tapauksessa. Isommille lapsille isän lähtö heti ei varmaan vaan hyvä kun koulut ja asunnot varmaan taas vaihtoon kun koko viime vuosi meni asuntoa myydessa ja muuttaessa uuteen. Niin ja yksin neljän kanssa... aika toivottomalta kuulostaa.
No huomenna asia täytyy päättää, ottaako pillerin vai ei.
Kommentit (24)
niitä on oikeasti ihan joka lähtöön! Mun sympatiaa ei tipu, ihan oma moka- ja joo, olen itse neljän äiti
neljän lapsen äiti komppaa kympillä! on se kumma,että raskausaikana polttaneet äidit kivitetään armotta,mutta abortin tehneitä paijataan!
Ei minulla ole antaa sinulle vastausta. Tein päätöksen todella ahdistuneena ja koin tavallaan tekeväni väärin ja tavallaan tiesin tekeväni sillä hetkellä oikean ratkaisun. Enää en sitä tekisi, mutta säästän itseäni edes sen verran, että pyrin siihen etten syyllistä itseäni. Ainakaan paljoa.
Mutta ei todellakaan kaikki abortin tehneet ajattele noin mitä kirjoitit. On moniamuita kaltaisiani, jotka joutuu tekemään sen vastoin tahtoaan ja omia periaatteitaan. Kuka mistäkin syystä.
Olen itse oppinut elämässä sen, että kun tekee ne ratkaisut itse niin, että voi sen jälkeen vielä seistä tekojensa takana niin ei tarvitse välittää muiden arvostelusta. Ja minä en ole mikään tuomitsemaan muita ja toisten ratkaisuja. En voi koskaan tietää kaikkia syitä sille miksi joku tekee niin kuin tekee.
ainakaan syyllistä, kuten sanoin, voisin sen itsekin tehdä jossain tilanteessa, mutta varmaan juuri siksi kun ajattelen niin kuin ajattelen, ettei abortti ole mikään murha tai tappo, ja siksi ihmettelen, miten joku niin ajatteleva sen sitten kuitenkin tekee. Koska jos minun pitäisi tappaa joku mielestäni "oikea" ihminen niin ei sitä paljolla muulla voisi oikeuttaa kuin itsepuolustuksena, tällöin ajatus "tuo ihminen ei sovi nyt elämäntilanteeseen,joten tapan sen" olisi aika omituinen. Ehkä kuitenkin kaikki abortintekijät pitävät aborttia jonain välimuotona eikä suoranaisesti tappamisena.
niitä on oikeasti ihan joka lähtöön! Mun sympatiaa ei tipu, ihan oma moka- ja joo, olen itse neljän äiti
neljän lapsen äiti komppaa kympillä! on se kumma,että raskausaikana polttaneet äidit kivitetään armotta,mutta abortin tehneitä paijataan!
Vitut. Mua ei tartte kenenkään paijata. Voit kuitenkin kysyä keneltä tahansa lääkäriltä että mikä sellainen ehkäisy on mikä toimii 100% luotettavasti. Tule sitten kertomaan se tänne meille muillekin.
En kyllä käsitä sitä, että rinnastetaan raskausajan tupakanpoltto ja abortti, joka tehdään ihan laillisesti laillisilla viikoilla. Raskausaikana polttava ihminen päättää tietoisesti tehdä jotain mikä altistaa lapsen koko ajan hapenpuutteelle siellä kohdussa ja mahdollisesti tulevassa elämässä tiäs mille ongelmille. Ehkä juuri sellaisen sauhuttelijan pitäisikin tehdä se abortti, jotta tuleva lapsi säästyy tupruttelevalta äidiltä.
Mutta kuten sanottua niin minä en tuomitse ketään. Haluaisin nähdä sen, joka voi heittää ensimmäisen kiven. Saa tulla esittäytymään.
Ei minulla ole antaa sinulle vastausta. Tein päätöksen todella ahdistuneena ja koin tavallaan tekeväni väärin ja tavallaan tiesin tekeväni sillä hetkellä oikean ratkaisun. Enää en sitä tekisi, mutta säästän itseäni edes sen verran, että pyrin siihen etten syyllistä itseäni. Ainakaan paljoa.
Mutta ei todellakaan kaikki abortin tehneet ajattele noin mitä kirjoitit. On moniamuita kaltaisiani, jotka joutuu tekemään sen vastoin tahtoaan ja omia periaatteitaan. Kuka mistäkin syystä.
Olen itse oppinut elämässä sen, että kun tekee ne ratkaisut itse niin, että voi sen jälkeen vielä seistä tekojensa takana niin ei tarvitse välittää muiden arvostelusta. Ja minä en ole mikään tuomitsemaan muita ja toisten ratkaisuja. En voi koskaan tietää kaikkia syitä sille miksi joku tekee niin kuin tekee.