Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän minä ehdin kotiäitinä tehdä lähes kaikki kotityöt?

Vierailija
13.10.2010 |

Kyse ei ollut siitä että olisi ollut pakko,mutta miksen tekisi jos ehdin?Miten te saatte sen päivänne niin täyteen ettei muka kotitöitä ehdi tehdä siinä ohessa?

Aamulla laitoin aamupalat pöytään,ja sitten pyykit ja tiskit koneeseen.Ulkoilun ohessa vietiin lehdet keräykseen jne,päiväunien aikaan ehdin ripustella pyykit ja tyhjentää tiskikoneen sekä myös juoda kahvia ja palstailla :D Vain isommat suursiivoukset tehtiin miehen kanssa viikonloppuna,muut päivittäiset hommat ehdin ihan hyvin tehdä kyllä

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskit ei pyykki ei tule kuraa sisään ei tarvi viedä roskia ei pyyhkiä pöytää eikä siivota lasten leluja...:D

Vierailija
22/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin vähän kotitöitä kertyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin lähinnä että päivisin ei jää mitään sotkuja illaksi jotka pitäisi yhdessä miehen kanssa hoitaa.Tokihan tiskiä vielä iltaisin tulee,ja ne laittaa jokainen koneeseen ihan itse.ap

Vierailija
24/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sillä piika joka hoitaa :D

Vierailija
25/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta asiaa hoituu saman aikaisesti. eikä niitä kaikkia asioita tarvitse ahtaa yhdelle päivälle vaan jakaa osan kotitöistä useammalle päivälle.

Vierailija
26/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerkeen tehdä nuo kaikki vaikka käyn töissäkin :=)

Ja lapsia ja harrastuksiakin löytyy...

Vierailija
27/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim en ole päivääni viettänyt lasten kanssa harrastuksissa tai lääkäreissä tms. illalla mies silti jaksaa osallistua onneksi sillä muunlaista miestä en katselisikaan. Meillä vaan monesti jää hommia tekemättä jos olen lasten kanssa menossa esim kerhoissa, muskarissa jne...katson kuitenkin että ensisijaisesti olen kotona lasten vuoksi en kotitöiden :)meillä kyllä niin iso talokin että jos kunnolla tämän haluaa imuroida siihen ei välttämättä pysty 3 pienen lapsen kanssa joten senkin saattaajäädä iltaan tai mikä vielä parempaa niin se imuroidaan yhdessä viikonloppuna. Ei meillä ajatella naisen olevan se automaattinen siivousrobotti joka tulis tänne kehuskelemaan tällä kyseenalaisella ominaisuudellaan :D

Vierailija
28/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka teette nämä hommat vaikka töissä käytte?

Vierailija
29/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kotitöitä kertyy NIIIN paljon vähemmän kuin silloin kun äiti ja lapset on kotona. kokemusta on kummastakin elämäntilanteesta, kohta taas töihin =)

Vierailija
30/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö alkaa tasa-arvon vuoksi jättämään puolet lasten lautasista ja pyykeistä miehelle,voi sitten töistä tultuaan hoitaa ne jotta varmasti menee kotityöt tasan!Enhän minä nyt hyvänen aika VOI mitään tehdä lastenhoidon ohella(paitsi roikkua av:lla):D

Vierailija
31/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin nuo teen yhdellä kädellä koliikkivauvan kanssa, mutta meillä tehdään kyllä aika paljon muutakin...

Meillä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Kaikki nuo ateriat valmistan minä. Emme syö eineksiä, eli ruoanlaittoon menee aikaa. Kerholaiselle tehdään lisäksi eväät.

Lapsia on neljä, vanhin koulussa, nuorin vauva. Kolme lapsista harrastaa ja jonkun on kuskattava heitä, esikoinen pääsee yhteen harrastukseen itse. Kaksi keskimmäistä käyvät eskaria ja kerhoa 4-5pvä viikossa 3-4h/kerta. Molempia pitää kuskata edestakaisin, lisäksi kerho ja eskari alkavat eri aikaan ja ovat eri paikoissa.

