Laske, miten paljon sinä maksat kirkollisveroa vuodessa
Kommentit (43)
Mitäs sitten tehdään kun varaton teiniäiti/työtön/alkoholisti tms tulee hinkumaan diakonilta rahaa? Näytetäänkö ovea vaan? Koska se vähäosaisten auttaminen on iso osa tätä työtä ja siihenkin osa kirkollisverosta menee
Nyt en ole maksanut enää muutamaan vuoteen.
425 euroa per vuosi maksaisin, mutten kuulu kirkkoon. Viimeiseen 10 vuoteen en ole tarvinnut kirkon palveluja enkä näe mitään syytä kuulua instituutioon.
Itse erosin kirkosta seurakunnassa esiintyneiden erimielisyyksien vuoksi. En halua rahoittaa sellaista tahoa, joka lopettaa perustoimintansa (sanan saattaminen) erottamalla papin virasta vuosien ajojahdin päätteeksi vedoten kustannussäästöihin. Samalla ko. srk. kuitenkin osti kiinteistön, joten kyllä niitä varoja oli. Olen nykyisessä elämäntilanteessa erittäin tyytyväinen 800 euron vuosisäästöön.
En ole 20 vuoteen maksanut kirkollisveroa. Erosin, koska tiedän, että Jumalaa ei ole.
että maksan 295 € vuodessa, siis viime vuonna maksoin. Eikö se ole vapaaehtoista? Minä ainakin haluan maksaa. Ihan samoin kun en halua maksaa esim. tupakasta, alkoholista, etelänmatkoista tai lehtitilauksista. Huvinsa kullakin!
Naurettavaa. Jos en maksa kirkollisveroa, niin käytän ne rahat ostamalla Saatanalta tekopeniksiä?
Tiesittekö että vain noin 10% kirkon "hyväntekeväisyys" rahoista menee itse tarkoitukseen. Lopuilla maksetaan proviikkaa papeille ja muuhun turhaan sontaan.
Se, että maksat kirkollisveroa ei ole keino kiillottaa sädekehääsi. Kannattaa pistää sekin raha johonkin oikeaan hyväntekeväisyyteen ennemmin kuin kirkon tekopyhään humputukseen.
Kun minua ei ole liitetty kirkkoon, en siis ole maksanut kirkolle senttiäkään koskaan ja työura on takana yli 23 vuotta. 12000-13000€ olen siis käyttänyt ihan itseeni. :D Valtio tukee ihan liikaakin minun muilla verorahoilla kirkkoa, enkä muutenkaan tarvitse kirkonpalveluita.
"Kirkollisveroa maksat 843,62 € vuodessa. Veroprosenttisi on 1,00 %."
Vaan en maksa, koska erosin jo vuosia sitten kirkosta.
0€
En kuulu mihinkään uskontokuntaan.
En eronnut kirkosta rahan takia, vaan siksi etten halua, että valtion tasolla tunnustetaan moinen humpuuki. Kirkko tekee toki paljon hyvää, mutta niin tekisi moni järjestö, jos sillä olisi noin vanha ja institutionaalinen asema. Mieluummin näkisin vaikka valtion Amnestyn.
Tyhmyydestä sakotetaan. Minä en kirkkorakennuksiin ja pallien nuolentaan rahojani laita.
Säästöä tullut kymmenessä vuodessa se 7000-8000 e. Mennyt viiniin ja matkoihin. Ei tulevan taivaspaikan varausmaksuihin
Nelisensataa. Olen iloinen veronmaksaja, mitä tulee kirkollisveroon. Muut verot ovat perseestä.
Mä olen erosin aikoinaan kirkosta ihan siksi, kun teki rahasta tiukkaa. Omaehtoinen tiukka budjetti: opintolainan lyhennykset ja ASP-säästäminen sekä vuokra veivät suurn osan palkasta. Laskurilla laskin, et melkein 800 olis kirkollisvero, miehellä ehkä hiukan enemmän vielä. Hui kauhistus.
En onneksi ole maksanut eläessäni yhtä ainutta pennin pyörylää kirkollisveroja.
Kirkon verotusoikeus on yksi Suomen häpeätahroista.
Meidän peheen osalta säätö "vain" 800€, koska paikallisen seurakunnan kirkollisvro "vain" 1,0%. Itse olen säästellyt vuodesta 2006 ja puoliso viime joulukuusta.
Reilu 800€ pitäis maksaa, mutta, mutta enpä maksakkaan. En ole viiteen vuoteen maksanut. Meidän perheen osalta vaimon n.600€ saa riittää.
Näin on, se on iso summa joka vuosi jollekin, kuten seurakunnalle tai sitten vaihtoehtoisesti jollekin tehokkaammin organisoidulel avustamistyölle.
Kirkon toiminta on naurettavan tehotonta.
Lisäksi isot seurakunnat käyttävät vuosittain miljoonia euroja pelkkään jumalauskon ja kirkon jäsenyyden markkinointiin. Ostavat mainostoimistoilta kalliita kampanjoita. Se on hukkaan heitettyä rahaa. Täällä Helsingissä on mitä milloinkin Jesse-juttuja ja sydämenkuvia bussinkyljessä kirkon mainoksina. Arvostelukykyinen aikuinen kyllä osaa mennä kirkkoon tarvitessaan ilman mainontaakin, mutta jurppii että mainostoimistoon kannetaan kirkollisvero-rahat.