Tässäpä teille mietittävää (abortista)
jotka vouhkaatte siitä että abortoisitte esimerkiksi Down sikiön.
Kaverini alkoi odottamaan esikoistaan 35v.Hän jäi verikoe seulasta kiinni ja sitten kävi testeissä missä selviää onko lapsi normaali vai ei.
No.tulokset tuli ja lapsen kerrottiin olevan down poika.Kaverini ja miehensä päätyivät aborttiin.
Abortti tehtiin rv 21 ja Todettiinkin sitten ulos tullutta sikiötä tutkittaessa että olisikin ollut aivan normaali ja terve poikalapsi.eli ihan TURHAAN kaverini vauvansa tappoi.
Nyt nyyhkii kun ei voi lapsia enää saada kun menetti kohtunsa pahan verenvuodon takia.
Lääkärit toki sanoivat että ei nää testit anna 100% varmaa tulosta
Ihan oikein hänelle sanon minä.
Myös yksi tutun tuttu sai kuulla odottavansa down vauvaa.ei tehnyt aborttia vaan valmistautui miehensä kanssa vammaisen lapsen syntymään mutta vauva olikin terve eli ei ollutkaan mitään downia.
Kommentit (18)
Olen täysin aborttia vastaan, mutta tiedättekös, että Lapsivesipunktio ja istukkatutkimus ovat 100% luotettavia, sieltä otetaan solunäytteitä jotka eivät voi valehdella. Joten en usko että kenellekään on tapahtunut noin. Kysykää neuvolasta, lääkärisltä ihan mistä vaan. Se on totuus!
Mut kaikki abortit on aina TURHIA!!!! Abortti on aina MURHA!!!
melkein rimmasi.
Punktio ja istukantutkimus ovat niin luotettavia ja tarkkoja, ettei sieltä väärää tulosta voi saada millään! Toki,joku on voinut tehdä abortin omien päättelyjensä mukaan, mutta lapsi onkin ollut ihan normi.
lapsivesipunktio kun on tehty niin siinä tarkistetaan kromosomit.. ja kromosomite eivät valehtele. eli puhdas PROVO tämä ihmiseltä jolla ei ole hajuakaan siitä mistä puhuu.
Onko lapsivesitutkimus luotettava?
Tutkimuksen luotettavuus riippuu kulloisenkin tutkittavan geeni- tai kromosomimuutoksen laadusta.
Paljastaako lapsivesitutkimus kaikki geneettiset häiriöt?
Tutkimukset koskevat yleensä vain yhtä tiettyä sairautta. Joskus tutkimus saattaa antaa viitteitä myös muusta sairaudesta. Mitään yleistä, kaikki geneettiset sairaudet selvittävää tutkimusta ei ole olemassa.
Eivät ne ole 100% varmoja nuo tutkimukset
Siis miten ihmeessä muka eivät olisi? Jos se trisomia todetaan, niin ei se ylimääräinen kromosomi sieltä minnekään häviä! Sulla ei selvästi ole tästä asiasta tietoa.
Olen täysin aborttia vastaan, mutta tiedättekös, että Lapsivesipunktio ja istukkatutkimus ovat 100% luotettavia, sieltä otetaan solunäytteitä jotka eivät voi valehdella. Joten en usko että kenellekään on tapahtunut noin. Kysykää neuvolasta, lääkärisltä ihan mistä vaan. Se on totuus!
100%
otappa itse selvää asioista ennenkuin tulet tänne viisastelemaan.MIKÄÄN testi ei ole 100 % varma ja virheitä voi sattua.
Vai miten selität sen että kaverillani on lapsivesipunktion tulospaperi jossa lukee down vauva ja sukupuoli jne tiedot mutta abortin jälkeisessä tutkimuksessa todetaankin että hups ei ollutkaan down. Mielenkiinnolla odotan vastausta
Niin ja miten tämä tutun tutta sitten down diagnoosin saatuaan synnyttikin terveen tytön ?????
sitäpaitsiÄitini on naistentautien erikoislääkäri ja hän on myös kertonut että eivät nuo testit todellakaan ole mitään 100% varmoja.virheitä kun voi sattua .
T:Ap
tai istukkatutkimus. Kaikissa linkeissä sanotaan, että tulos on erittäin luotettava ja vain harvoin tulkinnavarainen. Ei siis lupailla täyttä varmuutta.
kyllä ne solunäytteet on varmoja! Hei haloo!! Siis jos otetaan näyte lapsivedestä jossa sikiön soluja niin miten siellä voisi olla esim joku trisomiasolu ilman että vauvalla sitä kuitenkaan olisi??? Kysynpä vaan??
Itse oon käynyt lvpunktiossa ja siellä lääkärit kertoivat testin olevan täysin sataprosenttinen.
Ei tuollaista voi tapahtua ellei ole käynyt MEGAluokan kämmi että on menneet koetulokset sekaisin, mikä on erittäin vastuutonta toimintaa!