Panostamme myös lasten kouluun, mikä tarkoittaa että koululaisen kanssa tehdään läksyt ja kuulustellaan opiskeltuja asioita.

Meillä on myös kaksi koiraa, jotka tietysti hoidetaan ja lenkitetään asiaankuuluvasti. Myös vanhemmilla on harrastuksia ja menoja ja luonnollisesti me kaikki myös tapaamme ystäviä, käymme kylässä ja otamme vieraita vastaan.

Näiden arjen perusjuttujen lisäksi meillä on mm. nämä kotityöt, joista osa tehdään päivittäin, osa harvemmin:

-imurointi

-pölyjen pyyhintä

-pyykin pesu, kuivaus, silitys, mankelointi, viikkaus jne.

-tiskien pesu käsin ja koneella, koneen tyhjennys

-ruokakaupassa käynti, tarvikkeiden ostaminen, vaatteiden ostaminen jne.

-vessan pesu

-tavaroiden järjestely ja lelujen kerääminen

-lastenhuoneiden siivoaminen

-ikkunoiden, peilien ym. pesu

-mattojen ja peittojen ym. tuuletus ja pesu

-petivaatteiden vaihtaminen

-vaatteiden ompelu, parsiminen, korjaaminen, paikkaaminen jne.

-roskien, lehtien jne. lajittelu ja vieminen

-haravointi, lumen kolaus, hiekoittaminen jne.

-ruoanlaitto ja leipominen

-pihatyöt ja korjaushommat

-pyörien, rullaluistinten, potkulautojen, suksien, luistinten jne. huolto

-laskujen maksu, paperiasioiden hoitaminen

-sairaiden lasten hoitaminen, neuvolat, lääkärit, hammaslääkärit jne.

-muut juoksevat asiat, harrastustapahtumat, vanhempainillat

-puutarhan hoito, kasvimaan hoito, kukkien hoito

-jne. jne. miljoona muuta pikkuhommaa, joista tulee iso kokonaisuus

Onneksi minulla on järkevä aikuinen mies, joka arvostaa sitä työtä mitä teen kotona eikä todellakaan kuvittele että minä olen joku vapaamatkustaja! Hän nimenomaan toivoi, että minä jäisin lasten kanssa kotiin, koska sillä tavalla hän pääsee helpommalla, mutta tätähän eivät tietenkään sovinistit tajua kuvitellessaan että kotona napsautetaan tiskikone päälle ja painutaan av:lle...

Vierailija
32/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään yksi nainen paikalla joka osaa sanoa totuuden eikä kaunisteltua valhetta. Meilläkään ei tiskejä jäteät lojumaan vaan laitan heti koneeseen mutta niin vaan illalla miehellekin riittää jatkuvasti kertyvää sotkua siivottavaksi :D

Vierailija
33/33 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalat lapsille ja katsoin heille vaatteet valmiiksi, puin taaperon mut sitä ennen vaihdoin vaipan ja pesin pyllyn, aamupalat ja syötin taaperon, siivosin pöydän ja latasin tiskit, pesin tiskipöydän, keitin itselle kupin kahvia, sitten siivosin kirppiskamaa pusseihin ja siinä samalla juoksin taaperon perässä, lähetin esikon kouluun ja myöhemmin vein pojan eskariin, palasin kotiin kaupan kautta, kotona leikin taaperon kanssa ja siivosin leluja, taaperolle lounas ja sit nukutin hänet, söin itse lounaan, latasin pyykit ja viikkasin puhtaat, nyt istun hetken tässä ja sit alan taas lajitella kirppiskamaa ja hinnoitella, siivoan vaatehuoneet, pesen vessat, sen jälkeen lähden viemään taaperoa neuvolaan, kotiin tultuani teemme koululaisen kanssa läksyt ja annan lapsille välipalaa, sitten haen pojan eskarista kävellen, kotiin tultuamme hetken vietämme yhteistä aikaa ja mies tuleekin kotiin klo 15...sit mies voikin alkaa imuroimaan kun mä en ole ehtinyt tänään :D mä en voi imuroida kun pitää viedä kamaa kirpparille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi