Onko side vahvempi biologisiin sukulaisiin vai niihin, joiden kanssa on yhteinen historia?
Löysin omat biologiset sukulaiset 3 vuotta sitten, mutta vieläkään en tunne sukulaisuussidettä välillämme.
Olen mieluummin niiden ihmisten seurassa, joiden kanssa olen kasvanut ja jotka tunnen. Olen enemmän heidän kaltaisensa kuin biologisten sukulaisieni kaltainen.
Olen ymmälläni tästä tilanteesta. Aikaakin on jo kulunut, mutta silti biologiset sukulaiset eivät ole minulle niin tärkeitä kuin ne joiden kanssa olen kasvanut ja elänyt. Onko minussa jotain vikaa, kun en osaa rakastaa biologisia sukulaisiani enemmän?
Kommentit (2)
että en ole tarpeeksi kiitollinen, läheinen tms. heille siitä, että he minut etsivät käsiinsä.
Toki olen iloinen, että olen saanut mahdollisuuden tutustua myös heihin ja oppinut tuntemaan heitä ja kuullut syitä menneisyyden tapahtumiin. He kuitenkin tuntuvat ajattelevan, että minun elämäni on alkanut vasta nyt, kun he minut löysivät.
Minulla on oma historiani, johon he eivät kuulu. Ja se menneisyyteni on minulle tärkeä. Ehkä he todella olettavat, että minun pitää väkisin rakastaa heitä, kun meissä virtaa sama veri.
ap
Vain siksikö, että geeninne muistuttavat toisiaan?
Minun lapsillani on sisarpuolia, joiden kanssa he ovat sukua, mutta joita he eivät koskaan tapaa. En usko, että heistä koskaan tulee läheisiä. Ehkä joskus aikuisena etsivät toisensa käsiinsä.
Sitten lapsillani on sisarpuolia, joiden kanssa he elävät, mutteivät ole mitään sukua. He tappelevat tiensä toistensa sydämiin ja pysyvät siellä toivoakseni ihan aina. :)