"Amniocentesis
If a screening blood test or an ultrasound shows an increased risk, or if you are over age 35, you will be offered an amniocentesis. An amniocentesis is a test that is usually done between 15-20 weeks of pregnancy. It involves using a thin needle inserted through your abdomen (not through your belly button), to obtain some of the amniotic fluid surrounding the fetus. This amniotic fluid contains some of the fetus’s skin cells. These skin cells can be used to obtain a fetal karyotype - a picture of the fetus’s chromosomes. If the fetus is is discovered to have an extra number 21 chromosome, then the diagnosis of Down syndrome is made."
kromosomi joko on tai ei, ja jos se on niin ei se raskauden aikana mihinkään häviä. jos siis lapsivesitutkimus on tehty niin tulos on varma.
voisitko mennä muualle provoilemaan - vaikka toisaalta provoiluthan on av:n suola :)
kyllä ne solunäytteet on varmoja! Hei haloo!! Siis jos otetaan näyte lapsivedestä jossa sikiön soluja niin miten siellä voisi olla esim joku trisomiasolu ilman että vauvalla sitä kuitenkaan olisi??? Kysynpä vaan?? Itse oon käynyt lvpunktiossa ja siellä lääkärit kertoivat testin olevan täysin sataprosenttinen. Ei tuollaista voi tapahtua ellei ole käynyt MEGAluokan kämmi että on menneet koetulokset sekaisin, mikä on erittäin vastuutonta toimintaa!
Minulle tehtiin istukkabiopsia geenivirheen takia. Samalla seulottiin kromosomit, joiden tulosta vielä odotan. Puhuiko tämä lääkäri paskaa, kun sanoi, että kaikki tulokset jotka saadaan ovat 100% luotettavia? Tutkimuksessa esim. varmistetaan, ettei missään vaiheessa näytteeseen sekoitu omaa dna:tani.
En "pelkää", että olisin saamassa down-lasta, mitään suurentunutta riskiä ei siihen ole todettu olevan. Mutta koska nyt kromosomit myös on seulottu, otan toki tiedon vastaan.
Eihän se tietenkään av mammojen kaaliin voi mennä että mikään testi ei ole 100 % vaan suuntaa antava niinkuin äitinikin sanoo(aiemmin tasisin mainita hänen olevan lääkäri)
Teidän mielestä sterilisaatiokaan ei voi pettää ja kaikki hormoni ehkäisyt ehkäisee 100% varmasti eiköstä juu.Huoh
T:ap
että MIHIN se ylimääräinen kromosomi sitten raskauden aikana häviää, jos se sieltä alunperin löytyy? Kiinnostais kovasti.
kyllä ne solunäytteet on varmoja! Hei haloo!! Siis jos otetaan näyte lapsivedestä jossa sikiön soluja niin miten siellä voisi olla esim joku trisomiasolu ilman että vauvalla sitä kuitenkaan olisi??? Kysynpä vaan?? Itse oon käynyt lvpunktiossa ja siellä lääkärit kertoivat testin olevan täysin sataprosenttinen. Ei tuollaista voi tapahtua ellei ole käynyt MEGAluokan kämmi että on menneet koetulokset sekaisin, mikä on erittäin vastuutonta toimintaa!
Minulle tehtiin istukkabiopsia geenivirheen takia. Samalla seulottiin kromosomit, joiden tulosta vielä odotan. Puhuiko tämä lääkäri paskaa, kun sanoi, että kaikki tulokset jotka saadaan ovat 100% luotettavia? Tutkimuksessa esim. varmistetaan, ettei missään vaiheessa näytteeseen sekoitu omaa dna:tani.
En "pelkää", että olisin saamassa down-lasta, mitään suurentunutta riskiä ei siihen ole todettu olevan. Mutta koska nyt kromosomit myös on seulottu, otan toki tiedon vastaan.
saisi luvata 100% varmoja tuloksia .näin olen kuullut ainakin omalta lääkäriltäni :/
T:ei ap mutta itsekin seulat läpi käynyt.
p.s meillä vaan sattui käymään niin että kerrottiin terveen lapsen tulevan ja saatiinkin vaikeasti kehitysvammainen :(
Ihan oikein hänelle sanon minä.
Huh, mikä kaveri sä olet! Siis jos tilanne tosiaan on todellinen ja ystävällesi kävi noin niin luulisi sun olevan ystäväsi tukena ja turvana? Eikä puukottamassa häntä selkään julkisella keskustelupalstalla? Tuollainen tapaus olisi jokatapauksessa niin harvinainen, että tuo ystäväsi varmasti tunnistaa sinut, jos sattuu viestisi lukemaan... huh huh.
"ihan oikein sille, ettei koskaan saa lapsia" -apua. Mä en ikinä toivoisi kenellekään tommosta ja olisin todella surullinen ja järkyttynyt, jos jollekin ystävälleni kävisi noin, että lääketiede pettäisi. Karmeeta.
Häpeäisit itseäsi ap.
Täällä on ollut paljon keskustelua aborteista ja sinä saat olla kakkonen ihan mitä mieltä tahansa mutta tämä ei ole mikään PROVO T:Ap