Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laske, miten paljon sinä maksat kirkollisveroa vuodessa

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin 670€ + rapiat jos en olis eronnut kirkosta jo 15v sitten...

Vierailija
2/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveroa maksat 304,18 € vuodessa. Veroprosenttisi on 1,50 %

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

so what?

Vierailija
4/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon turhempiin juttuihin menee huomattavasti enemmän minulta rahaa. Minusta on hienoa olla seurakuntani jäsen, olen saanut siltä paljon.

Vierailija
5/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ei ole huomioitu vielä kolehtirahoja ja lahjoituksia kirkon kohteisiin.

Vierailija
6/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulot muutenkin pienet.

Vierailija
7/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä pyhyyden kokemuksesta kun koko perhe menee ehtoolliselle (lapset siunattaviksi)

Vierailija
8/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkoon pääsee ilman kirkollisveroakin jos haluaa.

Vierailija
9/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta 3 vuotta sitten, ja tein silloin suoraveloitussopimuksen kahden lastensuojelujärjestön tileille. Maksan kirkollisveroa vastaavan summan 495 euroa jaettuna näille järjestöille vuodessa. Hoidan yhteiksunnallisen velvollisuuteni mutta en maksa rahaa kirkolle, joka käyttää vain 10% budjetistaan hyväntekeväisyyteen. Suurin osa menee kirkon hallintoon ja byrokratiaan. En onneksi itse enää kustanna sitä.

Edes KUA eli Kirkon ulkomaanapu ei saa kirkolta kuin roposia, sillä suurimman osan KUA:n budjetista katamme me kaikki veronmaksajat. Se tulee valtiota!

Vierailija
10/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske itse, paljonko maksat saatanalle vaikka seksivälineistä tms!!!

Vierailija
11/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksivälineitä???????

Vierailija
12/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveron määrää arvioidessa kannattaa pitää mielessä se kokonaisverosumma jonka elinaikanaan lahjoittaa kirkolle pappien palkkoihin.

Minull kirkollisvero olisi päälle 400 euroa vuodessa. Se tekee 40 työvuodessa lähes 20 000 euroa nykyrahassa.

Kannattaa miettiä minkä hyväksi sen TODELLA haluaa antaa. Kirkolleko, ihan todellako?

Vierailija
13/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttavaa!

Vierailija
14/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aivopesu kristinuskoon on rikollista. Lapsillekin tulisi turvata uskonnonvapaus.

Vierailija
15/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisveron määrää arvioidessa kannattaa pitää mielessä se kokonaisverosumma jonka elinaikanaan lahjoittaa kirkolle pappien palkkoihin. Minull kirkollisvero olisi päälle 400 euroa vuodessa. Se tekee 40 työvuodessa lähes 20 000 euroa nykyrahassa. Kannattaa miettiä minkä hyväksi sen TODELLA haluaa antaa. Kirkolleko, ihan todellako?

Papit tekevät hyvää työtä, kuten diakonit, lähetystyö, lasten leirit, perheterapiat- ja leirit yms....

Voi teitä oikeesti!

Vierailija
16/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumista ev.lut. kirkon budjetin rakenteeseen! oletko koskaan katsontu oman seurakuntasi menoja, mihin rahat todella käytetään?

Vierailija
17/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. On todella hienoa kun saa vuosittain näiltä järjestöitlä tiedon siitä mihin rahojani on käytetty ja mitä niillä on saatu aikaan kaikkein köyhimpien ja/tai muuten hädässä olevien lasten hyväksi.

Terveydenhoitoa, koulutuksen tukemista, lapsen koko kylän tukemista, rokotusohjelmia, AID-valistusta, perhetukihenkilötoimintaa jne. Hyvin konkreettisia asioita, jotka voivat ratkaista monen kohdalla sen että tulevaisuus on parempi.

Olen itse alkuaan köyhistä oloista kotoisin ja minua auttoi eräs varakas ja asiantunteva henkiö joka tuki silloin kun tukea kipeimmin tarvittiin. Se tuki ratkaisi elämäni suunnan. Ei kirkko, ei seurakunta eikä papit.

Lapsissa on tulevaisuutemme.

Vierailija
18/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin vaikka 2400 e/kk niin kirkolle he maksavat vuodessa n. 800 e.

Vierailija
19/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oma kokemukseni pappien toiminnasta ei ole sellainen että haluaisin sellaista olla tukemassa.

Pidän esim. homojen syrjimistä törkeänä, samoin naisten alistamista mitä kirkossa harrastetaan yhä tänään, vaikka naiset ovat voineet olla pappeina jo yli 20 vuotta.

papien sielunhoito saattaa olal joillekin hyödyllistäkin. Omat kokemukseni puhuvat toista, olen kääntynty kaksi kertaa ooman seurakunan pain puoleen ja pettynyt asenteisiin ja ammattitaidottomuuteen pahasti.

Eniten minua korpeaa se että kirkko käyttää budjetistaan vain alle 10 % diakoniaan.

Vierailija
20/43 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aivopesu kristinuskoon on rikollista. Lapsillekin tulisi turvata uskonnonvapaus.

Usko on turva lapsille ja tietenkin myös aikuisille.Kristinuskon arvot ovat oikeat ja hyvät. Valitettavasti leipäkirkkomme ei ole osannut herätä, kuten nuo herätysliikkeet eli saada nykyihmisiä liikkeelle nykyajan keinoin.

Lapsi menee sekaisin päästään, jos saa aina valita kaiken. Pitää olla vain se ainut ja oikea, hyväksi todettu kasvatus, eikä ainaisia vaihtoehtoja.

Jokainen varmaan itsekin tietää, miten vaikeaa on valita omansa pakkausten perusteella. Kokemus ja sisältö sen vain merkitsee.

Mikä muu uskonto turvaa syntien anteeksiannon kuin usko Jeesukseen.

Kaikissa muissa uskonnoissa lähtee päät tai kunnioitetaan patsaita yms.

Tutustukaa mammat oikeasti Jeesukseen katsomalla TV7 ohjelmia!

Ette voi pettyä mitenkään, jos katsotte vaikka ihan vain suomalaisia ohjelmia sieltä. Jos tuo ei ole teille järjen ääntä, niin ei ole mikään.

Puhtainta hyvyyttä, rehellisyyttä yms. Mutta ei taida olla kovin myyvää tänä päivänä:(

Jos yhtään mietit, jos sinun on paha olla, kannattaa katsoa. Ja tämä ei ole mainos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän